Powerforum
http://powerforum.dk/

Følsomhed=ladetryksforøgning på Turbo diesel??
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17428
Side 1 af 1

Forfatter:  fraguzz [ 06 jan 2007, 00:09 ]
Titel:  Følsomhed=ladetryksforøgning på Turbo diesel??

Er diesel turbo motorer mere holdbare mht trykforøgelse end benzin?
bilen kører standard 1,4bar... med box kører den ca 1,6bar.
er det mon sikkert at øge ladetrykket mere?

Forfatter:  DorkVonWaterfall [ 06 jan 2007, 09:43 ]
Titel: 

hvorfor hæve ladetrykket yderliger??

den eneste grund til at hæve trykket er for at formindske evt røgudvikling

det giver minimal effekt at hæve trykket mere.....

Forfatter:  Carsten 205 GTI 1,9 T [ 06 jan 2007, 11:07 ]
Titel: 

DorkVonWaterfall skrev:
hvorfor hæve ladetrykket yderliger??

den eneste grund til at hæve trykket er for at formindske evt røgudvikling

det giver minimal effekt at hæve trykket mere.....


Medmindre der er tale om en ældre dieselmotor.

På en 205'er med turbo, eller på en Golf GTD feks. Kan det nok svare sig at skrue den lidt op.

Forfatter:  fraguzz [ 06 jan 2007, 12:13 ]
Titel: 

hmm godt at høre ... det er en fiat 1248ccm multijet motor.
planen er størrer front monteret intercooler, forstærket kobling, og så self chip tuning på rullefelt.
har kigget på vandindsprøjtning.. men plejer man ikke kun at montere dette hvis man har problemer med tændningsbanken... alså for at kunne hæve ladetrykket?

motoren laver standard 70hk og 145nm.. målet er 100hk(alt over velkommen) og 230nm.

Når motoren ligger i feks puntoen laver den standard 70hk og 180nm og bliver chippet til 210nm ca. så der skulle være basis nok.. skulle jeg mene!

Forfatter:  hYe [ 06 jan 2007, 17:53 ]
Titel: 

Det er jo en commonrail motor.
Ved fuld pedal burde der være et konstant tryk i railen på X antal bar.
Det kan enten hæves eller åbnings tiden på dyserne kan ændres(=mere diesel og ladetryk) rent elektronisk. Meget som funktionen i en direkte indsprøjtet benzinmotor. Men med et væsentligt højere tryk. Alt det burde kunne ændres ved en chipning/ændring af styreboksen. Ved ikke om du har en variabel geometri i turboladeren, men har du det, styres ladetrykket også elektronisk.

Forfatter:  fraguzz [ 07 jan 2007, 11:07 ]
Titel: 

nej det er ikke en variable geometri turbo.. det er først på 90hk udgaven!

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/