Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Ladetryk hæves på Grand Vitara med 2.0 TD RF-motor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17304 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | scotten [ 14 dec 2006, 21:26 ] |
Titel: | Ladetryk hæves på Grand Vitara med 2.0 TD RF-motor |
Er der en som kenner den type Mazdamotor der ligger i Suzuki Grand Vitara med 87 hk?... Hvad tryk den kører med std. og hvad tryk den kan holde til at køre med. Mener den kører 0.8 bar ( installere en ur snart) Justerbar boksmodul for mere brændstof er installeret Indputs og Andre indputs er velkomne |
Forfatter: | scotten [ 15 dec 2006, 17:09 ] |
Titel: | |
.... Slet ingen der har rodet i en gammel Mazda 2.0TD RF-motor med Densopumpe????... Kendskab til OBD-tuning på denne?... At det måske er en lortemotor osv er muligt... Kom nu..Manden vil ha lidt mere moment... |
Forfatter: | 2fat2fly [ 15 dec 2006, 20:02 ] |
Titel: | |
scotten skrev: :shock: .... Slet ingen der har rodet i en gammel Mazda 2.0TD RF-motor med Densopumpe????... Kendskab til OBD-tuning på denne?...
At det måske er en lortemotor osv er muligt... Kom nu..Manden vil ha lidt mere moment... Org tryk skulle ligge mellem 0,78 - 0.85. |
Forfatter: | scotten [ 15 dec 2006, 20:43 ] |
Titel: | |
2fat2fly skrev: scotten skrev: :shock: .... Slet ingen der har rodet i en gammel Mazda 2.0TD RF-motor med Densopumpe????... Kendskab til OBD-tuning på denne?... At det måske er en lortemotor osv er muligt... Kom nu..Manden vil ha lidt mere moment... Org tryk skulle ligge mellem 0,78 - 0.85. ....Hvor har du de infos fra ?????.... Mere.... |
Forfatter: | needspeed [ 15 dec 2006, 21:01 ] |
Titel: | |
Korrekt, Turbo ladetryk, bar 0,78 - 0,85 i følge tolerancedata... |
Forfatter: | scotten [ 15 dec 2006, 21:39 ] |
Titel: | |
Har selv Tol-dat.... Bare ikke installeret.. .... Har lige ledt efter skiven..Væk er lortet.. ... Flytterodet har spist den....tsk tsk...ScotteSjuskehovede... |
Forfatter: | needspeed [ 15 dec 2006, 21:50 ] |
Titel: | |
Her er al data noget af en omgang: Suzuki Grand Vitara 2,0 TD - RF - SQ 420 WD - 1998-2000 Motor Motorkode/ type RF/ R4 OHC 8V Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1998 cm³ (86,0/ 86,0) Kompressionsforhold 20,4: 1 Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 64 (87)/ 4000 Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 216/ 2000 Motortype placering Blok venstre side bag Stelnummer placering Højre forreste hjulkasse Ventiler indsugn.,mm (kold/ varm) 0,25 ± 0,05 kold Ventiler udblæsn.,mm (kold/ varm) 0,35 ± 0,05 kold Ventilvinkel/ ventilsædevinkel Ind 30°/ 30° Udst 45°/ 45° Ventilhøjde i topstykke, mm Max. 1,55 Kompressionstryk, bar 26,0 - 30,0 (Max. forskel 3,0) Olietryk v/ omdrejninger, bar 3,5/ 3000 Turbo ladetryk, bar 0,78 - 0,85 Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 0,93 - 1,23/ 88° C Termostatåbning ved prøvetemp. 8,5 mm/ 95° C Kobling frigang, mm 15 - 25 ved pedal Tandrem: udskiftning (kontrol) N/A Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 3000 Motorstyringssystem Teststik/ Diagnosestik Sikringsboks instrumentb. V. side Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ 0,2 - 0,4 kohm Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,09 - 2,81 kohm/ 0,33 kohm Gasspjældfølerspænding, volt Lukket 0,6 (Fuldgas 3,3) Pumpe/ pumpetype / Elektronisk Krumtapstilling°/Motorstempel,mm 0°/ Pumpestempelstilling, mm (Elektronisk) Justeringsmetode Mærker pumpe/ Pumpeflange Dynamisk kontrol af indsprøjtning 13° efter top Dysers åbningstryk, brugte, bar 143 - 151 Indsprøjtningsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul) Tomgangsomdrejninger 770 ± 50 (Ej justerbar) Elektrisk system ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V/ 72 Ah Starter strømforbrug (roterende),A 130 A/ 11 V/ 4500 oo/m Spændingsrelæ, Volt v/ amp. 14,1 - 14,7/ DIN 72 552 N/A Generator max, A 70 Styretøj STYRETØJ - Belastning Ubelastet Toe-in, ° 0° 00' ± 15' Camber°/ størst forskel h. og v. 0° ± 1° Caster°/ størst forskel h. og v. 2° 40' ± 1° Dækstørrelse, standard 235/ 60 R 16 Tilladt slør i styreforbindelser Fabriksdata Indpresningsdybde, mm 5 Tilspændingsmomenter Topstykkebolte, trin 1, Nm 30 Nm olierede Topstykkebolte, trin 2, Nm + 90° - 105° Topstykkebolte, trin 3, Nm + 90° - 105° Topstykkebolte, trin 4, Nm (Ingen efterspænding) (Max. skævhed 0,1 mm) Topstykkebolte, trin 5, Nm (Max. boltlængde u/ hoved 114,5 mm) Hovedlejebolte, Nm 87 olierede Plejlstangsbolte, Nm 65 olierede Svinghjulsbolte, Nm 100 Nm m/ låsevæske Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm 175/ 28 Knastakselhjul/ lejer, Nm 60 Nm/ 24 Nm Pumpehjul/ mellemhjul, Nm 60/ Remstrammer, Nm 40 Dyseholder/ Dyser i topstykke,Nm 37/ 65 Gløderør, Nm 18 Hjul, Nm 95 Bremser Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm) Baghjul, min tykkelse (nye) 222,0 mm (220,0 mm) Kapaciteter Motor olie/ - inkl. filter, liter 5,0/ 5,5 (APi. CD, SAE 10W30) Gearkasse, liter Type 1: 1,5 (Mellemgearkasse 1,7) Aut. gearkasse, liter 2,5 (Total 6,9) (Dexron II - IIE - III) Differentiale, liter For 1,0/ bag 2,2 (APi. GL-5 80W/ 90) Servostyring, liter 0,7 - 0,75 (Dexron II - III) Kølersystem, liter 6,6 Brændstoftank, liter 66 A/C kølemiddel, type/ gram R134a/ 550 ± 50 Synsdata Standardtypegodkendelsesnummer E9257, S9364 Motorkode/ type RF/ R4 OHC 8V Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 64 (87)/ 4000 Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 216/ 2000 Motortype placering Blok venstre side bag Stelnummer placering Højre forreste hjulkasse Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 3000 Teststik/ Diagnosestik Sikringsboks instrumentb. V. side Tomgangsomdrejninger 770 ± 50 (Ej justerbar) Tilladt slør i styreforbindelser Fabriksdata Indpresningsdybde, mm 5 Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm) Baghjul, min tykkelse (nye) 222,0 mm (220,0 mm) Standardtypegodkendelsesnummer E9257, S9364 |
Forfatter: | scotten [ 15 dec 2006, 21:57 ] |
Titel: | |
TAKKER og BUKKER... Så mangler jeg "kun" en Mazdadieselguru.... |
Forfatter: | needspeed [ 15 dec 2006, 22:02 ] |
Titel: | |
Se, der er jeg så stået af. Held og lykke med "projektet" |
Forfatter: | allan_84 [ 23 dec 2006, 19:16 ] |
Titel: | |
hmm er det noget voldsomt projekt du er ved eller vil du bare have mere ud af den til hverdags kørsel? jeg ved at normalt når man chipper/boks tuner diesel motorer så hæver man vist kun mængden, selv om ladetrykket på mange nyer motorer er elektronisk styret, så lader man normalt det være sådan, den kan nogle gange komme til at lade lidt før bare ved at give den mere diesel (mængde) da der jo er mere udstødningsgas til at skuppe på turboen. men jeg kender en der selv chipper og han har leget med hans egen 1,9 tdi (ja en VW) og der har han hævet ladetrykket det giver vist ikke så meget ud over at den ryger mindre, altså ryger ligesom det var en standart uden tuning. nu skriver du TD,,, er der ikk intercooler på? altså en TDI? hvis ikke der er sådan en på, så var det måske en bedre ide at kigge på en intercooler, eller lave en front monteret hvis den ikke er det. du skal tænke på at hvis du hæver ladetrykket for du også en varmer indsugningsluft. og til sidst så vil den jo nok skulle lidt højer op i omdrejninger før den kan lave det lidt større turbo tryk i forhold til standart. tilsidst så tror jeg også at der er (uden at jeg ved det) elektronisk reguleret ladetryk på din. så hjælper det ikke meget at fx sætte en bleedventil på eller skrue på aktuatoren, da den kun har en hvis tolerance før den sikkert vil gå i nødprogram eller bare simpelt skrue ned for ladetrykket (da det jo er styret, som jeg tror det er). og hvis den gør det så det jo lige meget med at hæve det hvis den går i nødprogram af det elelr lignende, så det nok en ny chip (indkøring, altså special lavet chip til din bil så den box du har sat på egentlig er lige meget når du kommer til det her med ladatrykket). |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |