Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Rumfanget på m20 forbrændingskammer.? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19950 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Spannow [ 26 feb 2008, 21:15 ] |
Titel: | Rumfanget på m20 forbrændingskammer.? |
Hej, så lige et på spørgsmål til alle bmw experterne og lign. Jeg er ved at skulle lave en ombygning af min m20 motor fra 2,5 til 2,7. Opsætningen af motoren er: td krumtap m20b20 plejlstænger m20b25 top m20b25 stempler. Så lyder føste spørgsmålet på om jeg skal vælge kat stemplerne (8,8:1) eller de andre stempler (9,8:1). J har begge dele. Og er der så nogen der ved hvad rumfanget på selve forbrændingskammret er på henholdvis modellen m20b25 med og uden kat. Eller nemmere endnu for mig: er der nogen der ved hvor meget j skal tage af blokken for at ende på et kompressionsforhold der hedder ca 8:1 ved henholdsvis modellen med og den kat: På forhånd tak. |
Forfatter: | vw golf [ 28 feb 2008, 15:04 ] |
Titel: | |
Jeg vil mene at hvis gu tager af blokken hæver du komp. du sænker den ikke. du skal nok have en tykkere toppakning eller dreje af stempler for at sænke den. |
Forfatter: | JDJ [ 29 feb 2008, 17:17 ] |
Titel: | |
Smut en tur ind forbi Bmwe30.dk, der står noget under diy, og i deres forum er det til mange timers læsning hvis du søger på 2,7 eller eta ![]() Fiskern_dk som også er bruger her på siden, har vist styr på de med de volumener på de forbrædningskamre. |
Forfatter: | Spannow [ 01 mar 2008, 13:29 ] |
Titel: | |
Hej igen. Jou vw golf, man hæver kompressionen hvis man får taget af blokken, men i det her tilfælde har j tænkt mig at lægge en anden krumtap i med længere slaglængde, stemplet vil så stikke over blokken så jeg bruger derfor 320 plejlstænger som er kortere - faktisk for korte. Derfor er jeg jo nød til at hæve kompressionen og det havde jeg tænkt mig at gøre ved at tage af blokken. Ja du har nok ret JDJ, jeg må bare ind på BMWe30 forummet igen. ![]() |
Forfatter: | JDJ [ 01 mar 2008, 20:09 ] |
Titel: | |
Spannow skrev: Hej igen.
Jou vw golf, man hæver kompressionen hvis man får taget af blokken, men i det her tilfælde har j tænkt mig at lægge en anden krumtap i med længere slaglængde, stemplet vil så stikke over blokken så jeg bruger derfor 320 plejlstænger som er kortere - faktisk for korte. Derfor er jeg jo nød til at hæve kompressionen og det havde jeg tænkt mig at gøre ved at tage af blokken. Ja du har nok ret JDJ, jeg må bare ind på BMWe30 forummet igen. ![]() Hvis du bruger stempler fra en 325i u kat, 320 pejlstænger, en eta krumtap og tager ca. 2mm af blokken så skulle den gerne ende på ca. 10:1 i komp. Hvis du ikke tager noget af blokken så er den lige klar til en mølle ![]() |
Forfatter: | Juel [ 03 mar 2008, 13:49 ] |
Titel: | |
JDJ skrev: Hvis du ikke tager noget af blokken så er den lige klar til en mølle
![]() Sådan en 6bener skal da bestemt ha 2 ![]() |
Forfatter: | JDJ [ 03 mar 2008, 16:21 ] |
Titel: | |
Juel skrev: JDJ skrev: Hvis du ikke tager noget af blokken så er den lige klar til en mølle ![]() Sådan en 6bener skal da bestemt ha 2 ![]() Jeg synes nu eller at min klare sig fint med en. ![]() |
Forfatter: | Spannow [ 05 mar 2008, 16:40 ] |
Titel: | |
Jou JDJ jeg havde jo tænkt mig at der skulle lidt tryk på, smiler. Men ved du hvar komp. forhold man ender på hved at bruge 325i u kat stemplerne? Må man så forreste ikk få lidt info om din moto JDJ, hvis du altså vil op med det herinde.. ![]() MVH Spannow. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |