Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
vandkøling på gt2860r http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=18118 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | RG [ 24 apr 2007, 17:04 ] |
Titel: | vandkøling på gt2860r |
Er det nødvendigt og køre med vandkøling på den eller kan man godt køre uden... |
Forfatter: | K-FINN [ 24 apr 2007, 17:24 ] |
Titel: | |
Ja det kan du godt, men stor chance for du forkorter levetiden på den... |
Forfatter: | RG [ 24 apr 2007, 20:30 ] |
Titel: | |
Hvor meget har det og sige. Halvering af tiden eller?? |
Forfatter: | duckstar [ 24 apr 2007, 20:56 ] |
Titel: | |
Jeg har godt nok ikke en så fin lader, men kører med en traditionel T25. Der havde jeg hørt at der man sagtens kan køre uden vandkøling, specielt hvis den er monteret mod fronten af bilen og ikke på en bil med manifold på bagsiden. Jeg skulle tage fejl. Min fine Garrett T25 holdt i cirka 15.000, så satte den sig fast. Jeg kører i dag med vandkøling, selvfølgelig. Se denne tråd for mere: http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16983&highlight= vh. Anders |
Forfatter: | K-FINN [ 24 apr 2007, 21:03 ] |
Titel: | |
Ja på en turbo uden kuglelejer har det ikke så meget at sige, da stører olie tilførsel hjælper med at køle den ned.. Men på en kuglelejer turbo er olietilførsel meget lille, derfor skal der vand til at køle med... MVH Finn |
Forfatter: | Aarosin [ 24 apr 2007, 22:25 ] |
Titel: | .. |
Da jeg hentede min GT2860r (GT2560R) spurgte jeg dem om det samme, de sagde alle 3 derinde det var lige meget med vandkølingen på dem... Daniel |
Forfatter: | david [ 26 apr 2007, 06:58 ] |
Titel: | |
Sys heletiden man hører folk sige at det ikker nødvendigt med vand.... Men hvorfor fan... bliver garrett og alle de andre så ved med at lave de skide huller til vand ![]() |
Forfatter: | Peter E [ 13 maj 2007, 11:45 ] |
Titel: | ... |
Jeg spurgte hos wwwatpturbo.com da jeg købte en hos dem. De sagde at der skulle vand på. Men det er da heller det store problem at lave vandkøling på den. Du sætter bare retur slangen på turboen og så direkte op i ekspantionsbeholderen. Så slipper du også for luft i systemet når det koger i turboen. |
Forfatter: | grydesvamp [ 13 maj 2007, 17:00 ] |
Titel: | |
hvis man nu laver 2 studsser på kølerslangerne (varm og kold) finder en vandpumpe (alle nyere vw har hvis pumpe til varmeapperatet) så er man da så godt som kørende.. så hvorfor ikke ? det med at vandet koger i turboen er IKKE en god ide da vand kanalerne i turboen med tiden vil stoppes af slagger / fastbrændt kalk osv.. på "min måde" holdes systemet under samme tryk som resten af systemet hvilket giver mulighed for større temp inden at vandet begynder at koge.. samt man slipper for slaggerne.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 13 maj 2007, 18:43 ] |
Titel: | |
Grydesvamp. Der bør da være ens tryk i helesystemet, da det er et lukket system. Men generelt så er et inløb under turboen og et returløb over turboen mest fornuftigt. returen nær ekspansionsbeholderen lyder mest fornuftig. I mine øre. MVH Morten |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |