Powerforum
http://powerforum.dk/

Turbo størrelse?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14715
Side 1 af 2

Forfatter:  TWX [ 09 jan 2006, 22:48 ]
Titel:  Turbo størrelse?

Hej!

Jeg har en ny garett GT2860R som jeg har købt til at montere på min Fiat Coupe 2,0 16V Turbo som standard er født med en alm. T3.

Men nu er jeg så kommet i tvivl om denne turbo ikke er en tand for lille på turbinesiden? Har jo læst om mange der bruger RS'eren der har større turbinehus. Men hvor meget forskel der er på de to ved jeg ikke.

Jeg vil gerne have hurtig spool op tid, men også gerne en motor der kan holde ladetrykket fuldt ud til 6500 rpm....

Kan i hjælpe med et par gode råd?

Forfatter:  duckstar [ 10 jan 2006, 08:58 ]
Titel: 

Først- lækker maskine med masser af potentiale.

Den lader du har valgt er ikke specielt lille, men heller ikke meget større end T3'eren. RS laderen i samme serie er kun begrænset meget større.

Se evt. http://www.scanturbo.dk/garret_ballbearing.html

Hvis du endelig vil have en endda noget større lader end 2860R'en, så skal du op i 2871RS ;)

Forfatter:  Yugo Turbo [ 10 jan 2006, 09:26 ]
Titel: 

der er kun ca 40 hk forskel på R og RS modellen, 300 og 340. jeg har en RS på min 2,0 og det virker ret fint, lader ca 1,7 bar og det tryk holder fint fra ca 4000 og op

Forfatter:  TWX [ 10 jan 2006, 10:04 ]
Titel: 

Ja jeg har luret en del på GT2871RS men nu har jeg jo den anden, så ville lige høre om det var helt ved siden af.

Forfatter:  Gæst [ 10 jan 2006, 10:08 ]
Titel: 

Yugo Turbo skrev:
der er kun ca 40 hk forskel på R og RS modellen, 300 og 340. jeg har en RS på min 2,0 og det virker ret fint, lader ca 1,7 bar og det tryk holder fint fra ca 4000 og op


Ja ved godt der ikke er meget forskel på de to. Men et for lille turbinehus kan jo gøre at turboen bliver meget varm og hurtigere slidt. Den kan jo også miste pusten ved høje rpm..

Men havde forestillet mig noget i nærheden af 280 hk nå den er færdig. Selvfølgelig med en del andre ændringer også.

Forfatter:  Yugo Turbo [ 10 jan 2006, 11:15 ]
Titel: 

så er den du har fin.

Forfatter:  kepsus [ 11 jan 2006, 12:18 ]
Titel: 

GT2871RS har den samme flange til maifold som T3 ?

Forfatter:  Yugo Turbo [ 11 jan 2006, 12:43 ]
Titel: 

så vidt jeg ved så har både gt2860rs og 71rs ikke en T3 flance, men daughbjerg kan levere den med en T3 flance på forespørgsel...

Forfatter:  Jesper H [ 11 jan 2006, 12:45 ]
Titel: 

Nej den har T25, men hvis du f.eks. bestiller ved atpturbo.com så kan du vælge og få T3 på.

Forfatter:  kepsus [ 11 jan 2006, 13:54 ]
Titel: 

tak for lynhurtigt svar, men findes der tilsvarende model med T3 flange på.
Jeg kører normalt med T3/T4 og den trænger til en udskiftning, og så vil jeg gerne prøve en GT-R, men så gerne at den passet direkte på mit manifold

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/