Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Kriterier for kørsel med dobb. karb første gang. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13576 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 28 aug 2005, 11:26 ] |
Titel: | Kriterier for kørsel med dobb. karb første gang. |
Hej folkens. Har lige et lille spørgsmål. Da mit projekt endelig er ved at være færdigt, og den "nye" motor (med dobb. karbs) snart ryger i.. Et sæt dobbeltkarburatorer skal jo justeres, og de skal justeres ind ca. 120km fra hvor jeg bor.. Og spørgsmålet lyder: Hvis nu motoren kører ok, og man har en CO tester til rådighed. Kan man så se om det kan lade sig gøre at køre den tur på 120km uden at motoren krudter af? Tænkte på noget delta hc måling, for der kan man jo se hvor meget uforbrændt benzin der så bliver væltet gennem hver "kanal" når cylindrede bliver koblet ud enkeltvis.. og så selvfølgelig om den får nok i CO.. Er jeg helt forkert på den?? Nogen der ved lidt om dette? Dennis |
Forfatter: | Morten VJ [ 28 aug 2005, 18:14 ] |
Titel: | Re: Kriterier for kørsel med dobb. karb første gang. |
Volvo-Dennis skrev: Hej folkens.
Har lige et lille spørgsmål. Da mit projekt endelig er ved at være færdigt, og den "nye" motor (med dobb. karbs) snart ryger i.. Et sæt dobbeltkarburatorer skal jo justeres, og de skal justeres ind ca. 120km fra hvor jeg bor.. Og spørgsmålet lyder: Hvis nu motoren kører ok, og man har en CO tester til rådighed. Kan man så se om det kan lade sig gøre at køre den tur på 120km uden at motoren krudter af? Tænkte på noget delta hc måling, for der kan man jo se hvor meget uforbrændt benzin der så bliver væltet gennem hver "kanal" når cylindrede bliver koblet ud enkeltvis.. og så selvfølgelig om den får nok i CO.. Er jeg helt forkert på den?? Nogen der ved lidt om dette? Dennis Hvis motoren kører ok uden udsættere eller huller i omdrejnings området, og tændrørende ser ok ud i farven (lys brune). Så er der ingen problemer med at køre stille og roligt de 120 km til rullefeltet. Hvis den hugger og hakker så er det autotransport. Men sund fornuft, og ikke gå så meget op i målinger uden belastning, så kommer du jo nok frem. MVH Morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 28 aug 2005, 19:14 ] |
Titel: | |
Okay, det lyder også fornuftigt nok. Du skal have tak for hjælpen!! |
Forfatter: | Morten Lunde [ 28 aug 2005, 20:59 ] |
Titel: | |
Hehe, det skal sgu nok blive godt med de DB karburatorer Dennis. Lige så snart du er klar til at starte dyret op må du lige ringe. Iøvrigt held og lykke med syn i morgen ![]() ![]() Mvh Morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 28 aug 2005, 22:55 ] |
Titel: | |
Jeg siger jo tak, mht synet! Jeg har endda sat mine vinterhjul på for at den kære synsmand ikke skal brokke sig.. Men der skal nu nok komme lidt kritik fra ham da det sikkert er en ældre herre som kommer til at kigge på den.. Og hans holdning er jo nok at man bare er en dum 'knajt' som tror at ens bil er skidesmart og at man går og laver sorte streger over alt og terroriserer trafikken.. "bare" fordi ens bil ikke er total standard... Ej, det skal nok blive godt at få den synet, den har jo også været klar i et stykke tid nu, og diverse tüv papirer er fundet frem ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |