Powerforum
http://powerforum.dk/

1.3/1.6 top. - større indsug ventiler.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17795
Side 1 af 3

Forfatter:  tonnilerche [ 04 mar 2007, 22:05 ]
Titel:  1.3/1.6 top. - større indsug ventiler.

Hej.

fandt en side der solgte ventiler til daihatsu-motorer.. kiggede så på målene mellem 1.3 90hk 105nm og 1.6 105hk 134nm motorene..

1.3 indsug ventilerne er 6mm ( 36 vs 30 ) større i diameter.. resten af målene er ens.. længde og tykkelse..

det jeg tænker.. hvordan finder jeg så ud af om jeg kan putte 1.3 toppen på 1.6 motoren? tænker mest på om de kan være der uden at stemplerne rammer dem?

skal siges der ikke er skåret ud til ventilerne i stemplerne på begge motorer.

er det noget med at åbne begge motorer, måle mellemrum mellem stemperne og kanten på blokken, måle hvor langt ned begge ventiler går i begge topstykker og så vurdere det derfra?

Mvh Tonni.

Forfatter:  tonnilerche [ 04 mar 2007, 23:33 ]
Titel: 

fandt dette her:

den omtalte 1.3 motor er HC-E og 1.6 motoren er HD-E.


http://dairally.net/daihard/chas/Compre ... etails.htm

nogle der kan hjælpe? en der evt vil forklare hvad "HC piston deck and block deck are flush, HD piston crown is about 1mm lower than block deck, HE piston crown and block deck are flush" betyder? tror det er kritisk information om hvorledes det kan lade sig gøre.. og kan jeg samtidig smide HC-stempler i HD'en ? de skriver at compression ratio kommer op på 11.06:1.. hvorimod standard på 1.6 motoren vist er 9.5:1..

håber der en kyndig engelsk forstående japaner-kender herinde :D

Forfatter:  kbonde [ 04 mar 2007, 23:47 ]
Titel: 

Ville umildbart mene:
"HC piston deck and block deck are flush" betyder stemplet flugter toppen af blokken når dette er i TDC.
Og:
"HD piston crown is about 1mm lower than block deck" steplet er 1 mm fra toppen af blokken når dette er i TDC.

Men ret mig endelig :up:

Forfatter:  Slavteren [ 05 mar 2007, 08:37 ]
Titel: 

det får jeg det ogå til...

Forfatter:  tonnilerche [ 05 mar 2007, 11:11 ]
Titel:  a

fandt noget australsk forum i går aftes.. det er vist fint nok at putte både 1.3 top stykke på 1.6 blokken, samt 1.3 stempler ( giver 11.06:1 kompression ).

men han sagde så at jeg ska "retarde timing".. gætter på jeg ska skrue den tilbage ikke? så den tænder senere? ( eller oktan 100 ).. men så får jeg vel store problemer med tændingsbanken ved lav/mid rpm :(..

så hænger jeg sgu alligevel på noget MS..

Forfatter:  kbonde [ 05 mar 2007, 15:52 ]
Titel:  Re: a

tonnilerche skrev:
så hænger jeg sgu alligevel på noget MS..


Det ville du nok alligvel. Eller en anden form for benzintilskud. Eftersom du jo vil øge luftmængden ind motoren. :wink:

Forfatter:  zoolander [ 05 mar 2007, 16:05 ]
Titel: 

hej hvilket forum har du fundet, det lyder spændende

Forfatter:  kbonde [ 05 mar 2007, 16:08 ]
Titel: 

Tænker næsten det er daihard.org forumet.
Det er dog mest CB80/70 motorene de diskuterer derinde :)

Forfatter:  tonnilerche [ 05 mar 2007, 16:49 ]
Titel:  a

kbonde:

ja.. var det nemlig.. er også lidt på mrtrally's forum og sådan..

men specielt daihard.org har mange lækre artikler og data-stuff om h-motorerne :)

Forfatter:  ae86 [ 05 mar 2007, 17:19 ]
Titel: 

Mener at Daihatsu har en 1,6'er i deres program der er en Toyota 4ag'er i forklædning :wink:

Hvis det er det er der masser af dele til den, eller man kan købe en Z'er med forstærket gearkasse e.t.c og smide daihatsu dækslerne over på den (da jeg ikke er 100% på det er jeg heller ikke sikker på at der sidder en 16v top på den, det skulle dog være en 4ag blok så de orginale motor beslag skulle passe lige over, de skal muligvis forstærkes hvis man går hele vejen :rock: )

1 stk daihatsu med mulighed for 3-400 Hk :lusket:

Et par custom topdæksler med Diehard logo og du har en Daihatsu der :lee: r..

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/