Powerforum
http://powerforum.dk/

højest tryk/mest vakuum i manifold
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19729
Side 1 af 2

Forfatter:  Martin Mikkelsen [ 26 jan 2008, 21:19 ]
Titel:  højest tryk/mest vakuum i manifold

hej,

håber at i forstår mit spørgsmål.

i et indsugningsmanifold, hvor vil man kunne måle det største ladetryk

lige ved gasspjældet eller ved den cylinder der ligger længest væk ??


og ja, hvad med vakuum'et ved lukket spjæld ??


på forhånd tak


Martin

Forfatter:  Morten VJ [ 26 jan 2008, 21:53 ]
Titel: 

Jeg vil tro så tæt på indsugningsventilen som muligt.
Men det bliver et signal med meget støj, så derfor måler man i pleanum hvis man har et.

Hvorfor dette spørgsmål?

MVH

Morten

Forfatter:  JPP [ 26 jan 2008, 22:58 ]
Titel: 

vakuum ca. -0,5 ved tomgang/delast og ca. -0,8 peak når du kører fuld rpm og lukker gaspjældet

Forfatter:  HenrikGM [ 26 jan 2008, 23:30 ]
Titel:  Re: højest tryk/mest vakuum i manifold

Martin Mikkelsen skrev:
hej,

håber at i forstår mit spørgsmål.

i et indsugningsmanifold, hvor vil man kunne måle det største ladetryk

lige ved gasspjældet eller ved den cylinder der ligger længest væk ??


og ja, hvad med vakuum'et ved lukket spjæld ??


på forhånd tak


Martin


Hvad er formålet?

Praktisk i motorstyringsøjemed, eller fysisk hvor det største tryk kan findes?

Forfatter:  Daugbjerg [ 27 jan 2008, 09:28 ]
Titel: 

Hej

Jo længere væk fra turbo jo lavere tryk.
Det er tommelfinger reglen.
Nogle indsugningsmanifolder er designet så godt at der ikke er den store forskel.

Forfatter:  Martin Mikkelsen [ 27 jan 2008, 11:17 ]
Titel: 

ok, min tanke er:


motoren er en 1.8T AGU motor (VAG)

som den er lavet nu sidder tryk/vacuum udtaget til benzinregulatoren længst væk fra gaspjældet.

hvis man nu rykkede udtaget frem til gaspjældet, så ville man i teorien MÅSKE få et højere tryk på regulatoren.

dette ville jo så bevirke at differenstrykket ændres over dyserne, og der vil komme mere benzin ind i motoren.

og da det meste tryk vil forekomme når ECU'en kører "open loop" så vil motoren "måske" ikke ændre sin fueling.

derfor vil man så få lidt ekstrabenzin oppe i toppen.

så hvad siger i :tooth:

mvh

Martin

Forfatter:  Morten VJ [ 27 jan 2008, 11:24 ]
Titel: 

Glem det :!:
da det jo ikke er i størrelsesordnen + 0,5 bar.
Find en progressiv regulator i stedet, hvis du ønsker et højere tryk, baseret på trykket i indsugningen.
Og sæt den i serie med de originale regulator.

MVH

Morten

Forfatter:  klyfax [ 27 jan 2008, 12:31 ]
Titel: 

Hvis motoren er helt standard, så skal du faktisk få mindre benzin ind i motoren for at den yder mere... OEM styring giver altid for meget benzin, for at sikre den ik brænder sammen...

Forfatter:  lqs [ 27 jan 2008, 13:55 ]
Titel: 

lige nøjagtig sådan en motor kører forholdvis MAGER. ingen andre kendte motorer, laver samme ydelse med samme dysestørrelse. MVH søren

Forfatter:  Morten VJ [ 27 jan 2008, 14:47 ]
Titel: 

lqs skrev:
lige nøjagtig sådan en motor kører forholdvis MAGER. ingen andre kendte motorer, laver samme ydelse med samme dysestørrelse. MVH søren

Er det ikke netop fra samme motor de fleste bredbånds lambdamålere stjæler deres lambdasonder fra.

Eller er jeg helt forkert på den?

MVH

Morten

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/