Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
turbo projekt på pug 406 coupe 3.0 v6 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13757 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | emil [ 19 sep 2005, 14:56 ] |
Titel: | turbo projekt på pug 406 coupe 3.0 v6 |
Hej, Jeg skal have monteret turbo på min Peugeot 406 coupe, det er 3.0 v6 motor der ligger i den. jeg har et budget på 20 til 30 tusinde. Ved godt det er et stort spring med da tuning er dyr så er det jo bedst at være på den sikre side. På den anden side så vil jeg ikke give 30 tusinde for noget der kunne gøres for det halve. Jeg havde tænkt mig at finde de nødvendige dele i USA, da de jo er meget billiger. Jeg har en kammerat som selv er ved at bygge turbo på hans Toyota MR 2, han har købt mange af dele fra USA og sparet mange penge på det. Han har fået en del hjælp af en ”Toyota Expert”. Så et af mine spørgsmål er om der findes Eksperter inden for Peugeot tuning? Jeg vil også gerne høre hvilken hjemme side i kender i USA som sælger tunings dele? Nogen der kan sige hvad min motor hedder? Jeg er klar over at der sikkert kommer mange af indlæg som handler starter med ”jeg skal have monteret turbo min bil”, Men alligevel håber jeg på at i vil bruge lidt tid og prøve at besvare nogle af min spørgsmål. På forhånd mange tak MVH Emil |
Forfatter: | FiatNørden? [ 19 sep 2005, 17:05 ] |
Titel: | Re: turbo projekt på pug 406 coupe 3.0 v6 |
emil skrev: mine spørgsmål er om der findes Eksperter inden for Peugeot tuning?
så skal du nok have fat i jørgen agergaard men jeg kan desværre ikke lige finde et nummer til dig... |
Forfatter: | JPP [ 19 sep 2005, 17:06 ] |
Titel: | |
Godt med lidt flere peugeot turbo projekter ![]() Først skal det lige siges at jeg kun har læst om et V6 turbo projekt. Det landede så vidt jeg husker på 450 hk og jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste om det. Der findes ikke så meget information omkring turbo på V6 motoren og jeg tror du skal omkring et fransk forum for at få mere information. Et af de største er dette: http://forum.jsoclub.com/index.php Forummet er selvfølgelig på fransk, men der er flere som kan hjælpe på engelsk. Det samme gælder produkter til konverteringen. Jeg tror ikke du finder bi-turbomanifolde og bolt-on kits i USA, da det er meget begrænset hvad der kører af peugeot'er derovre - hvis overhovedet nogen!?!... Tuningeksperten for peugeot i DK er uden tvivl Jørgen Agergaard hos peugeot sport. Han kan alt inden for sugemotorer og har noget viden og kontakter vedr. turbokonverteringer psa motorerne (peugeot og citroen). Men der er sikkert også andre. Ellers prøv http://www.hi-speed.dk, der kan også være nogen som måske kender til det tuningsprojekt med V6'eren. Din indkøbsliste kan vel hedde noget lignende: 2 stk. turbomanifolde (biturbo) 2 stk. turbo (kugleleje) evt. Garrett GT2860 1 stk. intercooler 1 stk motorstyring 6 stk dyser - se regnemaskiner for størrelse Diverse ladeluftsslanger og rør Diverse vand og olieslanger + det løse Din motor har følgende betegnelse: Motorkode: ES9JA4 (V6) og ES9JAS hvis det er den nyere model TS6. Mvh Jakob |
Forfatter: | Dagooz [ 19 sep 2005, 19:44 ] |
Titel: | |
Held og lykke med det. Min fatter havde en Renault Laguna med den v6'er. Der var en del brian'er der blev forbløffet over hvad sådan en stationcar kunne... Den var dog alt for blød... |
Forfatter: | mh [ 19 sep 2005, 20:44 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Din indkøbsliste kan vel hedde noget lignende:
2 stk. turbomanifolde (biturbo) 2 stk. turbo (kugleleje) evt. Garrett GT2860 1 stk. intercooler 1 stk motorstyring 6 stk dyser - se regnemaskiner for størrelse Diverse ladeluftsslanger og rør Diverse vand og olieslanger + det løse Mvh Jakob + benzintryksregulator og oliekøler (måske en olie catchtank) |
Forfatter: | emil [ 19 sep 2005, 23:03 ] |
Titel: | |
Ja det flyder ikke med v6 turbo projekter. Jeg var lige inde på det Franske forum, det sagde jeg dog ikke så meget, men jeg vil prøve at kontakte Jørgen Agergaard. Da jeg købte bilen have jeg et indlæg inde på hi-speed kørerne, jeg kan desværre ikke finde det, det gik dog også mest ud på undervogn og styling. Da bilen har kørt 240 000 km ville jeg nok også købe andre smede stempler eller en billiger løsning bar andre stempler ringe. Med de smede stempler, ville jeg dog kunne trække meget mere ud af motoren. Er du sikker på at du vil vælge 2 turboer, jeg har nemlig hørt at 2 turboer giver mere tøven, selvom det lyder helt omvendt. Mvh Emil |
Forfatter: | emil [ 20 sep 2005, 16:04 ] |
Titel: | |
Hej, Jeg har sammen med ham som har den Toyota udarbejdet en indkøbsliste som nok passer mere med det jeg havde tænkt mig. Det ER overdrevet, men det er nok ikke langt fra! Hvis i vil og kan må i gerne skrive hvad i syntes der ikke er nødvendigt, dette er jo hvor alt bliver skiftet ud. Alt skal købes fra USA og en ca. samlet pris på dette ligger nok på omkring 55.000 der over. Mvh Emil Inde i motoren (dele) Knaster 4 stk. HKS Toppakninger 2 stk. Stempler 6 stk. Pjelstænger 6 stk. Racer lejere til pjelstænger Hovedelejere til krumtap ARP bolte til krumtap ARP bolte til topstykke Racer kobling Uden på motoren (dele) Turbo Turbomanifold Indsugningsmanifold Knasthjul Olie beholder ca. 0.5 liter Dyser Wastgate Dumpventil Olie køler Intercooler Motorstyring KN oliefilter Tenrem/kilrem Benzinpumpe Benzinregulator (Dyser) til regulering af wastgate og dumpventil Rørføring til udstødning. To bagpotter Rørføring til intercooler/ silikoneslanger Tændrør Tæningkapler knfilter Services Afbalancering af krumtap Lettet svinghjul Honing Justering |
Forfatter: | Gæst [ 20 sep 2005, 17:10 ] |
Titel: | |
tror du lider af en del HKS syndrom. meget udbredt blandt unge mennesker! prøv at sæt dig ind i hvad det betyder for en motor at tvangslade den.... evt ved at læse en gammeldags bog. noget af det du vil have fat i, laver det pågældende firma ikke... en del af det du skriver på din liste har du ikke brug for..... du bliver nødt til at sætte dig ind i emnet, ellers rækker 55000kr meget kort! hårde ord, men de kommer lige fra hjertet! sikker på at denne motortype ikke findes som turboladet? hvis ja, vil sådan en sikkert være et bedre udgangs punkt at starte fra. sæt dig et realistisk mål. måske 450hk... og køb dele derefter. det er meget almindeligt, at man ellers kommer til at købe de samme dele flere gange undervejs. pga. at målet hæves undervejs. held og lykke med ombygningen. MVH. søren |
Forfatter: | emil [ 20 sep 2005, 22:32 ] |
Titel: | |
Hej Søren Først vil jeg lige starte med at sige at jeg kan godt se hvad du mener. Jeg tror nu ikke at jeg lider af HKS syndrom, det er da kun HKS knaster der er på listen. Jeg har læst meget om trykladning tuning, men jeg mangler dog en masse erfaring, som jeg prøver at få hos jer og ved selv at lave et turbo projekt. Jeg ved godt at listen er stærkt overdrevet, men det var for at forsøge at vise at jeg mener det alvorligt og fordi jeg heller vil købe det rigtige første gang. så jeg ikke behøver at købe det samme flere gange, som du også selv skriver. Da dette er mit første turbo projekt, så prøver jeg faktisk at sætte mig ind i emnet, ved at skrive med jer og få kontakter til folk som ved en masse om tuning. Min motor fås ikke med turbo, og der er som sagt ikke mange steder at hente info om lige min motor eller andre v6’er. Ellers ville det jo have været en klar fordel Mit mål lå også omkring de 400 til 500hk. Men grunden til de måske lidt voldsomme dele skylles også at jeg gerne ville stille op til DHB og sådan noget. Men min grænse er mellem 400 og 500hk når den ikke skal køre race, også fordi den er forhjul trukken. Hvad ville du vælge hvis du skulle når de 450hk. Med et system som er stabilt og kan holde til det. Husk at min motor har kørt 240.000, og fra USA kan man købe smede stempler for omkring 6000 kr. inkl. plejestænger. Mvh Emil |
Forfatter: | HenrikGM [ 20 sep 2005, 23:34 ] |
Titel: | |
Kan den originale krumptap tumle den effekt?? Kan det orignale svinghjul tåle en letning? Er blokken stiv nok til det? Er der tænkt på slaglænge/plejlstangslængde forholdet med de nye dele? Hvis din motor skal kunne køre mange tusinde km med den nye effekt, så skal du nok have blokken tjekket for: Revner Cylindergodstykkelse(er det løse foringer?) Oplining af alle lejeflader. Ligeledes med topstykkerne. 55.000 lyder ikke af ret meget med den liste. ISÆR ikke hvis du skal ud og købe dig til en masse af de ting du nævner. Er dit mål på de 450hk gennemtænkte? Kan din gearkasse og trækaksler overhovedet holde til den effekt? Er der nogen der har gjort det før dig, så var det måske interessant at kigge dem over skulderen. Pas på dem der siger: "det er en std motor, den har nu 200% mere end da den forlod fabrikken". Nogle underdriver temmeligt meget, og andre overdriver voldsomt. Se på oplysninger med kritiske øjne, og skaf en masse info og baggrundsviden først. Se en masse spørgsmål....ikke for at tage modet fra dig, slet ikke. Men du bør nok lige fundere lidt over nogle ting inden du kaster dig ud i det. |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |