Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
RST 1.9 / ZVH ??? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19560 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | C.Sørensen [ 01 jan 2008, 23:23 ] |
Titel: | RST 1.9 / ZVH ??? |
Hej alle sammen . har sku byttet mig til en RS TURBO savnet sku den sidste jeg havde, plus fordelen ved ikke at skulle køre rundt med trykladning uden det var ulovligt. Denne gang vil jeg gerne høre jeres effaringer ang- med at bore en 1.6´er op til 1.9 kan forstår man bruger en 1,8cvh krumtap og andre stempeler jeg vil gerne have 200/250HK nogen som har en god opskrift på sådan en opsætning ? mit andet valg er en 2.0 ZVH jeg kan regne mig frem til der ikke er meget forskel i prisen om jeg bygger en 1.9 eller 2.0 zvh jeg hælder lidt til 2.0 zvh da det ikke er set så tit samt jeg bare igennem mit arbejde kan plukke sådan en ned af hylden og sige den snupper jeg , med min hovede regning så bliver kompr. forholdet 8;6 med en zetec bund og cvh topstykke og det er vel lige i den høje ende andre har med held drejet o,5mm af toppen på stempelerne og stadig kunne tryklade dem med 1 bar uden problemer lyder dette som den rigtige løsning eller andre spænde bud . I NEED HELP PLS. ![]() Mvh Casper |
Forfatter: | møffe [ 02 jan 2008, 09:50 ] |
Titel: | |
ingen tvivl ZVH. deobunden er bedre end en cvh´s .. men du har ikke lyst til at gå hele vejen og montere std 16V på den istedet.. (og der er såå mange zetec dele fra usa der ikke koster alverden (stempler,stænger etc) |
Forfatter: | BrianC [ 02 jan 2008, 14:50 ] |
Titel: | |
Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm. |
Forfatter: | C.Sørensen [ 02 jan 2008, 18:37 ] |
Titel: | |
møffe mener du og monter en komplet mondeo motor ? for det har jeg ikke lyst til, da det er ikke bliver nemt at få synt jeg er overbevist om jeg godt kan liste den igennem syn med en zvh. Jeg har også læst en del om 1.9 på nettet men også om mange hvor blokken flækker pga den bliver for tynd når den er boret til 1.9 og dette må jeg nok sige afholder mig lidt , jeg har snakket med bruno og han vil ikke give nogen form for garanti på en 1.9 hvis han skal lave den pga der er mange ting som kan gå galt også fra min side af |
Forfatter: | ae86 [ 02 jan 2008, 20:17 ] |
Titel: | |
BrianC skrev: Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm.
1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) .... anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere) og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe) Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig |
Forfatter: | 2fat2fly [ 02 jan 2008, 20:34 ] |
Titel: | |
Den gamle org Cvh bund klare ca 180hk og på Bruno's felt 200hk ![]() Og så ryger gearkasserne også hvis du køre lidt frisk. Hvis du bruger en Zvh bund, hvad gearkasse vil du så bruge når du får +200hk |
Forfatter: | BrianC [ 02 jan 2008, 20:48 ] |
Titel: | |
ae86 skrev: BrianC skrev: Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm. 1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) .... anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere) og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe) Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig Nu skrev jeg standard turbo ![]() ![]() Tror ikke ligefrem Bruno Hansen laver noget lort. |
Forfatter: | C.Sørensen [ 02 jan 2008, 20:58 ] |
Titel: | |
jamen når gearkassen ryger som den helt sikkert gør så må der opfindes noget stærker der er mange muligheder i UK men ellers kræver det ikke mange evner at rep en ford gearkasse |
Forfatter: | møffe [ 02 jan 2008, 21:00 ] |
Titel: | |
ae86 skrev: BrianC skrev: Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm. 1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) .... anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere) og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe) Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig ang gearkassen så er en MTX75 box vel et godt på noget der kan holde. hvis den altså kan være der efter IB5 boxen er rygget ud. og ingen tvivl om at det er nemmere at syne en bil med en kosmetisk std maskine end en med et forkert ventildæksel.. og så er et RS1600I ventildæksel jo fandens klædeligt i sådan en RST |
Forfatter: | BANDIT [ 02 jan 2008, 21:12 ] |
Titel: | .. |
Kan ikk se problemet i at fx smide en blacktop over i, lavede selv om ombytning i min gamle escort fra 1.6 cvh til 1.8 zetec og det var der ingen problemer i ifølge synmanden ![]() De ydede begge 105 HK |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |