Powerforum
http://powerforum.dk/

Stempler
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17262
Side 1 af 2

Forfatter:  Bakke [ 06 dec 2006, 19:07 ]
Titel:  Stempler

Bil Ford sierra 2,0I Ohc

Det startet med montering af turbo den kørte med 0,6 bar ladetryk så begynde den at underkomprimere og da jeg tog toppen af så jeg at toppakningen var blæst væk mellem cyl 2 & 3 ny toppakning blev monteret men den underkomprimeret stadig :(

Så var der jo kun en komplet adskildelse tilbage når man kikket på Stemplerne da de stadig var monteret var der intet at se ingen revner eller noget men fra ring 1 og og ned var alle 4 revnet på kryds og tværs :?


Er der nogen der kan komme med en forklaring på hvordan det er sket?

Stemplerne var ikke revnet inden montering af turbo!!

Har ca kørt 1Km m. turbo på :(

Forfatter:  Jeppe 205 GTI [ 06 dec 2006, 20:06 ]
Titel: 

Kunne godt ligne tændingsbanken, der har smadret siden af stemplet...men jeg er ikke ekspert på den slags.

Forfatter:  HenrikGM [ 06 dec 2006, 20:26 ]
Titel: 

Tændingsbanken er nok forklaringen.

Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)

Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.

Forfatter:  cossiemanden [ 06 dec 2006, 20:27 ]
Titel: 

Hej du.
De kan holde til en del effekt std stemplerne så de er ikke blevet trykket ligner det.
Det ligner til forveksling at den har tændingsbanket ned af siden på stemplerne desværre :cry:

Forfatter:  Bakke [ 06 dec 2006, 20:50 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Tændingsbanken er nok forklaringen.

Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)

Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.


Målet mellel stempel og ring er 0,2mm ca.. Har desværrer ikke målene før..

Forfatter:  Runesm [ 06 dec 2006, 21:20 ]
Titel: 

Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?

Mit bud er også tændingsbanken.

Forfatter:  242TI [ 06 dec 2006, 22:30 ]
Titel: 

hej...

surt :damn: -hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?

det ser ikke ud til de har været varme...

hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?

er det i samme side af motoren de er revnet?

jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på :hrmpf: , så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......

Vedhæftede filer:
Filkommentar: C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0002_IMG.JPG
100-0002_IMG.JPG
100-0002_IMG.JPG [ 68.46 KiB | Vist 1874 gange ]
Filkommentar: C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0004_IMG.JPG
100-0004_IMG.JPG
100-0004_IMG.JPG [ 59.47 KiB | Vist 1865 gange ]

Forfatter:  Bakke [ 07 dec 2006, 12:23 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?

Mit bud er også tændingsbanken.



Kører ikke med noget tilskud.. kører med 196cc dysser med 4Bar

Tændingen er std.

Forfatter:  Bakke [ 07 dec 2006, 12:27 ]
Titel: 

242TI skrev:
hej...

surt :damn: -hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?

det ser ikke ud til de har været varme...

hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?

er det i samme side af motoren de er revnet?

jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på :hrmpf: , så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......



Nu har jeg lige været over og kikke lidt på ringene.. og der er faktisk steder de skalder af på den flade der vender ind mod cyl..

Olien er en 5W 40 Den kører med norm omdr Max 6000+- Ringene sidder rigtigt... Og Ja det er sjovt nok i samme side alle stemplerne er revnet/flægget...

Forfatter:  Saab-Daniel [ 07 dec 2006, 12:28 ]
Titel: 

Bakke, der har du nok dit problem, uden ekstra benzin og styring af tænding vil du garanteret få problemer med tændingsbanken!
Det er bestemt på tide at se efter en anden motorstyring, eller som minimum et tilskudssystem. Vi har skrevet lidt om det på email (saab-entusiasten I/S) også, ik?
Mvh,
Daniel.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/