Powerforum
http://powerforum.dk/

ford DOHC komp.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=18759
Side 1 af 1

Forfatter:  vognbjerg [ 09 aug 2007, 17:20 ]
Titel:  ford DOHC komp.

skal have sænket komp. lidt på min sierra..

kører pt med std. toppakning. og tryk

hva vil i anbefale at gøre ??

multilayer stålpakning
eller 2 alm pakninger
eller fræse af stemplerne

og hvor køber man det i anbefaler. ??

Forfatter:  Runesm [ 09 aug 2007, 17:31 ]
Titel: 

Findes der ikke en 2,0 8v lav-kompressions sierra? Tror nok der findes en der kører med en 8-stykker:1 i kompression, det kunne være man kunne tage stemplerne derfra?

Forfatter:  møffe [ 09 aug 2007, 20:21 ]
Titel: 

en transit dohc køre vist med lavere kop. ved ikke hvor meget/lidt
men 2 std pakninger (metal) skulle virke fint. hvis du planer stemplet så kan det udløse lidt problemer. har set et par stykker der ødelagde stemplet når de kom over 1bar.

Forfatter:  vognbjerg [ 13 aug 2007, 09:59 ]
Titel: 

nu sir du jo godt nok std. metal....

jeg har faret og fløjet rundt for at finde pakninger til 2,0 16v og rs2000 mv mv men kan ikke finde nogen der adskiller sig nævneværdigt fra dem thansen sælger...

jeg har fundet en cometic multilayer stål pakning.... men ved ikke lige hvor tyk dn er...

Forfatter:  needspeed [ 13 aug 2007, 11:30 ]
Titel: 

Da jeg skiftede toppakning på min første Sierra, der købte jeg en metaltoppakning ved mekonomen.

Forfatter:  møffe [ 13 aug 2007, 14:00 ]
Titel: 

det er muligt at alle pakninger (org/uorg) er af metal idag. så er det jo bare nemmere. en std koster ca350kr..

Forfatter:  Ravnen [ 13 aug 2007, 14:29 ]
Titel: 

Bare en information:

Grunden til alt det palaver, fiber kontra MLS (metal) pakning er at ford på et tidspunkt fandt ud af at fiberpakningerne ikke holdt på denne motor, derfor kom metal pakningerne, fra Ford og derefter som uorg.

BRUG ALTID METAL PAKNINGEN!

(og så er de matsorte)

Forfatter:  møffe [ 13 aug 2007, 19:15 ]
Titel: 

Ravnen skrev:
Bare en information:

Grunden til alt det palaver, fiber kontra MLS (metal) pakning er at ford på et tidspunkt fandt ud af at fiberpakningerne ikke holdt på denne motor, derfor kom metal pakningerne, fra Ford og derefter som uorg.

BRUG ALTID METAL PAKNINGEN!

(og så er de matsorte)
ja fiberpakningen hold ikke længe. tror alle fordlærlinge har skiftet dem gennem årene. stod en dag nede ved en kammi og sammenlignede en cometic paknng med en std dohc.. den std dohc er med flere lag..

grunden til at jeg ikke var klar over at Uorg også er i metal er nok at jeg altid køber orginal.

Forfatter:  Ravnen [ 14 aug 2007, 06:43 ]
Titel: 

møffe skrev:
Ravnen skrev:
Bare en information:

Grunden til alt det palaver, fiber kontra MLS (metal) pakning er at ford på et tidspunkt fandt ud af at fiberpakningerne ikke holdt på denne motor, derfor kom metal pakningerne, fra Ford og derefter som uorg.

BRUG ALTID METAL PAKNINGEN!

(og så er de matsorte)
ja fiberpakningen hold ikke længe. tror alle fordlærlinge har skiftet dem gennem årene. stod en dag nede ved en kammi og sammenlignede en cometic paknng med en std dohc.. den std dohc er med flere lag..

grunden til at jeg ikke var klar over at Uorg også er i metal er nok at jeg altid køber orginal.


Når det er ford vi taler om er det en god ide at ALTID købe org. pakninger, især toppakninger, med mindre vi taler om Cometic eller Fel-pro, som også holder en vis kvalitet, Ford sælger i nogle situationer Fel-pro pakninger som org.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/