Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
pianotråd i 1,6 motor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17185 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | kinder 106 [ 24 nov 2006, 19:06 ] |
Titel: | pianotråd i 1,6 motor |
Hej Har en 106 rallye 1,6 som jeg skal hen og bygge turbo på. Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden. Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27 |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 24 nov 2006, 19:35 ] |
Titel: | |
den piano tråd er ca lige så spild af tid som det er at forsøge at gå på vandet til det tryk du der fortæller om |
Forfatter: | uno [ 24 nov 2006, 20:06 ] |
Titel: | |
Så længe du får glødet kobberet ud før montage burde det være længe nok |
Forfatter: | Morten VJ [ 24 nov 2006, 21:51 ] |
Titel: | |
Prøv at kigge her. http://www.cometic.com/default.aspx Så slipper du for mange dyre specialløsninger, der ikke er tætte. Og er meget dyre. Men standart pakningen burde være nok, hvis motoren er ordentlig justerret. MVH Morten |
Forfatter: | kinder 106 [ 25 nov 2006, 10:24 ] |
Titel: | |
altså 2 standard pakninger lagt sammen, det burde være rigeligt til det tryk?? ( 0,6-0,8 ) regner med at motoren skal køres ind med en ms motorstyring af Rene fra turbomotor |
Forfatter: | Morten VJ [ 25 nov 2006, 12:39 ] |
Titel: | |
2 pakninger giver kun dette ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hvad er dit nuværende komp. forhold. Og hvad er din boring, og hvordan ser topstykket ud. Som jeg ser det har du 3 muligheder. Sænke trykket. Grave lidt i topstykket Eller lave om på stempler. Men aldrig 2 toppakninger, medmindre man elsker at skifte toppakninger. MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 25 nov 2006, 13:35 ] |
Titel: | Re: pianotråd i 1,6 motor |
kinder 106 skrev: Hej Har en 106 rallye 1,6 som jeg skal hen og bygge turbo på.
Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden. Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27 Hvorfor er det lige at folk bliver VED med at planlægge at køre med x.x bar ladelufttryk? ![]() Var det ikke bedre at jagte effekt, ![]() Kinder; hvilken effekt vil du have på motoren? Hvad yder den idag?Hvad er nuværende kompressionsforhold? Der er måske en ret god chance for at motoren vil være med til din tuning, uden de store ændringer....på std toppakning...Måske.... Nok en hel del nemmere end hekse med kobbertoppakninger, etc.etc. |
Forfatter: | Buus [ 25 nov 2006, 14:04 ] |
Titel: | |
OT Hvorfor er det lige man bruger pianotråd? Jeg antager man lægger det mellem blok og topstykke.... |
Forfatter: | K-FINN [ 25 nov 2006, 14:18 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: 2 pakninger giver kun dette
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hvad er dit nuværende komp. forhold. Og hvad er din boring, og hvordan ser topstykket ud. Som jeg ser det har du 3 muligheder. Sænke trykket. Grave lidt i topstykket Eller lave om på stempler. Men aldrig 2 toppakninger, medmindre man elsker at skifte toppakninger. MVH Morten Nu lige i dette tilfælde med en peugeot, så er det nok ikke smart med 2, da de ryger bare på sug.Men du kan ikke fælde alle over 1 kam med toppakninger.Toyota toppakninger kan sagtens holde til 1,5 bar med 2 pakninger, det ved jeg, det er prøvet mange gange... MVh Finn |
Forfatter: | kinder 106 [ 25 nov 2006, 15:49 ] |
Titel: | |
motoren er en 1,6 tu5j2 Kompressionen er 10,2:1, slaglængde er 82,0 og borring er 78,5 ifølge kompressions regnemaskinen skal der 2,08mm mere luft til end der er standard. hvis kompressionen skal ned på 8:1 henrik-> håber på at motoren kan få omkring de 160-180 hk standard har den 103. så det er vel ikke helt umuligt |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |