Powerforum
http://powerforum.dk/

k03 turbo på nissan GA16DE motor.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17245
Side 1 af 2

Forfatter:  henrik.kbp [ 03 dec 2006, 20:30 ]
Titel:  k03 turbo på nissan GA16DE motor.

går med tanker om at efter montere turbo på min Nissan Almera 1,6 fra 97.
bilen har gået 144000 og er i motormæssig perfekt stand.
den yder omkring 96 hk standard, og målet var at lave en ikke sindsyg forøgelse på omkring 30 til 35 %

jeg har en K03 turbo samt intercooler fra en golf 4 1,8T og ligge, og overvejede om denne kunne bruges til formålet.

der er bare nogle faktorer jeg ikke føler jeg kan finde svar på herinde. f.eks. er det under alle omstændigheder nødvendigt at ændre motorstyring ? eller kan det lade sig gøre at få det til at virke med den originale chip ?
da jeg selv kan svejse bliver manifoldet ikke så stort et problem, men det er mere udenoms tingene jeg ikke er så skarp i.

skal jeg have andre benzin dysser og anden benzinpumpe ?
er der andre turboer der ville være bedre ? (k03 har jeg jo allerede hvilket er en fordel)

skriv endelig med inputs og svinere hvis jeg har glemt noget :D

håber nogen af jer har erfaringer der kan hjælpe mig. projektet er ment som et selvbygger/hobby projekt, og er derfor ikke tiltænkt at skulle være super avanceret.
bilen kører langt hver dag og skulle gerne blive ved med det :) :D

Forfatter:  uno [ 03 dec 2006, 22:16 ]
Titel: 

til de effekter er den turbo fin.

find numrene på dine dyser og spørg google hvor store de er..

Forfatter:  henrik.kbp [ 04 dec 2006, 20:09 ]
Titel: 

nu har jeg været ude og kigge, men syns fandme ikke jeg kan se der står noget på dem.... hvor mange ml vil være nødvendigt per dysse ved f.eks 0,4 bar.. (rene fra turbomotor mener det er det højeste tryk jeg kan have uden at sænke komp)

alternativt vil jeg på et senere tidspunkt sænke komp med en kobberpakning om nødvendigt... som sagt er mit mål omkring 130 hk måske lidt mere...

bilen er med MAF/AFM, og rene skrev at man så kunne sætte turboen direkte på sammen med et mapfueler system.

so far so good.

har:
turbo
intercooler
manifold

mangler:
kraftigere dysser (måske... kan ikke se hvad de org kan levere)
div rørføring
mapfueler system


vil i anbefale at sænke komp med det samme ?? (frygter at man alligevel bliver sulten efter flere HK når møllen kommer på :lusket:

nogen råd til en selvbygger ?? hvad mangler jeg evt ?

(hvor kan man se på dyssen hvad det er for en ? tænker på den org nissan dysse der sidder på...

Forfatter:  uno [ 04 dec 2006, 21:17 ]
Titel: 

hvis du laver en mapfueler løsning er der ikke grund til at skifte dyser for så knalder du jo bare nogle i som den styrer.

har 4 fra en galant gti
200,- med porto??

hvis du ikke åbner motoren nu kan det være du når at skifte bil før du bliver mere tørstig..

Forfatter:  henrik.kbp [ 04 dec 2006, 21:22 ]
Titel: 

kan du ikke lige foklare mig hvordan det virker præcis ???

min teori... man har fire ekstra benz dysser, der styres af mapfueleren... hvor monterer man dem.. i det org indsugnings manifold eller ??

nogen der evt har et billede af sordan noget monteret ??

Forfatter:  duckstar [ 05 dec 2006, 08:02 ]
Titel: 

henrik.kbp skrev:
nogen der evt har et billede af sordan noget monteret ??


Ja.

Vedhæftede filer:
Billede 014.jpg
Billede 014.jpg [ 203.34 KiB | Vist 1884 gange ]

Forfatter:  henrik.kbp [ 05 dec 2006, 10:12 ]
Titel: 

mit manifold peger nedad... smider lige nogle billeder på senere... er der ingen mulighed for at bruge den eksisterende fuelrail, bare med større dysser ?? eller er det helt ude i hampen ??

kan godt se det smarte i at have et ekstra system der føder den eksta mængde benz.. mit manifold har bare den nederen form til det...

Forfatter:  henrik.kbp [ 05 dec 2006, 18:10 ]
Titel: 

de org dysser kan levere 185 ml... det er ifølge bergneren nok til 133 hk ved 90 % så det er lige knebent nok...

har fået taget et par billeder... kvaliteten er ikke i top p dem... men de er taget i fuldstændig mørke :shock:

på billedet kan i se hvordan min MAF er placeret OVEN på manifoldet, som så deler sig og går op i indsugningsportene... det gør det pænt svært at komme til med de ekstra dysser... men bedøm selv og kom med forslag.

Vedhæftede filer:
DSCN1066.JPG
DSCN1066.JPG [ 58.32 KiB | Vist 1855 gange ]

Forfatter:  henrik.kbp [ 05 dec 2006, 18:12 ]
Titel: 

og så lige et af motoren lidt længere fra som reference

Vedhæftede filer:
DSCN1072.JPG
DSCN1072.JPG [ 61.82 KiB | Vist 1842 gange ]

Forfatter:  henrik.kbp [ 07 dec 2006, 21:04 ]
Titel: 

efter gennemlæsning af MF2 manualen, finder jeg ud af at den kun kan styre 2 dysser, og at der kun er stik med til en... ???? monterer man så bare 1 kæmpe dysse i indsugningen eller hvad :?: :?:

der er et diagram i manualen der viser det, men det er jo ikke helt det som jeg har forstået på jer... vil jo mene at der skal fire dysser til... en pr cyl.

f.eks det billede af et monteret system i denne tråd, er det et mf2 system fra powerpage eller ?

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/