Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
placering af lambda samt BOV http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17418 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | henrik.kbp [ 04 jan 2007, 12:08 ] |
Titel: | placering af lambda samt BOV |
mit turboprojekt lever stadig i det små ![]() men har lige et par hurtige fra hoften. da jeg har mulighed for at ombygge et org manifolg om til et turbomanifold, kan jeg da beholde lambdasondens placering i manifoldet, eller skal den rykkes så den er på udstødningssiden af turboen (syns altid det er det man ser på færdiglavede turbo manifold. nummer to: jeg har igennem en tråd herinde erfaret at hvis bilen kører med MAF så skal man bruge en recirkulerende BOV istedet for en der siger ppfffffttt (eller det der ![]() |
Forfatter: | duckstar [ 04 jan 2007, 13:27 ] |
Titel: | |
Hvad er det for en bil og motor? |
Forfatter: | henrik.kbp [ 04 jan 2007, 14:35 ] |
Titel: | |
bilen er en almera med en ga16de motor |
Forfatter: | Kim Frederiksen [ 04 jan 2007, 20:14 ] |
Titel: | |
ehh hvis din "MAF" sidder ovenpå plenummet... er det mon så ikke en MAP-sensor?? og i så fald er den bedøvende om din blowoff lufter ud eller recirkulerer! og med hensyn til lambda'en skal den helst sidde på forrøret fra turboen da manifolden bliver VARM++ når du kører med turbo og så viser den forkert.. det gør den alligevel selvom den sidder på forrøret men mindre end hvis den sidder i manifolden! |
Forfatter: | JPP [ 04 jan 2007, 20:16 ] |
Titel: | Re: placering af lambda samt BOV |
henrik.kbp skrev: mit turboprojekt lever stadig i det små
![]() men har lige et par hurtige fra hoften. .... nummer to: jeg har igennem en tråd herinde erfaret at hvis bilen kører med MAF så skal man bruge en recirkulerende BOV istedet for en der siger ppfffffttt (eller det der ![]() Du kan godt køre med åben bov selvom du har maf/LMM. Placerer du MAF/LMM tættest på manifolden kan du placerer hvad du vil, da luften ved tomgang og dellast stadig suges igennem MAF/LMM. Har du den på sugesiden af turboen eller bag boven skal du enten have en dobbeltstemplet (dog oftest mindre holdbarhed, da øverste stempelt oftest er af plastik), justerbar enkeltstemplet, eller recirkulerende. |
Forfatter: | duckstar [ 05 jan 2007, 11:10 ] | ||
Titel: | |||
Jeg vedhæfter lige et billede af hvor min lambda er placeret.
|
Forfatter: | grydesvamp [ 05 jan 2007, 16:12 ] |
Titel: | |
hvilken bil er der tale om ? flere pics tak ![]() Men lambdasonden må ikke side på tryk siden af turboen dvs mellem turbo og topstykke. men skal i stedet side på udgangs siden af turboen i downpip'en/forrøret kald det hvad du vil.. mere info om placering af lambda sonder kan findes i det her dokument. http://www.innovatemotorsports.com/support/manual/LC-1_Manual.pdf håber det giver svar.. |
Forfatter: | henrik.kbp [ 05 jan 2007, 17:03 ] |
Titel: | |
Takker for svarene... så blev jeg lidt klogere ![]() jeg plugger bare hullet i manifoldet og flytter lambdaen til udstødningen... nogen regler for hvorlangt den skal være fra turbo eller er det ligemeget ???... ligeså snart vognen er tilbage fra maler begynder jeg at ombygge motoren så der kommer lidt riv i dyret ![]() skal nok starte en projegkt tråd nu her når jeg begynder at adskille slæden ![]() |
Forfatter: | grydesvamp [ 05 jan 2007, 19:58 ] |
Titel: | |
puha der er mange meninger for hvor langt du må/kan placere sonden fra turboen alt efter hvilken sonde det er osv.. kører selv med den bosch sonde der er med i et lc-1 wideband sæt. jeg har som sagt monteret den ca 15-20 cm fra turboen og det har jeg ikke haft problemer med.. andre monterer sonden under bilen men alt i alt vil jeg mene det er en smags sag så længe sonden er monteret rigtig dvs mellem kl 10 og kl 2 da der ellers kan dannes kondens i sonden hvilket den dør af. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |