Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
I dialog med færdselsstyrelsen - hva' nu? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17492 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Runesm [ 15 jan 2007, 17:06 ] |
Titel: | I dialog med færdselsstyrelsen - hva' nu? |
Jeg er endelig kommet i snak med færdselsstyrelsen, for at se om jeg kan finde ud af hvordan jeg skal få 90'eren synet. Min synsmand nævnte, at hvis jeg får en lambdareguleret indsprøjtning samt katalysator, så var der ET eller andet som man kunne gøre, da min bil er født som karburator. Så kan den jo kun overholde de gældende krav fra 85, hvor bilen kom på de danske veje. Ham jeg har fået fat i fra færdselsstyrelsen er ikke meget behjælpelig, det er nærmest bare et standardsvar. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal henvise til? |
Forfatter: | RSV [ 18 jan 2007, 20:54 ] |
Titel: | |
hvis motoren er bygget op som en original 2.0 turbo så kan synsmanden jo finde typegodkendelsen på den pågældende model og så er den ikke længere, og hvis bilens bremser er magen op af, så er den lige til at syne. |
Forfatter: | Havneren [ 19 jan 2007, 08:26 ] |
Titel: | |
Du skal finde de sætninger i lovgivningen der understøtter din mission og dem skal du kaste i hovedet på dem i syningshallen (Eller færdselsstyrelsen hvis du ikke kan undgå det). V/h Chr |
Forfatter: | cb [ 19 jan 2007, 23:44 ] |
Titel: | |
man ikke bare slå så gammel en typegodkendelse op. det er kun det gamle af statens der ligger inde med dem det er også kunden der skal fremskaffe dokumentation, ikke synshallen |
Forfatter: | Runesm [ 20 jan 2007, 17:00 ] |
Titel: | |
Problemet er at jeg ikke kan bruge en typegodkendelse på en lignende motor, da min ikke helt er magen til. Istedet for turbostempler har jeg fået afdrejet stemplerne (på papirene ihvertfald) for at sænke kompressionen. Havde jeg skiftet stempler, skulle jeg betale afgift. Men det betyder altså at typegodkendelsen IKKE går. Men der var en herinde der på et tidspunkt nævnte noget med en 2-liters motor, der var født uden kat, og noget med årgang. Jeg håber virkelig at vedkommende vil henvende sig igen! |
Forfatter: | Havneren [ 20 jan 2007, 17:40 ] |
Titel: | |
Runesm skrev: Problemet er at jeg ikke kan bruge en typegodkendelse på en lignende motor, da min ikke helt er magen til. Istedet for turbostempler har jeg fået afdrejet stemplerne (på papirene ihvertfald) for at sænke kompressionen. Havde jeg skiftet stempler, skulle jeg betale afgift. Men det betyder altså at typegodkendelsen IKKE går.
Men der var en herinde der på et tidspunkt nævnte noget med en 2-liters motor, der var født uden kat, og noget med årgang. Jeg håber virkelig at vedkommende vil henvende sig igen! Prøv evt. søg på emnet så. I øvrigt burde det ikke være noget problem for dig ved også officielt at skifte stempler. Det er ikke afgiftspligtigt så længe det ikke ændre på volumen. V/h Chr |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 20 jan 2007, 17:44 ] |
Titel: | |
Men ved stempel-skift, lugter det ikke endnu mere af identitets-skifte? Men ok, rune's bil er ikke født med turbo-motor... Hmm... Daniel. |
Forfatter: | Runesm [ 20 jan 2007, 21:27 ] |
Titel: | |
Det er nemlig det, så hedder det identitetsskifte, og det er der absolut ingen grund til. Jeg har søgt på emnet, og jeg kan simpelthen ikke finde det. |
Forfatter: | Havneren [ 21 jan 2007, 04:46 ] |
Titel: | |
Identitetsskift = Kig på told og skats side... Der er stempler i sig selv ikke udslagsgivende. V/h Chr |
Forfatter: | Runesm [ 21 jan 2007, 17:44 ] |
Titel: | |
Er de ikke? |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |