Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Golf 3 Tdi Kobling holdbarhed. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17404 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Chr-hj [ 01 jan 2007, 19:56 ] |
Titel: | Golf 3 Tdi Kobling holdbarhed. |
Står med en Golf 3 Tdi. standart 90hk 202nm der snart skal have ny kobling. I snarlig fremtid. skal der nye større dyser i (har købt 0,216 dyser) Og den skal chip tunes, regner med den kommer op på 125-130hk og 260-280nm i følge ham der chipper. Kan en standart kobling holde ![]() ![]() De eneste forstærkede koblinger, jeg kan finde på nettet koster 41-4200kr den kan klare 390nm. Hvor i mod en standart kvalitets kobling, kun koster 12-1300kr så der er jo en ret stor pris forskeld. Nogen der køre chippet Tdi, der ved ca. hvad en stadart kobling kan holde. |
Forfatter: | Johnny and [ 02 jan 2007, 12:26 ] |
Titel: | |
Hej Jeg mener at autobremsen kan forstærke den originale kobling. www.autobremsen.dk mvh Johnny |
Forfatter: | grydesvamp [ 02 jan 2007, 17:59 ] |
Titel: | |
ja men det er svinedyrt.. rene fra turbomotor.dk kan klare det meget billigere.. Hva angår din kobling ved jeg meget lidt om vw men ved da at når folk chipper deres diesel skifter dysespidser osv. får de EN DEL mere bundmoment (hvilket for det meste godt kan tage livet af koblingerne på kort tid) problemet kan så umidelbart løses med en større turbo der først lader lidt senere og derved lader koblingen få negenlunde ved inden den rigtig rykker. ![]() ![]() |
Forfatter: | Chr-hj [ 02 jan 2007, 22:06 ] |
Titel: | |
Takker for svarene ![]() Har ikke lige umiddelbart, tænkt mig at begynde på ny turbo osv, det er penge pungen vist ikke lige til. ![]() Ingen der ved hvad en standart kobling i en Golf 3 Tdi kan holde. ![]() ![]() |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 02 jan 2007, 22:45 ] |
Titel: | |
Chr-hj skrev: Takker for svarene
![]() Har ikke lige umiddelbart, tænkt mig at begynde på ny turbo osv, det er penge pungen vist ikke lige til. ![]() Ingen der ved hvad en standart kobling i en Golf 3 Tdi kan holde. ![]() ![]() Dem som kan "nøjes" med en chip/powerboks prik prik prik PLEJER ikke at give koblingen grå hår. Men hvis du alligevel skal købe ny kobling så er udgiften jo ikke meget større for at købe en ved f.eks. autobremsen eller er den?? |
Forfatter: | Bay [ 03 jan 2007, 16:45 ] |
Titel: | |
Du kan bruge koblingen fra en VR6. Den skulle passe lige over og er stærkere. Jeg kører VW Passat 1.9 TDI og har vist samme motor som dig. Min Passat er box tunet og har nu kørt 15.000 km uden problemer med koblingen. Da boxen blev monteret havde bilen gået ca 200.000. Så min kobling kan umiddelbart godt holde. Og en Passat er da noget tungere at slæbe end en Golf. Her er iøvrigt rigtig god læsning for TDI freaks! (Engelsk) http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html ![]() Lyder ellers spændende med de nye dyser! Det er en meget bedre løsning end en box-tuning efter min mening, da en box tuning egentlig bare forlænger indsprøjtningstiden = høje udstødnings temp. Større dyser sprøjter derimod en større mængde brændstof ind på det rette tidspunkt i den rette tid = mere trækkraft = normale udstødnings temp. Mvh. Bay |
Forfatter: | uno [ 04 jan 2007, 13:34 ] |
Titel: | |
VW VR6 12V 228mm koblingsæt, SACHS 390NM DKK 2.150,00 Send til en ven Varenummer: 13105 På lager Varen leveres indenfor 2 hverdage -------------------------------------------------------------------------------- SACHS standard VR6 kobling, 228mm **Speciel resttilbud** Sættet indeholder: SACHS trykfod SACHS nav SACHS udrykkerleje Koblingen er 228mm og passer på alle VR6 12V motorer. Den er opgivet til at holde 390NM fra SACHS. Nordicturbo har den her liggende som rest tilbud hvis det var noget |
Forfatter: | Chr-hj [ 04 jan 2007, 21:16 ] |
Titel: | |
bay skrev: Du kan bruge koblingen fra en VR6. Den skulle passe lige over og er stærkere.
Jeg kører VW Passat 1.9 TDI og har vist samme motor som dig. Min Passat er box tunet og har nu kørt 15.000 km uden problemer med koblingen. Da boxen blev monteret havde bilen gået ca 200.000. Så min kobling kan umiddelbart godt holde. Og en Passat er da noget tungere at slæbe end en Golf. Her er iøvrigt rigtig god læsning for TDI freaks! (Engelsk) http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html ![]() Lyder ellers spændende med de nye dyser! Det er en meget bedre løsning end en box-tuning efter min mening, da en box tuning egentlig bare forlænger indsprøjtningstiden = høje udstødnings temp. Større dyser sprøjter derimod en større mængde brændstof ind på det rette tidspunkt i den rette tid = mere trækkraft = normale udstødnings temp. Mvh. Bay Nu er jeg ikke lige ekspert i engelsk. Men som jeg læser det, skal der bruges et svinghjul fra en G60 for at det kan bruges. Ville ellers være fedt, hvis den kan bruges så kan koblingen ihværfald holde. |
Forfatter: | Bay [ 05 jan 2007, 16:55 ] |
Titel: | |
Det er rigtig nok at du også skal have et G60 svinghjul. Det glemte jeg at nævne ![]() ![]() ![]() Du kan nok få et billigt brugt og så få det afdrejet. Mvh. Bay |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |