Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Karburatormotor m turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=16676 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | nielsk [ 06 sep 2006, 19:35 ] |
Titel: | Karburatormotor m turbo |
Hejsa Er ved at tryklade en karburatormotor, og har egentlig tænkt mig at trykke igennem karbunaden. Mest fordi det er første forsøg, og fordi jeg så kan nøjes med en standard størrelse i første omgang. Jeg skal heller ikke som det første bøvle med nyt speedertræk mm. Overvejer dog stadig at suge gennem en større karbunade! Nogen der har prøvet begge dele, og kan bidrage lidt med erfaringer ?? Mvh Niels |
Forfatter: | Gummispoiler [ 07 sep 2006, 07:23 ] |
Titel: | |
Efter en hurtig søgning i forumets søgefunktion på: karburator AND turbo fik jeg bl.a. http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=11990&highlight=karburator+turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=12592&highlight=karburator+turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=10259&highlight=karburator+turbo Go læsning P.S. hvis du sætte samme ord ind i søge funktionen for du MANGE flere hits. |
Forfatter: | nielsk [ 07 sep 2006, 12:48 ] |
Titel: | Karbunader og turboer |
DOOOOHHHH!! ![]() Nu føler jeg alderen trykke ![]() Havde googlet mig selv næsten blind, men ikke tænkt på at søge her i forummet. Tak for tippene. Mvh Niels |
Forfatter: | Gummispoiler [ 07 sep 2006, 14:16 ] |
Titel: | |
Bare iorden... Som sagt masser af læsning, så go fornøjelse.... |
Forfatter: | r_uldal [ 10 sep 2006, 10:44 ] |
Titel: | Re: Karburatormotor m turbo |
nielsk skrev: Hejsa
Er ved at tryklade en karburatormotor, og har egentlig tænkt mig at trykke igennem karbunaden. Mest fordi det er første forsøg, og fordi jeg så kan nøjes med en standard størrelse i første omgang. Jeg skal heller ikke som det første bøvle med nyt speedertræk mm. Overvejer dog stadig at suge gennem en større karbunade! Nogen der har prøvet begge dele, og kan bidrage lidt med erfaringer ?? Mvh Niels Du får problemer hvis det er en standard karb du har på. Du kan evt tage en trykkarb fra en Volvo 240 turbo men du skal stadig have en vacuum styret benx regulator da den skal have mere sovs jo mere du trykker. |
Forfatter: | Andy [ 10 sep 2006, 11:49 ] |
Titel: | Re: Karburatormotor m turbo |
nielsk skrev: Hejsa
Er ved at tryklade en karburatormotor, og har egentlig tænkt mig at trykke igennem karbunaden. Mest fordi det er første forsøg, og fordi jeg så kan nøjes med en standard størrelse i første omgang. Jeg skal heller ikke som det første bøvle med nyt speedertræk mm. Overvejer dog stadig at suge gennem en større karbunade! Nogen der har prøvet begge dele, og kan bidrage lidt med erfaringer ?? Mvh Niels Det med og suge gennemn en karb. er både godt og ondt, det kan ende med et ordenligt bang!! da du når du stopper bilen har en blanding af luft og benz der står stille i turboen, som jo er temmelig varm!!!!!!! Mvh Andy |
Forfatter: | nielsk [ 10 sep 2006, 14:42 ] |
Titel: | Hmmmm |
Ja jeg må lige tænke det lidt igennem, og det med at suge er kasseret. Mest fordi man ikke kan få en evt. intercooler på. Den skulle mere være for at mindske tændingsbanken. Jeg tror at jeg trykprøver en reservekarburator. Mest for at se hvor meget svømmerhuset kan holde til ![]() Kan lige se det for mig .... fuld rulle på 12´7 ... juhuuu 9000 snoninger og godt med ladetryk ..... BOOOOMMMM. der sprængtes karbunaden, og elpumpen spæder bare på ![]() Uha uha Mvh Niels |
Forfatter: | cb [ 10 sep 2006, 18:57 ] |
Titel: | |
Hvilken bil er det du vil lave det på ??? Synes du skal lave et indsprøjtning til vognen, det får du mere ud af, og det er meget sjovre i længden. Og så kan du få din tænding med som vil betyde meget for din motor (undgå banken) Har lavet nogle gamle ford med tryk på kab. og det virkede fint. Men det var dengang. synes at de ting som skal bruges til at lave noget EFI er blevet så billig og godt at det andet er spild af tid |
Forfatter: | nielsk [ 10 sep 2006, 20:50 ] |
Titel: | Sprøjt versus karburator |
Hejsa Har intet mod "Squirt", det er ret nemt at få til at du. Har en rigtig "old school" Fiat 12´7. For 20 år siden legede kammiérne med turboer, mens jeg var ude og sejle. Efter jeg kom hjem, blev det ikke til mere. Nu har jeg igen mulighed for at lege med biler, så jeg har anskaffet 4 stk. Så er det altså at jeg gerne vil lave den der trykladede 127, jeg ønskede mig dengang ![]() Har du nogle fiduser du vil af med? Du kan i tidligere indlæg se hvad jeg havde tænkt på. Havde tænkt på en trykboks omkring hele karburatoren, men det er lidt mere fancy end den gang. Vil bygge med et trykboks i stedet for luftfilteret, og så tage det derfra. Alle input tages imod med glæde ![]() Mvh Niels |
Forfatter: | Brisse [ 11 sep 2006, 08:07 ] |
Titel: | |
Få fat i motoren fra en uno turbo og spar dig selv for mange grå hår ![]() |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |