Powerforum
http://powerforum.dk/

Større IC på en diesel hakker?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19157
Side 1 af 2

Forfatter:  JerrilD [ 14 okt 2007, 13:01 ]
Titel:  Større IC på en diesel hakker?

Hey, vil lige høre om det vil give nogle flere hypper og smide en større IC på en focus 1.8 TDCI mk2 ? :)

nogen der har erfaringer med dette?

Forfatter:  BANDIT [ 14 okt 2007, 17:57 ]
Titel:  ..

Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.

Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...

Forfatter:  JerrilD [ 14 okt 2007, 20:56 ]
Titel:  Re: ..

BANDIT skrev:
Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.

Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...


Okay men regner ikke med at ændre på det helt store, måske en chip :)

Kom lige til at kigge på din focus :) Har du ikke et billede af din ST170 indsugning?

Forfatter:  BANDIT [ 15 okt 2007, 17:18 ]
Titel:  ..

En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.

Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid :D

Forfatter:  JerrilD [ 15 okt 2007, 21:20 ]
Titel:  Re: ..

BANDIT skrev:
En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.

Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid :D



Passer den manifold direkte over? Og hvad vil det ca give af hk?

Forfatter:  BANDIT [ 16 okt 2007, 19:39 ]
Titel:  ..

Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..

Forfatter:  JerrilD [ 16 okt 2007, 23:04 ]
Titel:  Re: ..

BANDIT skrev:
Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..


en St170 har variabel knast timing om det har indflydelse på indsugningen vil jeg ikke kunne sige ;)

Forfatter:  BANDIT [ 17 okt 2007, 17:56 ]
Titel:  ..

Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en :reading: ligesom at en st170 udst manifold passer over..

Forfatter:  JerrilD [ 17 okt 2007, 18:14 ]
Titel:  Re: ..

BANDIT skrev:
Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en :reading: ligesom at en st170 udst manifold passer over..


jamen det kunne da godt være at man også skal kigge sig efter sådan en indsugning manifold :P

Forfatter:  makzimuz [ 18 okt 2007, 02:35 ]
Titel: 

Det har vist været oppe for rimelig nyeligt her på siden at st170 motoren "bare" er en zetech med duratec klister mærker :roll: og adskiller sig fra de andre zetech ved at have den variable knast timing.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/