Powerforum
http://powerforum.dk/

Knast til uno turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13642
Side 1 af 2

Forfatter:  uno [ 04 sep 2005, 17:13 ]
Titel:  Knast til uno turbo

Jeg er den lykkelige ejer af en fiat uno som jeg er igang med at bygge om til 1,3t og vil gå maskinen efter før jeg kommer til at køre.
knasten ser ikke helt 100% ens ud ved alle cyl men istedet for at få fat i en standart og så senere opgradere vil jeg starte her. Nogen der har gode erfaringer med eftermarkedsknast til den og hvor fra?
ønsker en motor der er daglig kørbar men lidt mere gal.
Max nm ved knap 4000rpm uden mølle. 8)

Forfatter:  Slavteren [ 04 sep 2005, 17:57 ]
Titel: 

du kan finde en fra f.eks en tipo 1,6 og sende den til westspeed, så laver han den lige som du vil ha den...

Forfatter:  John Sahl [ 04 sep 2005, 18:08 ]
Titel: 

Slavteren skrev:
du kan finde en fra f.eks en tipo 1,6 og sende den til westspeed, så laver han den lige som du vil ha den...


Eller bruge den som den er, for den er efter sigende ganske god i standardudførelsen.. ;-)

.

Forfatter:  Slavteren [ 04 sep 2005, 19:41 ]
Titel: 

som jeg læser det er toppene slidt af? eller har jeg misforstået noget?

Forfatter:  Dagooz [ 04 sep 2005, 20:19 ]
Titel: 

Jeg kører med en 284 graders i min 1.4 (non turbo). Har mistet lidt moment i bunden men den kan sagtens bruges til hverdagskørsel.

Forfatter:  John Sahl [ 04 sep 2005, 21:09 ]
Titel: 

Slavteren skrev:
som jeg læser det er toppene slidt af? eller har jeg misforstået noget?


Det jeg mener er: Brug Tipo 1.6 knasten som den er originalt.. Ikke den slidte knast han har nu ;-)

.

Forfatter:  uno [ 04 sep 2005, 22:27 ]
Titel: 

passer den tipo 1,6 og uno1,3t toppe sammen ? jeg er ret ny med fiat.
Hvis jeg vælger en ny knast hvor skarp er så brugbar i en turbomaskine? jeg har i et audi eksempel hørt om at tage en std, fra sugemotoreren med noget gevinst.
Vil den ikke blive meget moment svag hvis jeg går helt op i en 284* der er jo en turbo der skal slæbes med i lave omd også

Forfatter:  Dagooz [ 04 sep 2005, 23:24 ]
Titel: 

uno skrev:
passer den tipo 1,6 og uno1,3t toppe sammen ? jeg er ret ny med fiat.
Hvis jeg vælger en ny knast hvor skarp er så brugbar i en turbomaskine? jeg har i et audi eksempel hørt om at tage en std, fra sugemotoreren med noget gevinst.
Vil den ikke blive meget moment svag hvis jeg går helt op i en 284* der er jo en turbo der skal slæbes med i lave omd også


Du kan sagtens smide knasten fra 1.6 eren over. Om toppen ligefrem passer over kan jeg ikke svare på... Tror ikke der vil være noget problem med 284 og turbo. Der vil altid være en smule turbo tøven men når først den lader så øges momentet jo kraftigt i forhold til en sugemotor.

Forfatter:  Slavteren [ 05 sep 2005, 11:55 ]
Titel: 

toppen passer over, men der er bedre ventiler i turbo-toppen.

Forfatter:  uno [ 23 okt 2005, 19:47 ]
Titel: 

jeg er kommet lidt videre med mit projekt og har fundet en knast der ser ok ud. men den er til en 1,4t efter hvad der står på siden..er der nogen problemer i det eller hvad.
jeg har fundet den på: www.dbilas-dynamic.de
Det er en 296/288 lidt skarp men det tør jeg satse på

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/