Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
4AGZE med stort remhjul? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=16245 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Kasper Kruse [ 10 jul 2006, 20:44 ] |
Titel: | 4AGZE med stort remhjul? |
Hejsa... Skal snart have et større remhjul på min kompressormotor. Men hvad skal jeg være opmærksom på? Eller hvad skal der gøres i forbindelse med montering af større remhjul? |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 10 jul 2006, 22:32 ] |
Titel: | |
Du skal nok have kigget på blandingen/motorstyringen efterfølgende, da du ændrer "ladetrykskurven" |
Forfatter: | Kasper Kruse [ 10 jul 2006, 22:35 ] |
Titel: | |
okay.. Skal det ændres i styreboksen, eller?? |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 10 jul 2006, 22:38 ] |
Titel: | |
Hvis du hæver trykket skal du selvfølgelig have noget mere benzin til, ellers har du ikke motor ret længe. Nu kender jeg hverken motoren, eller styringen du kører med - Så der kan jeg ikke svare, udover: Mere tryk = Mere benzin. |
Forfatter: | Slavteren [ 11 jul 2006, 09:27 ] |
Titel: | |
hvad remhjul skal du ha på? der findes jo både 0,4 0,7 og 0,9 bar ladehjul så vidt jeg ved.. |
Forfatter: | Kasper Kruse [ 11 jul 2006, 13:41 ] |
Titel: | |
Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm... |
Forfatter: | Mc Mekanikeren [ 11 jul 2006, 18:40 ] |
Titel: | Re : |
Kasper Kruse skrev: Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...
Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene.. Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor.. Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af.. Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid.. |
Forfatter: | K-FINN [ 11 jul 2006, 18:59 ] |
Titel: | Re: Re : |
RS_Turbo skrev: Kasper Kruse skrev: Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm... Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene.. Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor.. Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af.. Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid.. Hvorfor brænder motor hurtig af? Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring. MVH Finn |
Forfatter: | klyfax [ 11 jul 2006, 19:03 ] |
Titel: | |
Jeg læste at en toyota tryk ECU kan tage 0.9 bar uden problemere. Men må så selv sige at jeg kender nogle stykker der brændte sin motor af på det... Men ved ikke hvad René gør ved en standard styring, så den kan køre med højere tryk, så det ville jeg ikke udtale mig om... |
Forfatter: | Mc Mekanikeren [ 11 jul 2006, 19:10 ] |
Titel: | Re: Re : |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: RS_Turbo skrev: Kasper Kruse skrev: Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm... Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene.. Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor.. Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af.. Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid.. Hvorfor brænder motor hurtig af? Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring. MVH Finn Det var nu ikke en bebrejdning over turbomotor ecu ombygning, men mere et faktum af at motoren meget sansyneligt brænder af, med mindre man inverstere i en anden styring eks. megasquirt.. Men han kan jo også stå for den montering ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |