Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
inds. manif. gasspjæld i begge sider? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17897 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | tonnilerche [ 20 mar 2007, 20:21 ] |
Titel: | inds. manif. gasspjæld i begge sider? |
Hvad siger i til en ide med en indsugningsmanifold med 2 gasspjæld.. en i hver side af huset? Sidder og har nogle tanker om det.. men ved ikke om der så vil være nok vacuum til vacuumslangerne og sådan. Hvad med at få nr2 spjæld til at åbne ved høje rpm? ligesom t-vis på toyota? ( hvordan styres dette egentligt? ). eller hvad med at lave noget træk fra det originale gasspjæld, så den først åbner ved 2/3 del pedal? Og vil det overhovedet fungere? Tonni. |
Forfatter: | Bay [ 20 mar 2007, 22:17 ] |
Titel: | |
Der er ikke andet for end at prøve det af... ![]() Lyder spændende... |
Forfatter: | Runesm [ 21 mar 2007, 17:28 ] |
Titel: | |
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1& ... adid=35103 Golf 2 16v GTI'er kører eks med dobbeltspjæld, et lille et til farmorkørsel, og så når pedalen når over 2/3 dele åbner det andet helt op på den sidste 1/3. |
Forfatter: | tonnilerche [ 21 mar 2007, 20:14 ] |
Titel: | a |
har lidt svært ved at se det på billedet, men er det ligesom jeg tænker, et gasspjæld i den anden side af indsugningshuset? hvordan med vacuum? vil der stadig være nok vacuum til diverse ting? ved selvfølgelig godt jeg ikke ska mase et 70mm gasspjæld på en tragt på den anden side af huset ![]() |
Forfatter: | Runesm [ 28 mar 2007, 21:48 ] |
Titel: | |
Jeg skulle ikke kunne se noget problem i at den skulle kunne lave vacuum, du justerer da bare hver enkelt gasspjæld lidt mere ned så. Men tænk over det, hvis det virkelig kunne betale sig, tror du så ikke pumpede sugebiler vil køre med det? Eller nyere biler idag? Som eksempel, tænk på honda's vtec'er, de laver masser af heste på et enkelt spjæld. Der er ingen grund til at have to spjæld. |
Forfatter: | tonnilerche [ 28 mar 2007, 22:02 ] |
Titel: | a |
nej det har du jo nok ret i. men hvis der kan optimeres lidt der, så har jeg ikke noget imod det.. det er jo ikke alverdens arbejde der skal lægges i det, sammenlignet med at bygge et sæt spjældhuse fx. det er jo noget helt andet fx. |
Forfatter: | Slavteren [ 29 mar 2007, 20:52 ] |
Titel: | |
hvis du smidder et sæt motorcykelspjælde på er det nok ikke meget forskel der er i mængden f arbejdet.. jeg kan se et problem i at de 2 luftstrømme vil kolidere på et tidspunkt med nindre du smider en delevæg i også. |
Forfatter: | tonnilerche [ 30 mar 2007, 07:47 ] |
Titel: | slavter |
Ja den med delevæg har jeg også tænkt på. Men: hvordan så med mine vacuum-slanger? vil det ikke påvirke flowet i den ene manifold ( lad os antage vi nu kalder det for 2 indsug manifolde ) og vil jeg ikke få brug for at de er så ens som muligt, for at sikre at flow er ens? og ja, havde også en tanke om at de ville kolidere, men måske et mindre gasspjæld? 25-30mm? for simpelthen at skabe mere turbulens i indsug-huset? |
Forfatter: | zoolander [ 30 mar 2007, 08:20 ] |
Titel: | |
angående vacuum der kan du jo samle slangerne i t og føre det igennem et filter som minder om et benzin filter, det skaber ´stabil vacuum, blev brugt på gamle racere med spjæld huse |
Forfatter: | Morten VJ [ 30 mar 2007, 17:53 ] |
Titel: | |
Hvorfor gå over åen for at hente vand ![]() Du har en 1,6l motor med x antal HK. Find et spjæld fra en motor med X+X hk. Hvis du mener at størrelsen er alfa og omega. Prøv at stille spørgsmålet vil den originale manifold kunne udnytte et større spjæld, og vil resten af motoren kunne udnytte det evntuelle bedre flow. Svaret bliver med 80% sikkerhed nej. Medmindre at de forb. japsere har lavet en restriktion i selve gassplældsstørrellsen, i de erupæiske/amerikanske modeller. Og det er set før ![]() MVH Morten |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |