Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 feb 2007, 12:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg sidder og lurer lidt rundt på nettet, og faldt over en ting ved turbomotor.dk der hedder FuelCutDefender, som forhindrer fuelcut ved tryk. Hvis så man monterer den, hvad skal der ellers til, udover en turbo, intercooler og lidt rør, for at hive 150-160 hk ud af sådan en? Altså virkelig budget-turbo, uden stempelskifte eller dobbelt toppakning?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 13:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
snak med rene fra turbomotor, jeg er ret sikker på han har masser af erfaring med den motor og om hvor billigt du kan slippe

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 13:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der skal ikke mere til.
Men du skal ikke lade mere end 0,3-0,4 bar, da 4age N/A er ret højkomprimeret...
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 14:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Så uden at skifte dyser eller montere ms, så kan motoren godt selv styre en lille smule tryk?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 14:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der skal en benzintryk regulator på..
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 16:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 17:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Runesm skrev:
Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.


Det er den jo så heller ikke.
En FCD. I sin mest simple form snyder Ecuen til at tro der er atmosfære tryk i manifolden som maks.
DVS. hvis du kører med 0,2 bar i tryk, så tror motorstyringen at du kører med atmosfæretryk.
Og stiller tænding og benzin der efter. Benzintryks regulatoren sørger bare for at motoren får nok benzin.

En økonomi løsning der i langt de fleste tilfælde ikke er glade for en meget frisk tur igennem tyskland.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 17:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Runesm skrev:
Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.


Det er den jo så ikke, derfor du skal have en FCD på :tooth:
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 17:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Ooh, okay så, på DEN måde!
Men med en god progressiv regulator, en fornuftig ic, og 0,3 bar, så er det da en forholdsvis sikker løsning... Ikke?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 17:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Runesm skrev:
Ooh, okay så, på DEN måde!
Men med en god progressiv regulator, en fornuftig ic, og 0,3 bar, så er det da en forholdsvis sikker løsning... Ikke?


Jo da den er ca. lige så sikker som hvis du byggede en turbo på en standart 900i.
Og brugte trykregulatoren til turbosprøjtet, men glemte stømfordeleren.
Imo. ikke en særlig god ide :damn:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team