Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Turbo på en bil fra 72 og syn ? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14104 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Juel [ 26 okt 2005, 12:15 ] |
Titel: | Turbo på en bil fra 72 og syn ? |
Hejsa Alle Hvis man nu bygger turbo på en bil fra 72, får man så et problem til syn, den ligger jo ikke under for udstødnings normer... eller hur ?? Burde det ikke bare at være køre lige igennem syn ?? Mvh Morten |
Forfatter: | Postal DK [ 26 okt 2005, 13:36 ] |
Titel: | |
Er det ikke kun 20% reglen du skal overholde ? |
Forfatter: | Juel [ 26 okt 2005, 13:43 ] |
Titel: | |
Postal DK skrev: Er det ikke kun 20% reglen du skal overholde ?
Hmm er det ikke kun hvis jeg skifter motor ??? Mvh Morten |
Forfatter: | Slavteren [ 26 okt 2005, 13:50 ] |
Titel: | |
dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse. |
Forfatter: | Juel [ 26 okt 2005, 15:24 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.
Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk... |
Forfatter: | kadettcp [ 26 okt 2005, 16:33 ] |
Titel: | |
maximale drehmomente die in der folgenden tabelle aufgefuhrten derhmomente sid fur die aufgefuhrten einzelnen fahrzeeugtypen maximal zulassig (hva FA.. som står over vet ikke jeg men det er skrevet av ) ascona-a/ manata-a 220nm rekord-c 200nm commodore-a 300nm gt-a 220nm kadett-b 220nm rekord-d 200nm commodore-b 300nm diplomat-b 440nm kadett-c 230nm ascona-b 300nm manta-b 300nm rekord-e 230nm commodore-c 270nm monza-a/senator-a 300nm dette er skrevet rett av arket jeg fikk av sariberget... ringte han opp igjen her sist uke.. og c20 LET moror er IKKE godkjent i kadett c fra 1/1/05 MEN hvis bilen din ER godkjent med den motoren FØR 1/1/05 så er den godkjent... men man kan ikke godkjenne med c20LET selv om man kjører "ned" trykket.. for nm på mororen i ORGINALstand er det som gjeller... så en c20LET motor er på 260nm (har jeg hørt er ikke 100% sikker) får man ikke godkjent nå mere i kadett-c.. dette er J**** synd for oss som skal bygge og J**** fint for de som har det godkjent... hehe jaja så da må du ha større bremser. se på dette forumet her. http://www.omc.no/ her kan du få hjelp til d meste av opel ombygging. |
Forfatter: | Slavteren [ 26 okt 2005, 18:33 ] |
Titel: | |
en manta a med turbo? mere info, den har jeg aldrig hørt om. de oplysninger med hvor stor motor der må ligge i kan du sagtens risikere at de vil ha på skrift. se evt om du kan opstøve en tüv erklæring på en manta med lign opbygning. |
Forfatter: | kadettcp [ 26 okt 2005, 19:19 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: en manta a med turbo? mere info, den har jeg aldrig hørt om. de oplysninger med hvor stor motor der må ligge i kan du sagtens risikere at de vil ha på skrift. se evt om du kan opstøve en tüv erklæring på en manta med lign opbygning.
http://www.strus.ch/rally/Manta-Turbo.jpg http://www.sub3-forennet.de/cgi-sub3/oh ... &num=21220 her kan du lese om manta a turbo http://www.opelmotorsport.com/forum2/vi ... ta+a+turbo ![]() |
Forfatter: | Juel [ 26 okt 2005, 19:20 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: en manta a med turbo? mere info, den har jeg aldrig hørt om. de oplysninger med hvor stor motor der må ligge i kan du sagtens risikere at de vil ha på skrift. se evt om du kan opstøve en tüv erklæring på en manta med lign opbygning.
Jeg får en manta a hjem fra .de i næste uge, og så var det jo at jeg kom til at tænke på at der jo ikker er forurenings krav på en bil fra 72 hehe, derfor kom ideen om en mølle... ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | kadettcp [ 26 okt 2005, 19:24 ] |
Titel: | |
her har du en manta m nesten lik styling http://slv.hfk.vgs.no/DaFa1/MantaTE2800.htm |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |