Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
ERL Aquamist http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=18188 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | VRT [ 08 maj 2007, 13:54 ] |
Titel: | ERL Aquamist |
Nogen som har erfaring med sådan en sæt? Hvor meget vand bruger det ved fuld gas, skal det sprøjtes ind ved spjældet, og er det svært at installere? Det er primært interessant, pga. af de tændingsbankemæssige fordele. Altså muligheden for at køre lidt ekstra tryk. Har fundet et sæt til ca. 3000,- i England, så hvis det kan gi 0,2-0,4 bar ekstra, så er pengene jo godt givet ud ![]() |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 08 maj 2007, 13:58 ] |
Titel: | |
Hvorfor tændingsbanker den mon? Suge eller turbo-bil? Daniel. |
Forfatter: | VRT [ 08 maj 2007, 14:58 ] |
Titel: | |
Den tændingsbanker ikke pt. v. 1,4 bar. But better safe than sorry ![]() Ville bare gerne være på den sikre side, hvis trykket skal op. Og smedede stempler m.m. er der ikke " tid" til ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 08 maj 2007, 15:21 ] |
Titel: | |
Eller bland lidt af det ulovlige i ![]() Prøvede det med en kompressor motor, vi trak satme noget tænding af, hældte benzin ind, men den satan blev ved med at banke.Fik så fat i manden og hørte hvad det var for noget bøsse benzin.Ganske rigtig som vi anede, det var 92 fra ok. Så den måtte lige have en ordenlig skvat, så kunne den tage noget tænding.. Det jeg mener, hvis du ikke bruger det høje tryk til dagligt, ville jeg ikke ofre en masse penge på det, og så bare give den lidt "tilsætning" MVh Finn |
Forfatter: | VRT [ 08 maj 2007, 16:08 ] |
Titel: | |
hh |
Forfatter: | VRT [ 08 maj 2007, 16:18 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Eller bland lidt af det ulovlige i
![]() Prøvede det med en kompressor motor, vi trak satme noget tænding af, hældte benzin ind, men den satan blev ved med at banke.Fik så fat i manden og hørte hvad det var for noget bøsse benzin.Ganske rigtig som vi anede, det var 92 fra ok. Så den måtte lige have en ordenlig skvat, så kunne den tage noget tænding.. Det jeg mener, hvis du ikke bruger det høje tryk til dagligt, ville jeg ikke ofre en masse penge på det, og så bare give den lidt "tilsætning" MVh Finn Den kører pt. på oktan 98. Jeg har overvejet oktan booster, men synes lidt det er en jungle, og der findes lige så mange meninger, som der findes mennesker næsten. På den ene side koster sådan et sæt 3000,-, men derefter er det jo næsten gratis ( okay, vand koster selvfølgelig også lidt). På den anden side er oktan boosteren forbrugsbaseret. Men på et tidspunkt skærer de to linier jo hinanden. Hvornår er jo så afhængig af, hvor meget det sovs koster. Synes bare jeg har hørt, at man nemt kan fylde 1-2 flasker på, og så stiger oktantallet måske kun en streg eller to. Så koster det jo hurtigt dyrt ![]() http://www.jariauto.dk/shop/productinfo.asp?id=109005 http://www.spare-parts.dk/bardahl.htm http://thansen.dk/product.asp?c=9027697 ... 2039240032 Der er jo nok at vælge imellem. Men er der nogen som har (positiv) erfaring med dem, eller lignende? |
Forfatter: | K-FINN [ 08 maj 2007, 16:56 ] |
Titel: | |
Kommer selvfølgelig and på hvad man køber, og hvor meget man betaler for det. ![]() |
Forfatter: | VRT [ 08 maj 2007, 17:44 ] |
Titel: | |
Det er jo lige det. Det er også derfor jeg gerne vil ha fat i sådan et aquamist, for så er jeg jo ude over alt det bøvl ![]() Methanol er jo heller ikke til at få fat i i disse dage, og da slet ikke i større mængder, og desuden er det vel heller ikke helt sundt, hvis ikke motoren er bygget til det ![]() Og toluene og xylene er heller ikke billigt, og kan vist heller ikke bare købes længere http://www2.dmu.dk/1_Om_DMU/2_afdelinge ... omater.asp |
Forfatter: | K-FINN [ 08 maj 2007, 17:50 ] |
Titel: | |
Lindahl007 skrev: Det er jo lige det. Det er også derfor jeg gerne vil ha fat i sådan et aquamist, for så er jeg jo ude over alt det bøvl
![]() Methanol er jo heller ikke til at få fat i i disse dage, og da slet ikke i større mængder, og desuden er det vel heller ikke helt sundt, hvis ikke motoren er bygget til det ![]() Og toluene og xylene er heller ikke billigt, og kan vist heller ikke bare købes længere http://www2.dmu.dk/1_Om_DMU/2_afdelinge ... omater.asp ![]() |
Forfatter: | Martin Mikkelsen [ 08 maj 2007, 21:19 ] |
Titel: | |
acetone har et oktantal på 150 skulle også fjerne overfladespændingen i benzinen så den bliver bedre forstøvet og derved bedre forbrændt/udnyttet mvh Martin |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |