Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Nogen der har et godt forslag til simpel ladetryksstyring? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17391 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Cos4x4 [ 28 dec 2006, 21:48 ] |
Titel: | Nogen der har et godt forslag til simpel ladetryksstyring? |
Jeg har monteret sådan en her på min bil: ![]() Den er meget god, bortset fra at jeg ikke kan få mere trykforskel mellem trin 1 og 2 end 0,3 bar. Selvom trin 1 er skruet helt ned og trin 2 er skruet helt op, er der ikke mere forskel end 0,3 bar uaset hvad ladetryk aktuatoren er sat til. Det jeg er ude efter en enten en trinløs eller 2 stage controller, eller bare en hjemmelavet løsning hvor der er minimum 0,5 bar i forskel. Og den skal kunne reguleres fra kabinen. Hvad med denne her, nogen der kender den? ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 28 dec 2006, 21:52 ] |
Titel: | |
Den lille trykforskel kan være slap aktuator. Det kan også være det t-stykke du har imellem, vender sådan at flowet op til den ventil er dårligt. Prøv evt. at vende t-stykke sådan at luften fra turbo løber LIGE igennem og videre op til ventil, hvis du forstår hvad jeg mener. MVh Finn |
Forfatter: | grydesvamp [ 28 dec 2006, 22:31 ] |
Titel: | |
bor hullerne i t stykket op så der mere gennemgang.. og hvis ikke det hjælper så prøv ned større t stykke. |
Forfatter: | klyfax [ 29 dec 2006, 09:45 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Den lille trykforskel kan være slap aktuator.
Det kan også være det t-stykke du har imellem, vender sådan at flowet op til den ventil er dårligt. Prøv evt. at vende t-stykke sådan at luften fra turbo løber LIGE igennem og videre op til ventil, hvis du forstår hvad jeg mener. MVh Finn Det Finn mener, ved Y stykke. Turbo....Aktuator .........Y ......Ventil Eller hvis det er et T stykke. Turbo.....Ventil ..........T ....Aktuator PS den magter ikke for mange mellemrum. |
Forfatter: | duckstar [ 29 dec 2006, 10:21 ] |
Titel: | |
klyfax skrev: Akumolator
....Akumolator En hvad for én ? ![]() |
Forfatter: | klyfax [ 29 dec 2006, 10:32 ] |
Titel: | |
duckstar skrev: klyfax skrev: Akumolator ....Akumolator En hvad for én ? ![]() Staveprogram aktiveret... Ting der styrer ladetryk på turbo... A-k-t-u-a-t-o-r Her med rettet ![]() PS så er en Akumolator (Nok stavet forkert) det tekniske ord for et batteri... |
Forfatter: | Cos4x4 [ 29 dec 2006, 12:01 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Den lille trykforskel kan være slap aktuator.
Det kan også være det t-stykke du har imellem, vender sådan at flowet op til den ventil er dårligt. Prøv evt. at vende t-stykke sådan at luften fra turbo løber LIGE igennem og videre op til ventil, hvis du forstår hvad jeg mener. MVh Finn Jeg forstår hvad du mener, man det kan man ikke med det her T-stykke, da der sidder en kugle indeni, og der er og pil på det for at indikere hvad retning det skal vende. Det er i hvert fald ikke en slap aktuator, fjerderen i den er en 1,2 bars fjeder, og så er den strammet yderligere op på armen så den kører med 1,3 bar i grundtryk. Og når armen sidder på wastegaten, kan man ikke rokke den ud af stedet den selvom man tager hårdt fat. |
Forfatter: | skassa [ 29 dec 2006, 12:33 ] |
Titel: | |
Er det så ikke fordi turboen ikke kan levere mere, Altså den lave indstilling er jo minimun 1,3bar så du kører du jo minimum 1,6bar på høj ![]() /Skassa |
Forfatter: | klyfax [ 29 dec 2006, 12:35 ] |
Titel: | |
Hvilken turbo snakker vi om? Og hvor mange ca. hk? |
Forfatter: | Cos4x4 [ 29 dec 2006, 14:14 ] |
Titel: | |
Nej, det er ikke turbo'ens skyld. Det er ladetryksreguleringen der er fejlen. Hvis jeg f.eks. kører med 0,9 bars grundtryk, kan den ikke kommer over 1,2 bar i trin 2. 0,5 bar så er det 0,7 bar i trin 2 osv. osv. Nogen der kender den trinløse der er billede af? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |