Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Tændrør.. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14624 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Martin! [ 01 jan 2006, 18:37 ] |
Titel: | Tændrør.. |
Er ved og lave ny motor til min bmw, det er en 2,5 m20 motor hvor der skal noget tryk på.. Men hvad for nogle tændrør vil i anbefale, den kommer til og kører med et tryk på 0,7-0,9.. Martin.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 01 jan 2006, 19:20 ] |
Titel: | |
Jeg personligt vilde starte med et 2 trin koldere tændrør end standart. Fabrikatet er under ordnet. Dernæs få den kørt ind på et rulle felt og studer tændrørsfarven. er den sort, så skal der et varmere rør til. Hvid og der skal et koldere rør i. Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder. Man kan også prøve at skifte fabrikat, da deres temperatur område er forskelligt. Start med et for koldt rør, og ikke et for varmt, da det sidste kan give huller i stemplerne. MVH Morten |
Forfatter: | Martin! [ 01 jan 2006, 19:24 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Jeg personligt vilde starte med et 2 trin koldere tændrør end standart.
Fabrikatet er under ordnet. Dernæs få den kørt ind på et rulle felt og studer tændrørsfarven. er den sort, så skal der et varmere rør til. Hvid og der skal et koldere rør i. Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder. Man kan også prøve at skifte fabrikat, da deres temperatur område er forskelligt. Start med et for koldt rør, og ikke et for varmt, da det sidste kan give huller i stemplerne. MVH Morten Ok takker.. |
Forfatter: | Staalanden [ 01 jan 2006, 20:23 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde? Undskyld jeg lige stjæler tråden |
Forfatter: | HenrikGM [ 01 jan 2006, 21:04 ] |
Titel: | |
Staalanden skrev: Morten VJ skrev: Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder. Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde? Undskyld jeg lige stjæler tråden Svenskerne har haft flere eksempler på volvomotorer(hårdt pumpede godt nok) der er stået i smadder netop pga fancy tændrør. Personligt har jeg brugt mange forskellige fabrikater igennem årene, men vender hver eneste gang tilbage til NGK. Ved ikke hvorfor, men hverken champion, bosch, eller equim(eller hvad dælen den nu hedder?) har kunnet kommet i nærheden af NGKs rør. |
Forfatter: | Morten VJ [ 01 jan 2006, 21:12 ] |
Titel: | |
Staalanden skrev: Morten VJ skrev: Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder. Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde? Undskyld jeg lige stjæler tråden Nej de er ikke dårligere men noget dyrere. Platinrør og mange side elektroderør. Er først og fremmest udviklet for en besparelse i service omkostninger. Feks tager det en lille time at skifte tændrør i en rover 75 med v6 motor. Så derfor har de rør der holder i lang tid, men de koster også det 3 doppelte af et alm rør. Hvis vi nu skal igennem 4 forkellige tændrør for at finde det optimale. Hvorfor så betale overpris for samme vare? Og når man har fundet det optmale rør, er det så besværligt at skifte det for hver 15-20 000 km? Da det kan give en rimelig god indikation hvordan motoren har det. MVH Morten |
Forfatter: | Morten VJ [ 01 jan 2006, 21:30 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Staalanden skrev: Morten VJ skrev: Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder. Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde? Undskyld jeg lige stjæler tråden Svenskerne har haft flere eksempler på volvomotorer(hårdt pumpede godt nok) der er stået i smadder netop pga fancy tændrør. Personligt har jeg brugt mange forskellige fabrikater igennem årene, men vender hver eneste gang tilbage til NGK. Ved ikke hvorfor, men hverken champion, bosch, eller equim(eller hvad dælen den nu hedder?) har kunnet kommet i nærheden af NGKs rør. Jeg er kommet til samme konklusion NGK virker bedst i en gl turbo volvo. Alt andet virker ikke nær så godt. Og det må have noget at gøre med det temperatur område hvor de virker optimalt Hvilket er forskelligt imellem fabrikaterne. Selv om de passer på motoren. ift. deres tabeller. MVH Morten |
Forfatter: | Martin! [ 01 jan 2006, 21:38 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: HenrikGM skrev: Staalanden skrev: Morten VJ skrev: Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder. Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde? Undskyld jeg lige stjæler tråden Svenskerne har haft flere eksempler på volvomotorer(hårdt pumpede godt nok) der er stået i smadder netop pga fancy tændrør. Personligt har jeg brugt mange forskellige fabrikater igennem årene, men vender hver eneste gang tilbage til NGK. Ved ikke hvorfor, men hverken champion, bosch, eller equim(eller hvad dælen den nu hedder?) har kunnet kommet i nærheden af NGKs rør. Jeg er kommet til samme konklusion NGK virker bedst i en gl turbo volvo. Alt andet virker ikke nær så godt. Og det må have noget at gøre med det temperatur område hvor de virker optimalt Hvilket er forskelligt imellem fabrikaterne. Selv om de passer på motoren. ift. deres tabeller. MVH Morten Ok hvad for et NGK rør vil i så tror jeg skulle prøve starte med og købe..? |
Forfatter: | Staalanden [ 01 jan 2006, 22:46 ] |
Titel: | |
Ok. Tak for svarene ![]() |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 02 jan 2006, 11:29 ] |
Titel: | |
NGK er også absolut bedst i en saab-motor. Kører selv med BP7ES i min. Daniel. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |