Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Tykkere toppakning, til at sænke kompressionen. hvor? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14526 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | seicento [ 19 dec 2005, 21:11 ] |
Titel: | Tykkere toppakning, til at sænke kompressionen. hvor? |
Hejsa. Er ved at bygge turbo på min FIAT seicento sporting Planen var at sænke kompressionen til 8,5:1 Den er standart 9,6:1 Har været inde på powerpage og den regnemaskine til udregning af toppakningstykkelse ved anden kompression siger at pakningen skal være = 0,97mm Det er vel den ekstra tykkelse pakningen skal have i forhold til en original? Har set på den toppakning her fra hörmann.: http://www.hoermann-motorsport.de/index.php?link=artikel&artnr=10170003-187&katid=106&spid=1 Ville den kunne bruges, eller er den samme tykkelse som en original. Hvis den har samme tykkelse som en original vil jeg jo ikke en gang kunne ligge to pakninger sammen, så ville den jo blive for tyk. Nogen der ved hvor jeg kan få fat i en tykkere toppakning?? Håber nogen kan hjælpe. Mange venlige hilsner Jonas Pedersen Snart i Seicento Turbo. |
Forfatter: | uno [ 19 dec 2005, 21:25 ] |
Titel: | |
ja det er ekstra tykkelsen. der er flere der selv har lavet kobber paknínger med succes men det er ikke alle der er lige heldige. |
Forfatter: | seicento [ 19 dec 2005, 21:35 ] |
Titel: | |
uno skrev: ja det er ekstra tykkelsen.
der er flere der selv har lavet kobber paknínger med succes men det er ikke alle der er lige heldige. Okay. Går ikke lige i gang med at lave en pakning selv. Jo, hvis jeg nu kunne ligge den mellem 2 toppakninger. Men hvis men teori holder med at en pakning er 1,6mm tyk og min pakning skal være 0,97mm tykkere end original, kan jeg jo ikke en gan lille to pakninger oven på hinanden.... ![]() Håber nogen kan hjælpe. |
Forfatter: | Turbo mus [ 19 dec 2005, 23:27 ] |
Titel: | |
Tag stemplerne ud og fjern noget af toppen (de 0.97 mm) der istedet har gjort det samme på min fordi to pakninger ikke holder i længden. |
Forfatter: | martin306xsi [ 20 dec 2005, 00:39 ] |
Titel: | |
Har en kammerat med en Seicento med mølle på og på den er stemplerne drejet ned, og det er da en mere holdbar løsning! |
Forfatter: | seicento [ 20 dec 2005, 08:16 ] |
Titel: | |
Ved godt det med stemplerne. Men så bliver stemplerne bare svagere, og det er lidt nemmere og billigere at skifte toppakning end stempler. Det er også en ret dyr omgang at "tage stemplerne ud". Hele motoren skal jo flås fra hinanden. Skal ikke kører med højere tryk end 0.5bar |
Forfatter: | Bjarki [ 20 dec 2005, 09:32 ] |
Titel: | |
Hvis du ikke skal køre med højere tryk end 0,5. Kan du så ikke bare køre med standard kompressionen? Hvis du får det kørt ordenligt ind, kan jeg ikke se nogen problemer med det... |
Forfatter: | Slavteren [ 20 dec 2005, 11:05 ] |
Titel: | |
pakninger koster jo ingenting til den motor der, så hvis du selv kan skille den ad og samle den er det da nok lige før det er billigere en de ekstra toppakninger... |
Forfatter: | uno [ 20 dec 2005, 15:30 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: pakninger koster jo ingenting til den motor der, så hvis du selv kan skille den ad og samle den er det da nok lige før det er billigere en de ekstra toppakninger...
Det er ikke svært at finde en der kan dreje/fræse lidt af, sidste motor der er blevet lavet til traktoren mener jeg det blev gjort til 500kr |
Forfatter: | boll [ 21 dec 2005, 17:29 ] |
Titel: | |
prøv noget dem her www.thorupauto.dk han kan på lavet lige den toppakning du ønsker..om det skal væré stål eller kobber bestemmer du selv. men ring til ham... prisen ligger omkring 1000.- for sådan en... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |