Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Bov problemer http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14771 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 15 jan 2006, 23:42 ] |
Titel: | Bov problemer |
har en Forge FMDV004 blowoff med 4 forskellige fjedre til, de varierer fra : Grøn - 5-15 PSI Gul - 15-23 PSI Blå - 23-30 PSI Rød - 30 + PSI kører med std ladetryk på min A4 1,8 T (dvs ingen modifikationer på motoren overhovedet) startede med at køre med den blå fjeder,næsten ingen pift ved gearskift og en træls brumme/pivelyd ved dellast... prøvede den grønne, FED pift ved gearskift, men den var åben ved dellast, dvs når jeg kører med f ex 3000 omdr i 5.gear, så fes den med luft (gasspjældet var altså ikke lukket endnu) i med den gule fjeder,næsten ingen pift ved gearskift, dog lidt mere end med den blå,træls brumme/pivelyd ved dellast... synes også (uanset fjeder) at den rykker ved dellast når man giver gas igen.... hva fan**n gør man?? vil gerne have åben bov i, men ikke med de skavanker som jeg har nu.... |
Forfatter: | grydesvamp [ 16 jan 2006, 08:10 ] |
Titel: | |
det er ikke en dobbelt stemplet den der fløjte vel? jeg har en bow fra RH og den funker fint på 1,8t eller en lokal ar i hvert fald brugt den.. |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 16 jan 2006, 10:19 ] |
Titel: | |
Jo, det er en dobbelstemplet Bov.... |
Forfatter: | grydesvamp [ 16 jan 2006, 10:50 ] |
Titel: | |
hm virker sku lidt underligt...må ærligt indrømme at jeg aldrig har haft problemer med det.. min piftede bare noget så grusomt .. mener ikke den stod åben i tomgang i hvert fald ikke efter hvad jeg hørte.. |
Forfatter: | JPP [ 16 jan 2006, 11:16 ] |
Titel: | |
Hvis den er dobbeltstemplet skal den ikke åbne ved dellast. Tjek evt. funktionen/fjederen mellem de to stempler. Det nederste stempel må ikke følge med op ved vakum alene. Du bør kunne køre med den grønne. Går ud fra den ikke er justerbar. |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 16 jan 2006, 12:31 ] |
Titel: | |
grydesvamp skrev: hm virker sku lidt underligt...må ærligt indrømme at jeg aldrig har haft problemer med det.. min piftede bare noget så grusomt .. mener ikke den stod åben i tomgang i hvert fald ikke efter hvad jeg hørte..
den står heller ikke åbe ved tomgang, men ved dellast... kan man skifte den lille fjeder (ved det lille stempel) derinde til en strammere? eller kan man bare "Hive" den så den bliver længere/strammere?? |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 16 jan 2006, 12:35 ] |
Titel: | |
Den er ikke justerbar nej, har selv sådan en. Har du prøvet at justere den ind med de shims der fulgte med, så du evt kan få en lidt strammere fjeder ud af den grønne? Daniel. |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 16 jan 2006, 12:55 ] |
Titel: | |
den fiser jo ved dellast, eller brummer/piver når fjederen bliver strammere (eller shimset op) |
Forfatter: | Gæst [ 18 jan 2006, 03:09 ] |
Titel: | |
DorkVonWaterfall skrev: den fiser jo ved dellast, eller brummer/piver når fjederen bliver strammere (eller shimset op)
hej har du måske fundet løsning på problemet, da jeg er ved at købe sådan en ventil mvh |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 18 jan 2006, 11:02 ] |
Titel: | |
nope, har ikke fundet en løsning på problemet, og har derfor indtil videre pillet Bov`en af |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |