Powerforum
http://powerforum.dk/

Montering af forrør på Kina T4 turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17537
Side 1 af 2

Forfatter:  Johnny and [ 22 jan 2007, 20:50 ]
Titel:  Montering af forrør på Kina T4 turbo

Hej

Jeg har lige et spørgsmål.

Hvorledes monterer man forrøret på en T4 turbo af den type som jeg har vedhæftet

mvh johnny

Vedhæftede filer:
T4.jpg
T4.jpg [ 26.47 KiB | Vist 1570 gange ]

Forfatter:  Martin! [ 22 jan 2007, 20:58 ]
Titel: 

Efter hvad jeg hved skal du bruge det man klader et V-spændebånd.. det samme som mange lastbiller køre med..

Forfatter:  Johnny and [ 22 jan 2007, 21:21 ]
Titel: 

Ja, det troede jeg også, men så skal der krympes en flange ind på forrørssiden...

Kan det passe?

Forfatter:  Martin! [ 22 jan 2007, 21:29 ]
Titel: 

Johnny and skrev:
Ja, det troede jeg også, men så skal der krympes en flange ind på forrørssiden...

Kan det passe?


Har lige set billedet igen, så godt nok lidt mærkeligt ud.. Havde set forkert så tør ikke sige hvordan det skal spændes sammen..

Forfatter:  lqs [ 23 jan 2007, 07:18 ]
Titel: 

du kan selv lave din egen boltcirkel. eller svejse en flance på, evt til Vspændebånd. en rustfri elektrode svejser i de fleste turbinehuse....
MVH søren

Forfatter:  Johnny and [ 23 jan 2007, 12:04 ]
Titel: 

Hej

Der er vel tilfældigvis ikke nogle der kan finde et detaljeret billede frem som viser det. Har selv gogglet i en stykke tid uden held

Forfatter:  ae86 [ 23 jan 2007, 13:19 ]
Titel: 

Fri udblæsning :rock:
så må man bare håbe på at den også kan rykke fra laurits betjent :lusket:

nej seriøst, så har jeg kun hørt og :reading: slemme ting om kineserturboerne (eller xspower ssautocrome eller hvad de nu hedder)
der er skræmme billeder der viser indsugningshuset i aluminium der er limet sammen (der hvor det normalt er svejst sammen af 2 stykker, midt i sneglen) jeg ved at lotus limede deres spaceframe til elisen (den der blev lavet hos hydro i tønder). her sparede man vægt og det var eftersigende stærkere når det er lavet rigtigt (opfundet inden for flyindustrien)

men den turbo jeg så billeder af var gået op i limningen (ikke godt når den lille mølle inden i roterer med op til 100K rpm) :shock:

Så hvis der er andre der har kørt med eller kender nogen der har kørt med eller kender nogen der kender nogen der ... der har nogle gode brugbare oplysninger gode og dårlige så ret mig endelig, men indtil da tror jeg desværre ikke at der findes en god og billig turbo, man må nok finde sig i at punge ud for en garrett, ihi eller en kkk
der er også holset (tror de er lidt billigere end garrett) men kender ikke deres kvalitet uden for træktortræk/diesel

Løsningen på dit problem må være en flange og en række små huller (ca m8-m10) rundt i kanten af din turbo (i første nedfældet recess) hvor du skære gevind men pas på og sørg for at rense alle stumperne ud af din turbo. held og lykke med det

Forfatter:  mh [ 23 jan 2007, 15:16 ]
Titel: 

mener havneren (cristian) og mads RR begge har T3 kinerser modeller på eller har eksperimenteret med dem... (vist med ok resultat PT.)

Forfatter:  luske [ 24 jan 2007, 13:53 ]
Titel: 

mener oxo at mertz kører/kørte med noget kineseri (sspower) på sin kadett c (vistnok 400hk/450nm)

MVH Luske

Forfatter:  K-FINN [ 24 jan 2007, 21:00 ]
Titel: 

Hvorfor tror i ikke de kineser turbo kan holde, ja selvfølgelig er der nogen der går istykker, men det gør garret altså også...
Ved i noget om at de er dårligere, eller har i bare hørt det...
Har kendskab til MAGNGE "kineser" turbo der kører i DK, UDEN problemmer, kører selv med en...
Inden i udtaler jeg for meget, skal i tænke på at mange såkalte kendte mærker, får altså produceret i kina....
MVh Finn

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/