Powerforum
http://powerforum.dk/

0,4 Bar tryk
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19423
Side 1 af 2

Forfatter:  Thyregod [ 10 dec 2007, 17:08 ]
Titel:  0,4 Bar tryk

Når jeg køber en ny turbo, og jeg skal ha den til at køre med 0,4 bar. Hvordan og hvorledes indstiller man så det, hvis man selv kan gøre det.

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 10 dec 2007, 17:21 ]
Titel: 

Kører den med højere tryk nu?

Forfatter:  Zorak [ 10 dec 2007, 17:35 ]
Titel: 

Altså hvis du vil køre med lavere tryk end hvad den interne wastegate vil kan du modificere den med en fjeder som modarbejder den inde i wastegaten.. Har jeg selv regnet med at bruge da min står til 1 bar (er fra en diesel) og jeg kun skal bruge 0,3 - 0,5..

Fjederen jeg har brugt mener jeg at jeg tog fra en termostat fra en Felicia.. Og så bare svejset en skive i hver ende af den, og så et rør som går op til gevindet.. Så spænder man møtrikken ned så fjederen bliver strammere og den åbner så tidligere...

Håber det kunne bruges..

Hilsen
Jesper Andersen

Vedhæftede filer:
100_1102.jpg
100_1102.jpg [ 81.15 KiB | Vist 2373 gange ]
100_1103.jpg
100_1103.jpg [ 99.08 KiB | Vist 2352 gange ]

Forfatter:  Thyregod [ 11 dec 2007, 16:33 ]
Titel: 

Alex_Reedtz skrev:
Kører den med højere tryk nu?



Jeg har ikke monteret turbo på bilen endnu. Ikke engang købt en.

Jeg havde bare regnet med at købe en Garrett t3/t3
Men der findes vel flere forskellige ?

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 12 dec 2007, 22:53 ]
Titel: 

Det er aktuatoren der bestemmer trykket, køb en der passer til det tryk du vil køre med, eller vælg en justerbar.

Forfatter:  Thyregod [ 16 jan 2008, 18:30 ]
Titel: 

Alex_Reedtz skrev:
Det er aktuatoren der bestemmer trykket, køb en der passer til det tryk du vil køre med, eller vælg en justerbar.


Billede

Har jeg ret i at actuatoren er den der sidder oven på turboen med 2 studser på ?

Hvis jeg køber sådan en ventil her:

https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1

Hvordan skal den så monteres. Og Fra hvilken studs på actuatoren skal gå ned til studsen på udgangen af turboen. Og hvor skal den anden studs på actuatoren sættes til

Og til sidst.. Hvor kan man købe actuatore til bestemt tryk ?


Eller har jeg total misforstået alt ? :lol:

Forfatter:  Zorak [ 16 jan 2008, 18:37 ]
Titel: 

Thyregod skrev:
.. en masse..


Den bleeder som du har linket til kan kun hæve ladetrykket over hvad wastegaten står til. Hvis du vil sænke ladetrykket i forhold til wastegaten kunne du gøre som jeg har skrevet længere oppe...

Hilsen
Jesper Andersen

Forfatter:  Thyregod [ 16 jan 2008, 18:40 ]
Titel: 

Jeg er overhovedet ikke med :D

Når jeg køber den turbo på billeder. Hvordan får jeg den så til at køre med 0,5 bar

Forfatter:  Zorak [ 16 jan 2008, 18:58 ]
Titel: 

Thyregod skrev:
Jeg er overhovedet ikke med :D

Når jeg køber den turbo på billeder. Hvordan får jeg den så til at køre med 0,5 bar


Nu kan det også være at den kører med 0,5 bar når du får den.. Men ellers kan du sætte en fjeder på som modvirker den fjeder som er inde i dåsen. Så skal der ikke så meget tryk til som den er beregnet til..

Men ellers prøv at kigge på de 2 billeder længere oppe..

Forfatter:  Thyregod [ 16 jan 2008, 19:21 ]
Titel: 

Ja forstår godt hvad du mener. Men så ved man jo egentlig ikke hvad den ender med at lave i tryk.

Men er møtrikken på stangen ikke til at justere trykket med ? altså hvis jeg løsner den og stangen bliver kortere så falder trykket

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/