Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Knastprofiler - Turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19945 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | JPP [ 26 feb 2008, 19:45 ] |
Titel: | Knastprofiler - Turbo |
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt eksempler på hvad der køres med af knastprofiler. Søger specifikt eksempler på "single cam" turbo setups som lander topeffekt over 6000 rpm, men "twin cam" setups har bestemt også interesse. Spørgsmålet går på hvad i har af information på duration / overlap / løft osv. sammenholdt med modtryk på udstødningssiden .. Ikke at vi nødvendigvis har tal for modtrykket (gerne beskrivelse af udmanifold og turbine), men mere hvor på rpm skalaen topeffekt lander og data på knast. |
Forfatter: | klyfax [ 26 feb 2008, 19:53 ] |
Titel: | |
Finn har lige oplyst mig om tempo 1. 204 hk ved 5401 rpm. 1.2 bar 12v på 1 knast, 285 grader, løft 6,5mm |
Forfatter: | K-FINN [ 26 feb 2008, 20:43 ] |
Titel: | |
klyfax skrev: Finn har lige oplyst mig om tempo 1.
204 hk ved 5401 rpm. 1.2 bar 12v på 1 knast, 285 grader, løft 6,5mm Kims med samme opsæt, laver 202hk ved 6014 rpm. Tror dog begge ville lave flere hk længere ud,hvis man lavede ny manifold, da den standard manifold, ikke er særlig flow venlig... |
Forfatter: | Havneren [ 26 feb 2008, 22:51 ] |
Titel: | |
Hej Jacob. Jeg kørte ind til for nylig med en schrick 288 graders knast til en VW 1,8 8V motor med hyd. løftere (Du kan finde alle data for knasten på dr. schricks side). Se filmen for billeder af stumper og effektkurve... http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM |
Forfatter: | Jeppe 205 GTI [ 27 feb 2008, 00:50 ] |
Titel: | |
Noget jeg tit har tænkt på, er at man jo gerne siger at turbomotorer lider af blow-by hvis knasterne er mere end ca. 270 gr duration. Dette er normalt ikke så vildt igen, forstået på den måde at topeffekten som oftest leveres omkring 6-7000 omdr. Det jeg så ikke helt forstår, er hvordan de her vilde Supra'er og Skyline's kan rende 9-10.000 omdr. (og enkelte endda mere ![]() ![]() ...noget må de jo gøre anderledes ![]() |
Forfatter: | lqs [ 27 feb 2008, 12:47 ] |
Titel: | |
og hvad er blow-by så i denne sammenhæng? de der vilde japanere.... 9-10000rpm... laver de topydelse helt deroppe? min påstand vil være at turbo og sugemotor sagtens kan dele knaster, forudsat det hele er lavet blot nogenlunde fornuftigt. MVH søren |
Forfatter: | klyfax [ 27 feb 2008, 16:04 ] |
Titel: | |
lqs skrev: og hvad er blow-by så i denne sammenhæng? de der vilde japanere.... 9-10000rpm... laver de topydelse helt deroppe? min påstand vil være at turbo og sugemotor sagtens kan dele knaster, forudsat det hele er lavet blot nogenlunde fornuftigt. MVH søren
Syntes jeg også at man læser mange steder. Eneste ulempe skulle så være at bundmomentet er helt væk, og at den først arbejder rigtigt højt oppe af rpm skalaen... Men set med 402 meter og bane øjne er det jo også lige meget... |
Forfatter: | K-FINN [ 27 feb 2008, 17:06 ] |
Titel: | |
lqs skrev: og hvad er blow-by så i denne sammenhæng? de der vilde japanere.... 9-10000rpm... laver de topydelse helt deroppe? min påstand vil være at turbo og sugemotor sagtens kan dele knaster, forudsat det hele er lavet blot nogenlunde fornuftigt. MVH søren
Nogle 16V med 272 grader laver topeffekt ved 9000 rpm... |
Forfatter: | lqs [ 27 feb 2008, 18:13 ] |
Titel: | |
gør de? måske fordi de laver samtidig top ladetryk der...? MVH søren |
Forfatter: | K-FINN [ 27 feb 2008, 18:19 ] |
Titel: | |
lqs skrev: gør de? måske fordi de laver samtidig top ladetryk der...? MVH søren
Næ der er samme ladetryk fra 5500 ud til 9500rpm |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |