Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2006, 20:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Hejsa, jeg roder lidt med en celica turbo. Den trækker fint igennem, men når den går i tomgang og hvis man bare hæver omdrejningerne, har den massere "tændingsudsættere" Det er en 245hk GT4 motor, altså en 3SGTE fra 95.

Nogen der har nogen idér. Der er nye tændrør og tændkabler på.
på cylinder 1 og 2, er tændrørne rimlig sorte, så der er noget der tyder på at dem ikke forbrænder rent der.. Grunden til jeg undre mig er fordi at den jo fint kan trække igennem, så jeg mistænker faktisk ikke tændingen.. Den kører i øvigt med ms, og dyse 1 + 3 og 2+4 er ført sammen..

Mvh Daniel


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2006, 20:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Noget kunne tyde på at MS ikke for besked om at den står i tomgang, kan enten være dit gasspjæld potention meter, eller at den ikke for besked om at der er vakum på systemet. Det har jeg nemlig set før, og så går den dårligt.

Vakummet kan du tjekke ude i start skærmen i MT, og spjældet kan du chekke under Tuning > Realtime Display, så skal TPS signalet ændre sig hvis du træder på speederen. Husk at tjekke at Idle control slår til ved lukket gasspjæld...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2006, 21:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Ja, det ved jeg godt. Begge dele er i ordent.. Den går iøvigt ca 14.7 i blanding, og går med 17graders tænding. Så det burde være i ordent.. Har prøvet og fede den lidt op, men det hjælper ikke det store..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2006, 22:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder mest som en defekt toppakning.
Bare lidt utæt imellem cyl 1 0g 2.

Har i målt kompressionstrykket :?:

En defekt sensor til MS kan ikke selektivt udvælge 2 cylindre den vil gå dårligt på. :stop:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2006, 23:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Ja, vi har målt kompresionstryk på alle 4. og de er helt ens. de ligger alle på 12bar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2006, 12:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
en tps sensor kan godt kun være halvt gået til... dvs den registrer stadig wot men er ellers totalt død.. ! og det giver en meget mystisk motorgang..

men ligefrem på cyl 1-2 kun kunne godt tegne på som morten siger at et eller andet er helt galt..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2006, 13:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
På IL TEMPO GIGANTE var plus ledning til TPSen knækket, og så var den sort på 1 og 2eren. Og så var der dårlig forbindelse i trigger ledning.... Så har desværre set det før, og den går fint nu.

Er det ved kold eller varm motor den sætter ud?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2006, 18:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
begge dele. ´men syntes det er værst når den er varm. Tps´en gir fine signaler i megatune. Så nægter og tro det. Men er åben for forslag


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2006, 20:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Falsk luft aka en utæt manifold pakning, eller en revnet slange.
To dyser der ikke er optimale mere i sprøjtebillede, eller mængde.
Hurtig kontrol er at bytte om på dyserne og aflæse tændrørene.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2006, 21:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Ja, det var også min tanke.. Men det er det ikke.. har prøvet og sætte en boldt for gasspjældet, og der kan den holde vakumet længe efter motoren er gået ud. Jeg har prøvet og byttet dyserne, og det ændre sig ikke.. Jeg har endda prøvet og trække nye ledninger til dyserne, men uden held !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team