Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hva skal jeg da gøre.. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=16860 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | kallesøe [ 04 okt 2006, 19:01 ] |
Titel: | Hva skal jeg da gøre.. |
Hej jeg har en golf 2 gtd. med en 1900 td. motor. med efter monteret front intercooler. jeg vil gerne op og have en del flere Hk. hva kan jeg ellers gøre overvejer lidt en støre turbo. men hva skal det være for en størelse. ELLERS BARE SKRIV HVIS I HAR NOGLE GODE FORSLAG... TAK |
Forfatter: | Brochen [ 04 okt 2006, 19:46 ] |
Titel: | |
Hvor magen hk have du tænk dig? |
Forfatter: | Bay [ 04 okt 2006, 20:48 ] |
Titel: | |
Det første du skal gøre ved din Diesel motor er at øge brændstofmængden... Først bagefter er det måske aktuelt at skifte til en større turbo. Det giver ikke en skid at skifte til større turbo alene. Mere luft uden mere diesel kan ikke lave flere HK. Husk : Jo større turbo jo flere omdrejninger skal du op på før den begynder at lade = turbotøven = sløvere optræk. ![]() Prøv først den billige metode.... ![]() Mere Diesel... Skru den op i pumpen til den begynder at ryge sort... Skru den så ned til det punkt hvor den ikke ryger noget af betydning. Justér tomgangen så den passer. Det i sig selv giver en del og har ikke kostet dig noget. Okay måske lidt diesel ![]() Bemærk at du ved at justere på pumpen, øger indsprøjtningstiden for at få mere brændstof gennem dyserne = længere indsprøjtningstid = højere udstødnings temperatur. Du kan opleve at få en temmelig varm turbo ved langtids belastning (hård kørsel med sømmet i bund). Hvis du har lidt penge at gøre med så... Montér nogle større indsprøjtningsdyser evt. fra en VW Transporter 2.5 TD. Det giver mere diesel uden at du øger indsprøjtningstiden = moderat udstødningstemp. Køb et ladetryks manometer, monter det så du kan overvåge trykket fra kabinen. Køb en bleed ventil (evt. her på powerpage) og monter den på slangen mellem wastegate og indsugningsmanifold så du kan "snyde turboen til at lave mere tryk" Med standard motor og turbo ville jeg MAX lade med 1 bar. Alt andet er at gamble med din motors liv. ![]() Justér brændstofmængden så den er rigelig INDEN du leger med ladetrykket!!! Få justeret din indsprøjtningspumpe så den sprøjter brændstoffet lidt tidligere in end normalt. Giver bedre bundtræk!!! ![]() Husk at køre med en god fuldsyntetisk motorolie og skift motorolien lidt oftere når du har "tunet" din dieselhakker. Efter hård kørsel, lad motoren gå 1 minut inden den standses så olien når at køle lidt ned og turboen falder i omdrejninger. Held og lykke!!! Mvh. Bay |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 04 okt 2006, 21:52 ] |
Titel: | |
bay skrev: Justér brændstofmængden så den er rigelig INDEN du leger med ladetrykket!!!
Hvorfor? |
Forfatter: | Andy [ 05 okt 2006, 06:29 ] |
Titel: | |
Hvis du virkelig vil have en god diesel pumpe skal du have et andet pumpe element med en større diameter, større diameter= større mængde på samme slaglængde som nu, resultat= indsprøjtnings tiden bliver ikke længre og du får en renere forbrænding og flere hk... Og som rigtig sagt skal der nye dyser til da de orginale ikke kan tage mængde og så vil den ekstra mængde blive til spild olie i pumpen. Jeg har 12mm elementer på lager til en VE pumpe som din, det støreste der kan sidde i pumpen, det kan på max mængde levere olie nok til 250-300 hk.... Jeg kan også skaffe nye dyser til en transporter 2,5 td til fornuftige penge. Mvh Andy |
Forfatter: | Brochen [ 05 okt 2006, 10:57 ] |
Titel: | |
bay skrev: Det første du skal gøre ved din Diesel motor er at øge brændstofmængden...
Først bagefter er det måske aktuelt at skifte til en større turbo. Det giver ikke en skid at skifte til større turbo alene. Mere luft uden mere diesel kan ikke lave flere HK. Husk : Jo større turbo jo flere omdrejninger skal du op på før den begynder at lade = turbotøven = sløvere optræk. ![]() Prøv først den billige metode.... ![]() Mere Diesel... Skru den op i pumpen til den begynder at ryge sort... Skru den så ned til det punkt hvor den ikke ryger noget af betydning. Justér tomgangen så den passer. Det i sig selv giver en del og har ikke kostet dig noget. Okay måske lidt diesel ![]() Bemærk at du ved at justere på pumpen, øger indsprøjtningstiden for at få mere brændstof gennem dyserne = længere indsprøjtningstid = højere udstødnings temperatur. Du kan opleve at få en temmelig varm turbo ved langtids belastning (hård kørsel med sømmet i bund). Hvis du har lidt penge at gøre med så... Montér nogle større indsprøjtningsdyser evt. fra en VW Transporter 2.5 TD. Det giver mere diesel uden at du øger indsprøjtningstiden = moderat udstødningstemp. Køb et ladetryks manometer, monter det så du kan overvåge trykket fra kabinen. Køb en bleed ventil (evt. her på powerpage) og monter den på slangen mellem wastegate og indsugningsmanifold så du kan "snyde turboen til at lave mere tryk" Med standard motor og turbo ville jeg MAX lade med 1 bar. Alt andet er at gamble med din motors liv. ![]() Justér brændstofmængden så den er rigelig INDEN du leger med ladetrykket!!! Få justeret din indsprøjtningspumpe så den sprøjter brændstoffet lidt tidligere in end normalt. Giver bedre bundtræk!!! ![]() Husk at køre med en god fuldsyntetisk motorolie og skift motorolien lidt oftere når du har "tunet" din dieselhakker. Efter hård kørsel, lad motoren gå 1 minut inden den standses så olien når at køle lidt ned og turboen falder i omdrejninger. Held og lykke!!! Mvh. Bay En golf 2 td kan altså godt hold til over 1 bar der er magen som har køret med 1,8 bar bare kun nogen år men 1,5 kan det godt holder til Men vist vi nu snakker om 200 HK på TDI'ere. Motoren holder fint, deres problem er at gearkasse, trækaksler og kobling, bliver rykket fra hinanden pga. det voldsomme moment. Men 200 HK på en 1600 GTD, der er lang vej. Har været med til at lave en, dog en 1900, dne endte på ca 135-140 HK, med 1,5 bar!! Men det koster. Men skal du gøre noget, så finde en 110 HK eller en 150 HK TDI fra G4 eller G3, og få den chippet, 110 HK, ender på ca 150 HK, og omkring 400 i moment, 150 HK ender omkring 190 HK. Men igen det er dyre motoren. En komplet 110 HK fra G3 koster ca fra 20-25.000 og op efter KM |
Forfatter: | Bay [ 06 okt 2006, 19:42 ] |
Titel: | |
Jeg vil vove at påstå at standard turboen ikke kan holde til at lave 1.5bar over længere tid... Den tager jo vildt mange omdrejninger så. ![]() Så var det måske en idé med en kuglelejeturbo med variabel turbogeometri. Evt. fra en nyere model TDI. Ved bare ikke om de er med kuglelejer, men sådan en variabel turbo kunne være sjov at prøve. ![]() ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |