Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jan 2007, 19:56 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 2007, 19:38
Indlæg: 3
Geografisk sted: Hjørring Nordjylland
Står med en Golf 3 Tdi. standart 90hk 202nm der snart skal have ny kobling.

I snarlig fremtid. skal der nye større dyser i (har købt 0,216 dyser)

Og den skal chip tunes, regner med den kommer op på 125-130hk og 260-280nm i følge ham der chipper.

Kan en standart kobling holde :?: :?: til de NM.

De eneste forstærkede koblinger, jeg kan finde på nettet koster 41-4200kr den kan klare 390nm.
Hvor i mod en standart kvalitets kobling, kun koster 12-1300kr så der er jo en ret stor pris forskeld.

Nogen der køre chippet Tdi, der ved ca. hvad en stadart kobling kan holde.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2007, 12:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hej

Jeg mener at autobremsen kan forstærke den originale kobling.

www.autobremsen.dk

mvh Johnny


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2007, 17:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja men det er svinedyrt.. rene fra turbomotor.dk kan klare det meget billigere..

Hva angår din kobling ved jeg meget lidt om vw men ved da at når folk chipper deres diesel skifter dysespidser osv. får de EN DEL mere bundmoment (hvilket for det meste godt kan tage livet af koblingerne på kort tid) problemet kan så umidelbart løses med en større turbo der først lader lidt senere og derved lader koblingen få negenlunde ved inden den rigtig rykker. ;) en anden fordel er jo så at dit flow igennem turboen bliver forbedret hvilket også kan mærkes ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2007, 22:06 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 2007, 19:38
Indlæg: 3
Geografisk sted: Hjørring Nordjylland
Takker for svarene :D .......

Har ikke lige umiddelbart, tænkt mig at begynde på ny turbo osv, det er penge pungen vist ikke lige til. :|

Ingen der ved hvad en standart kobling i en Golf 3 Tdi kan holde. :idea: :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2007, 22:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Chr-hj skrev:
Takker for svarene :D .......

Har ikke lige umiddelbart, tænkt mig at begynde på ny turbo osv, det er penge pungen vist ikke lige til. :|

Ingen der ved hvad en standart kobling i en Golf 3 Tdi kan holde. :idea: :?:

Dem som kan "nøjes" med en chip/powerboks prik prik prik PLEJER ikke at give koblingen grå hår.

Men hvis du alligevel skal købe ny kobling så er udgiften jo ikke meget større for at købe en ved f.eks. autobremsen eller er den??

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2007, 16:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Du kan bruge koblingen fra en VR6. Den skulle passe lige over og er stærkere.

Jeg kører VW Passat 1.9 TDI og har vist samme motor som dig.
Min Passat er box tunet og har nu kørt 15.000 km uden problemer med koblingen. Da boxen blev monteret havde bilen gået ca 200.000. Så min kobling kan umiddelbart godt holde. Og en Passat er da noget tungere at slæbe end en Golf.

Her er iøvrigt rigtig god læsning for TDI freaks! (Engelsk)

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html :reading:

Lyder ellers spændende med de nye dyser! Det er en meget bedre løsning end en box-tuning efter min mening, da en box tuning egentlig bare forlænger indsprøjtningstiden = høje udstødnings temp.
Større dyser sprøjter derimod en større mængde brændstof ind på det rette tidspunkt i den rette tid = mere trækkraft = normale udstødnings temp.

Mvh. Bay


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 13:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
VW VR6 12V 228mm koblingsæt, SACHS 390NM DKK 2.150,00

Send til en ven
Varenummer: 13105

På lager
Varen leveres indenfor 2 hverdage


--------------------------------------------------------------------------------
SACHS standard VR6 kobling, 228mm **Speciel resttilbud**

Sættet indeholder:
SACHS trykfod
SACHS nav
SACHS udrykkerleje

Koblingen er 228mm og passer på alle VR6 12V motorer.
Den er opgivet til at holde 390NM fra SACHS.

Nordicturbo har den her liggende som rest tilbud hvis det var noget

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 21:16 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 2007, 19:38
Indlæg: 3
Geografisk sted: Hjørring Nordjylland
bay skrev:
Du kan bruge koblingen fra en VR6. Den skulle passe lige over og er stærkere.

Jeg kører VW Passat 1.9 TDI og har vist samme motor som dig.
Min Passat er box tunet og har nu kørt 15.000 km uden problemer med koblingen. Da boxen blev monteret havde bilen gået ca 200.000. Så min kobling kan umiddelbart godt holde. Og en Passat er da noget tungere at slæbe end en Golf.

Her er iøvrigt rigtig god læsning for TDI freaks! (Engelsk)

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html :reading:

Lyder ellers spændende med de nye dyser! Det er en meget bedre løsning end en box-tuning efter min mening, da en box tuning egentlig bare forlænger indsprøjtningstiden = høje udstødnings temp.
Større dyser sprøjter derimod en større mængde brændstof ind på det rette tidspunkt i den rette tid = mere trækkraft = normale udstødnings temp.

Mvh. Bay


Nu er jeg ikke lige ekspert i engelsk.
Men som jeg læser det, skal der bruges et svinghjul fra en G60 for at det kan bruges.
Ville ellers være fedt, hvis den kan bruges så kan koblingen ihværfald holde.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 16:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Det er rigtig nok at du også skal have et G60 svinghjul. Det glemte jeg at nævne :damn: :damn: :damn:

Du kan nok få et billigt brugt og så få det afdrejet.

Mvh. Bay


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team