Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
46mm extern wastegate. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13751 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | K-FINN [ 19 sep 2005, 00:00 ] |
Titel: | 46mm extern wastegate. |
Er det skyde over målet,med den på min starlet 3ete med stor turbo og skarp knast. Hvis ja ,må den jo bare være til pynt. MVH Finn |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 19 sep 2005, 00:12 ] |
Titel: | |
Den vil vel kunne styre trykket uanset hvad (og givet gøre det ganske godt, bedømt ud fra størrelsen ![]() Daniel. |
Forfatter: | Havneren [ 19 sep 2005, 07:46 ] |
Titel: | |
Ssautochrome... Prøv lige for sjov mål mindste diameter inde i den? Er det 46mm? V/h Christian |
Forfatter: | Kim Frederiksen [ 19 sep 2005, 13:16 ] |
Titel: | |
Jeg oversætter lige for Havneren!! billigt kinesisk affaldsjern der er støbt i noget der engang var en riskoger!! SSautochrome levere meget billige ting, men desværre også FOR billige!! desuden vil en 46mm wastegate være i overkanten til din motor! en 38mm TIAL vil være ALT rigeligt! |
Forfatter: | HenrikGM [ 19 sep 2005, 17:10 ] |
Titel: | |
Kim Frederiksen skrev: Jeg oversætter lige for Havneren!!
billigt kinesisk affaldsjern der er støbt i noget der engang var en riskoger!! SSautochrome levere meget billige ting, men desværre også FOR billige!! desuden vil en 46mm wastegate være i overkanten til din motor! en 38mm TIAL vil være ALT rigeligt! Nu er generalisering ikke altid en god ting.... ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 19 sep 2005, 17:17 ] |
Titel: | |
Saab-Daniel skrev: Den vil vel kunne styre trykket uanset hvad (og givet gøre det ganske godt, bedømt ud fra størrelsen
![]() Daniel. Daniel; nu er det sådan at ikke alt bliver bedre jo større det er. Det gælder også wastegates og turboladere. Hvis du er i tvivl, så prøv at smække en HX60 på en plæneklipper, eller for den sags skyld din saab. Ingen af dem vil lave ladetryk med den turbo. Man kunne så fristes til at tro at større ikke nødvendigvist er bedre, ikke? ![]() Med så stor WG bliver det faktisk svært at styre trykket, idet den måske kun har 0-2 mm at regulere det hele over, hvor en mindre WG har måske 0-10mm at regulere på. Det betyder at en stor WG alene fordi den er stor, vil regulere temmeligt "hidsigt". Overshoot og selvsving kan være konsekvensen af det. Derfor gælder det også her at større ikke nødvendigvist er bedre. Prøv feks at spørge tøserne i byen. Stort er godt, men bliver det FOR stort er det ikke så skægt mere ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 19 sep 2005, 17:19 ] |
Titel: | |
Havneren skrev: Ssautochrome... Prøv lige for sjov mål mindste diameter inde i den? Er det 46mm?
V/h Christian Hvad er det du vil frem til? Er det væsentligt om den er 40,50 eller 60mm når den har en 46mm ventil? I givet fald: hvilke motorer er det væsentligt for? |
Forfatter: | Gæst [ 19 sep 2005, 19:01 ] |
Titel: | tror ikke på alt hvad pigerne siger om HKS! |
hullet ind og ud er ca.38mm! til sammenligning er de ca. 44mm på en 45mm turbosmart....kommer vi på 500hk med førstnænvte, sammen med en hybrid turbo, er jeg ret sikker på at 38mm (ssautocrome 46) er for lidt..... hvor imod jeg ved at den 45mm turbosmart er længe stor nok... men der er sandelig også meget forskel i prisen! men der er da mulighed for at montere flere på samme motor.... MVH. søren |
Forfatter: | HenrikGM [ 19 sep 2005, 20:27 ] |
Titel: | |
Rent teoretisk så skal 46mm tallerken løftes 8mm for at nå samme ringareal som de ø38mm boring har. Da et ringareal altid flower betydeligt dårligere end en boring, så kan man nok antage at ringarealet skal være ~20% større end boringen, og så skal SSsutochromes 46mm ventil altså løftes imponerende 10mm før den flower det samme som ø38 mm boring. de ø44 på en turbosmart vil så kræve noget i retningen af 13mm ventil løft før den matcher boringen. Ved nærmere eftertanke, så er jeg slet ikke så sikker på at der er tale om den slags ventilløft, men du har da en 46mm ssauto ventil? Kan du ikke prøve at give den det tryk fjederen er rated til, og måle løftet der? (ikke noget med at give en 8psi fjeder 13psi!, lad os holde os til reelle tal) Det vil hurtigt afgøre om SSauto er for lille i boring, eller om turbosmarts er for stor...... ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 19 sep 2005, 22:46 ] |
Titel: | |
Ventilen er 46 mm,og afgang er 36mm. Men der skal squ også megt motor til,før at de er for lille. Tror ikke der er mange med motor her,der kan lave tryk med deres turbo,hvis 36mm hul står åben. MVH Fimm |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |