Powerforum
http://powerforum.dk/

At undgå at org. MAP-sensor ser tryk...
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19712
Side 1 af 2

Forfatter:  Zorak [ 23 jan 2008, 20:26 ]
Titel:  At undgå at org. MAP-sensor ser tryk...

Hej PP..

Hvordan kan man undgå at den org MAP-sensor ser tryk i manifoldet? Ifølge Auto-data laver min MAP-sensor et Hertz signal til motorstyringen. Havde tænkt på at smække en Zener-diode ind imellem men det virker jo ikke på et hertz signal.

Har talt med en svensker som foreslog en envejsventil på slangen op til MAP-sensoren men virker lidt fusket.. Link HER.

Er der ellers nogen måder at undgå at den org. motorstyring ikke går helt agurk? Har tænkt mig at starte med at 4 extra dyser og så Mega-MF2 (MS.. ;)).

Og hvis det har relevans så er det en Escort CVH motor med EEC IV...

Hilsen
Jesper Andersen

Forfatter:  duckstar [ 23 jan 2008, 20:28 ]
Titel: 

"Svenskermetoden" er den jeg bruger, og min motorstyring har ikke den fjerneste anelse om at motoren kører med tryk. Min MAP sensor sidder dog på det midterste ben i T-stykket og ikke som vist i dit link, på langsiden..

Forfatter:  John Sahl [ 23 jan 2008, 20:28 ]
Titel:  Re: At undgå at org. MAP-sensor ser tryk...

Zorak skrev:
Har talt med en svensker som foreslog en envejsventil på slangen op til MAP-sensoren men virker lidt fusket..


Det er så vidt jeg ved den måde de fleste andre gør det på, blandt andet Anders/Duckstar her inde på hans Punto..

Anders?

.

Forfatter:  Zorak [ 23 jan 2008, 20:34 ]
Titel: 

Min fiser noget af ladetrykket så ikke ud der? Hvis der er en åben "forbindelse" hele vejen til manifoldet?

Forfatter:  duckstar [ 23 jan 2008, 20:38 ]
Titel: 

Zorak skrev:
Min fiser noget af ladetrykket så ikke ud der? Hvis der er en åben "forbindelse" hele vejen til manifoldet?


Det flow du har i det lille T-stykke og slange, er bestemt ikke noget du vil føle som trykfald. Din mekaniske aktuator skal nok udligne for "utætheden" og sørge for at turboen løber den lille smule hurtigere, hvis det endelig her.

Forfatter:  Zorak [ 23 jan 2008, 20:42 ]
Titel: 

duckstar skrev:
Zorak skrev:
Min fiser noget af ladetrykket så ikke ud der? Hvis der er en åben "forbindelse" hele vejen til manifoldet?


Det flow du har i det lille T-stykke og slange, er bestemt ikke noget du vil føle som trykfald. Din mekaniske aktuator skal nok udligne for "utætheden" og sørge for at turboen løber den lille smule hurtigere, hvis det endelig her.


Ok det lyder godt.. Det så lidt sort ud da jeg fandt ud af den sendte et hertz signal og ikke et volt signal som mange andre gør... Så kunne man jo nemmere have skudt en zener-diode ind..

Men hvor får man fat i sådan en envejs-ventil? Har søgt en del på google men får kun links til vvs-butikker og lign.. Skal det være en speciel en? Tænker på fjeder spænding...

Forfatter:  duckstar [ 23 jan 2008, 20:52 ]
Titel: 

I princippet en der åbner så let som muligt, min er vist fra Norgren. Den har faktisk et vis drøvl og hvis jeg blæser i den med munden er det næsten umuligt at åbne den.

Forfatter:  audi_claus [ 23 jan 2008, 20:55 ]
Titel: 

Reduktionsventil til trykluft ?

Forfatter:  duckstar [ 23 jan 2008, 21:01 ]
Titel: 

Jeg bruger den her:

Billede

Egenskaber
Tillader fri gennemstrømning i én retning
Enkel konstruktion med lang levetid
Lav vægt
Lavt åbnetryk
Højt arbejdstryk


Bestillingsnummer
T50P0004

Varenavn
T50 kontraventil Ø4mm

Forfatter:  Zorak [ 23 jan 2008, 21:09 ]
Titel: 

duckstar skrev:
Jeg bruger den her:

Billede

Egenskaber
Tillader fri gennemstrømning i én retning
Enkel konstruktion med lang levetid
Lav vægt
Lavt åbnetryk
Højt arbejdstryk


Bestillingsnummer
T50P0004

Varenavn
T50 kontraventil Ø4mm


Hvordan har du sluttet en slange på? Kan se at den er 11 mm på selve ventilen.. Har du bestilt fra webshoppen eller hvordan? Hvad koster sådan en fætter ca?

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/