Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Turbo på en gammel golf gti 8v med mekanisk inspr. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=16357 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | codeman_p5 [ 24 jul 2006, 20:29 ] |
Titel: | Turbo på en gammel golf gti 8v med mekanisk inspr. |
Er der nogen der har lavet dette eller kender nogen der ved hvad jeg IKKE skal gøre og hvad jeg skal gøre for at det virker første gang ...næsten.....vil gerne lave det selv...hmm ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 24 jul 2006, 20:32 ] |
Titel: | |
Mange vælger jo at skrotte det mekaniske sprøjt - Og med god grund. Det er da i hvert fald noget du bør overveje at gøre. Ikke at det ikke kan lade sig gøre på det originale dog. V/h Chr |
Forfatter: | codeman_p5 [ 24 jul 2006, 20:38 ] |
Titel: | |
har læst er nogen har prøvet med mf2 og en dyse før gasspjældet ,men at det ikke virker rigtigt mht mætning på alle cylinder,kan det passe..? |
Forfatter: | Havneren [ 24 jul 2006, 20:44 ] |
Titel: | |
Iiiiaaaaa..... Da benzinen er tungere end luften vil den jo have en tindens og vil flyve lidt lige ud når luften drejer skarpt rundt om hjørnet til cyl 4. Ud fra den tanke gang kan cylinder 4 resikere, at gå lidt mere mager end cylinder 1 f.eks. Men det er nu ikke noget jeg ville bekymre mig så meget om. Det er blevet gjort sådan MASSER af gange og med ok resultater! Det er også en rellativ nem og hurtig løsning. V/h Chr |
Forfatter: | codeman_p5 [ 24 jul 2006, 21:58 ] |
Titel: | |
![]() ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 24 jul 2006, 22:25 ] |
Titel: | |
Humm... Ja... Tænk dig om når du laver det og sæt dig ind i hvordan tingene fungere. Så er du allerede godt på vej. Jo... Og overvej at byt dit k-anlæg ud med et bedre alternativ. V/h Chr |
Forfatter: | HSJ [ 25 jul 2006, 16:13 ] |
Titel: | |
Hvis du absolut vil køre med mekanisk indsprøjtning og du kan klare dig med ca. 200 hk. så har jeg set flere der har taget indsprøjtningsklumpen fra en volvo 240 turbo som kan levere mere benzin.... ![]() |
Forfatter: | codeman_p5 [ 25 jul 2006, 16:27 ] |
Titel: | |
skal slet ikke have så mange hypper ud af den gamle bil ....regner ikke med mere en140-160 hk ...det er sku rigeligt til den gamle tøs og hvis jeg ikke skal højere op i ydelse er der jo også nogle prob som jeg ikke render panden imod... ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 25 jul 2006, 17:05 ] |
Titel: | |
Nåååå... Er det det hele! Så kan det aldrig betale sig at skifte det mekanikse sprøjt ud i hvert fald. Det er jo et ladetryk på 0,3 - 0,4 bar måske. Hvis det originale ikke kan klare det så kan du, som du selv har været inde på, bare smide en ekstra dyse i. V/h Chr |
Forfatter: | codeman_p5 [ 26 jul 2006, 09:20 ] |
Titel: | |
ja jeg er ikke urealistisk...hk koster kassen og det er en gammel vogn der er bygget op fra bunden ,den skal lakeres og have en anden moter(326000 på klokken) ,som der skal tryk på...så et eller andet sted skal jeg jo holde lidt igen og det bliver på hk siden,men det skal prøves..hehe |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |