Powerforum
http://powerforum.dk/

mit næste projekt lastvogns turbo på chevrolet 5,7 liter
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14079
Side 1 af 2

Forfatter:  FALFA [ 22 okt 2005, 23:21 ]
Titel:  mit næste projekt lastvogns turbo på chevrolet 5,7 liter

hej alle, som nogle ved har jeg en chevrolet med 5,7 liters v8 og roots kompressor.
man skulle jo tro at det ville være nok, men da kompressoren er monteret direkte på manifold mellem
de 2 topstykker er det ikke umiddelbart muligt at implementere en ladeluftkøler,
og jeg har haft store problemer med varm insugnings luft 80 - 110 grader ved omkring 0,9 bar.
med dette setup prestere den følgende
Billede
0-100 på 4,8 sek
1/8 mile på 8,1
1/4 mile på ca 12,4 sek
Men grensen er nået ! hvis jeg gear kompressoren højre så falder performance
og jeg er tvunget til at trække tændingen volsomt tilbage har prøvet med 109 oktan og det hjælper ikke
meget (og er ikke noget for en streetracer der skal kunne køre hverdag)


så nu har jeg besluttet mig for at montere en turbo istedet ,
derfor har jeg indkøbt nedenstående turbo da jeg fik et tilbud jeg ikke kunne afslå, turboen er ny og af mærket
schwitser, jeg ved ikke meget om den så info påskønnes.


på lejecenter står der:

rebuilt for scania
partnr 0571599
serienr 19j99-0479

på lejecenter side ved turbine
182180

i turbine indgang 3,25

udenpå turbine indgang 682046
etellerandet 25 83
10'13'81
motor styring er msns-extra.

jeg mangler en extern wastgate
et stort gasspjæld eller 2
en stor intercooler (eller 2 ens i alm størrelse)
8 dyser der kan understøtte 600-800 hk.
til meget få pænge,
Da alle mine projekter er 0 kroners projekter (som andres her på siden)
må delene gerne være lættere defekte (dog ikke ubrugelige).

kommentare af en hværart modtages gerne, eller forslag til mulige steder hvor jeg kan finde tingene.


Billede
Billede
Billede
Billede

Forfatter:  HenrikGM [ 23 okt 2005, 10:12 ]
Titel: 

Tror du ikke du skulle overveje 2 turboer?

Det er noget besværligt, og ikke så effektivt, at montere 1 turbo på en V8er.Rørføringen bliver noget ugunstig. 2 er bedre(men koster selvf. også en ekstra turbo)

Forfatter:  JBO [ 23 okt 2005, 11:10 ]
Titel: 

Der skal da 2 turbo´er på :wink:

Der er en tysker som kører i en Ford Granada med en 318 chevy v8 motor med 2 turboer. De kommer fra en GMC Cyclon. Han kører med et ladetryk på omkring 1.2-1.3 bar og lægger omkring 700-800 hk. Han kører med Hestec motorstyring. Bilen kører 10.4 sek og 210 km/t på en 1/4 mil.

Website www.fink-fahrzeugtechnik.de
Der står ikke så meget om hans granada på hjemmesiden.

Billede

Forfatter:  FALFA [ 23 okt 2005, 21:16 ]
Titel: 

Tankerne om 2 / 1 turbo har selvfølig været oppe og vænde, men at finde 2 turboer i området 300 -350 hk til en lav pris og i nogenlunde stand overskyggede aligeveld mit "0 kroner's" projekt og da jeg fik tilbudet om denne turbo ny og til 2000 kr så slog jeg til.

Forfatter:  ford p7 biturbo [ 23 okt 2005, 22:25 ]
Titel: 

FALFA skrev:
Tankerne om 2 / 1 turbo har selvfølig været oppe og vænde, men at finde 2 turboer i området 300 -350 hk til en lav pris og i nogenlunde stand overskyggede aligeveld mit "0 kroner's" projekt og da jeg fik tilbudet om denne turbo ny og til 2000 kr så slog jeg til.


Måske kunne du finde en der har en Holset HX60 turbo der vil bytte, evt noget der bruges til traktortræk, da den har intern wastegate.
De sidder på volvo og scania lastbiler og har cirka samme størrelse.
Bare et forslag da en så stor extern wastegate er rimelig dyr og svær at finde.

Jeg har et par kkk26 turboer og en MS box til at ligge hvis det var noget med en bytte handel

Forfatter:  Gæst [ 24 okt 2005, 03:23 ]
Titel: 

HX60 er en del større. den WG der sidder på er ikke egnet til en benzinmotor.... lille og kun på den ene turbine indgang.... dvs. regulerer kun på udstødningsgassen fra 4 cylindre på en typisk V8 motor. MVH. søren PS. i nordsverige kører der en indregistreret GRANADA rundt med over 1600hk.... lave 8 sekunders tider....

Forfatter:  Brochen [ 24 okt 2005, 13:32 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
HX60 er en del større. den WG der sidder på er ikke egnet til en benzinmotor.... lille og kun på den ene turbine indgang.... dvs. regulerer kun på udstødningsgassen fra 4 cylindre på en typisk V8 motor. MVH. søren PS. i nordsverige kører der en indregistreret GRANADA rundt med over 1600hk.... lave 8 sekunders tider....


Har du billder af den ? :shock:

Forfatter:  lqs [ 25 okt 2005, 02:51 ]
Titel: 

bilsport....svensk bilblad.... prøv at søge der! MVH. søren

Forfatter:  FALFA [ 25 okt 2005, 05:26 ]
Titel: 

hej lqs lige manden jeg søger du har jo tidligere kunne svare på lidt af hvert, ved du om der er nogle lastbiler der køre med extern wg ,
denne turbo er vistnok fra en scania DS11, har sådan en ingen wg ?,

Forfatter:  Postal DK [ 25 okt 2005, 05:40 ]
Titel: 

Brochen skrev:
Anonymous skrev:
HX60 er en del større. den WG der sidder på er ikke egnet til en benzinmotor.... lille og kun på den ene turbine indgang.... dvs. regulerer kun på udstødningsgassen fra 4 cylindre på en typisk V8 motor. MVH. søren PS. i nordsverige kører der en indregistreret GRANADA rundt med over 1600hk.... lave 8 sekunders tider....


Har du billder af den ? :shock:



Billede

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/