Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
varm turbo? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=15121 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 19 feb 2006, 15:02 ] |
Titel: | varm turbo? |
synes at min turbo bliver meget rødglødende selv ved moderat belastning, dvs ved kørsel med 120-130 km/t (ca 3000 omdr) over nogen km.... er det normalt?? eller har vi en stoppet katalysator el lign.? A4 T `96 total std, ikke chippet eller lign |
Forfatter: | Ferrari Killer [ 19 feb 2006, 15:16 ] |
Titel: | |
Det er ikke normalt! Ved motorvejskørsel ved omkring 120-130 kmt, så kører du vel omkring 0,8 eller måske 0,6 i vacuum. Det er jo ikke det store tryk overhovedet, og slet ikke noget der burde belaste din lader så den bliver rødglødende. Du har en flaskehals et sted, men hvor -tja???? Det kunne sagtens være en sammenfaldet kat?! |
Forfatter: | lqs [ 19 feb 2006, 19:16 ] |
Titel: | |
synes ikke det lyder så farligt.... sådan en 20v kører meget økonomisk.... skulle ikke undre mig den kører lidt magert ved dellast std! MVH. søren ps. det er mørkt om vinteren....! |
Forfatter: | Transitfar [ 20 feb 2006, 00:35 ] |
Titel: | |
lqs skrev: det er mørkt om vinteren....!
Gamle ræv.... ![]() Du er ikke nem at narre, hvad?? Dork: Hvad er "meget rødglødende"...??? Og er det om dagen, eller i nattens mulm og mørke?? Og hvad siger din brændstoføkonomi?? |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 20 feb 2006, 02:11 ] |
Titel: | |
det var i mørke jeg har observeret det her de sidste par dage... kører ca 11-12 km/l synes bare det ser voldsomt ud at Turbo og udstødningssmanifold er rødglødende ved dellast (ca 3000 omdr over et par km) katten er overhovedet ikke rødglødende min motor er kun 60 tkm gammel (sat i bilen for 8 tkm siden), så den skulle jo gerne holde lidt længere man kunne jo godt tænke sig at den gamle motor havde knækket sig pga def. kat og for høj varme jo, men det ved jeg ikke en skid om da motoren blev isat af forrige ejers værksted, og han anede ikke hvorfor den døde (han er slagter, så han aner nada om biler) |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 20 feb 2006, 20:34 ] |
Titel: | |
kører lige til Padborg i morgen og henter en anden kat..... |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 20 feb 2006, 23:12 ] |
Titel: | |
Kunne vel også være et tændings-problem? Men ok, den går jo ikke dårligt... Daniel. |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 25 feb 2006, 19:55 ] |
Titel: | |
kat skiftet, stadig samme symptomer... ![]() ![]() ![]() enten så er det normal for en 1,8T ellers så ved jeg squ ikke..... |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 25 feb 2006, 22:37 ] |
Titel: | |
kom lige i tanke om at tandremmen blev skiftet da den nye motor kom i.... kan ske den ikke står helt rigtig....... |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 27 feb 2006, 13:16 ] |
Titel: | |
nå, men har indtil videre fundet en slange mellem turbo og intercooler, der slet ikke var spænst fast da spændebåndet manglede.... gu ved om det er nok til at give disse symptomer?? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |