Jeg takker for svarene.
Citat:
Den vil være et udmærket valg til en højtydende motor i 300-400hk området. Trykket vil komme rimeligt sent, nok omkring 4000 omdrejninger i en 2,3 motor.
Jeg har et lille NOS system liggende, det kunne måske få trykket op i starten, så kan turboen tage over derefter.
Citat:
Vær opmærksom på at aktuatoren er preset til mindst 1,5 bar, i nogle udgaver op til 2 bar. Så hvis du har tænkt dig at køre med mindre tryk skal du have den skiftet eller bruge en ekstern wastegate.
Jeg laver selv en Wastegate, formentlig bygget sammen med manifolden, men det er ikke færdigtegnet endnu, det kommer jo også an på turbovalget.
Til Mortens indlæg.
Citat:
Hvis maks trykket først opnåes ved ca 4000 omdrejninger, så vilde jeg nok dømme den ude.
da de fleste 300+ hk motorer laver maks effekt ved omkring 5500 omdrejninger.
Så ca 1500 omdrejninger lyder for mig ikke som et særligt bredt område.
Det har du ret i, men det hjælper måske med NOS'en?
Kunne nu godt tænke mig op til 6-7000 omdr.
Citat:
En gt 28r turbo lyder mere ideelt.
eller en -18t fra en nyere R model
Eller en hybrid t04-t03
En T03/04 var første tanke, men så var det jo lige, jeg fandt den anden på hylden, og som du siger "efter pengepungen" så kan man jo ligeså godt spare hvor man kan, med tryk på "kan" selvfølgelig.
NB. Pengene skal jo nok blive brugt alligevel 300+hk er jo ikke gratis.
Iøvrigt skal det også lige siges, at bilen kommer ud i nogle voldsomme hop/sidehæld, og op og nedture, olielampen kan godt blinke ind imellem, så turboen skal være lidt "hårdfør".(ved godt tørsump er svaret, har bare ikke lige fundet på en løsning endnu)
MVH
Palle