Powerforum
http://powerforum.dk/

Kan den holde? (G2 tyk)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13423
Side 1 af 3

Forfatter:  Brochen [ 09 aug 2005, 16:18 ]
Titel:  Kan den holde? (G2 tyk)

G2 1,8 GTI Turbo/intercooler.Modif.KKK27 Turbo,Porsche 911 Wastegate,G60 Motor,DTA
Motorstyr,Siemens 580ml dysser,forberedt til 8
dysser,Spec.vandkøler,Oliekøler,6-trins gearkasse
fra G4 150hk TDI,800NM sintermetalkobling,3"udstødning med HKS
bagpotte, 337,1 HK 465,0 NM Lynhurtig

Forfatter:  Mads B (dk) [ 09 aug 2005, 16:23 ]
Titel: 

hvad med stempler, plejlstænger og toppakning..... stadig standard dele?.... jeg ar ladet mig fortælle at en standard g60 motor ikke er glad for rart meget mere end omkring 225hk

Forfatter:  Brochen [ 09 aug 2005, 16:43 ]
Titel: 

Mads B 405 2.0 skrev:
hvad med stempler, plejlstænger og toppakning..... stadig standard dele?.... jeg ar ladet mig fortælle at en standard g60 motor ikke er glad for rart meget mere end omkring 225hk


Det er bare det som der står om den

Det er en som jeg har kigge lidt op

Men har lige spuet ham

Forfatter:  Havneren [ 09 aug 2005, 17:33 ]
Titel: 

Jeg kender bilen... En RIGTIG RIGTIG fin bil!!!!!!!!

Jeg målte den oppe i Tirstrup i Lørdags til 300hk på hjulene. Har fået en tur i den også. Den er ret hurtig!

En G60 kan SAGTENS holde til langt mere end 225hk. Min som er en STANDART 90hk motor med standart toppakning laver jeg 230hk på og har gjort noget tid nu uden nogen form for problemer. En G60 motor er væsentlig stærkere!

V/h Christian

Forfatter:  Juel [ 16 aug 2005, 23:17 ]
Titel: 

Havneren skrev:
En G60 kan SAGTENS holde til langt mere end 225hk. Min som er en STANDART 90hk motor med standart toppakning laver jeg 230hk på og har gjort noget tid nu uden nogen form for problemer. En G60 motor er væsentlig stærkere!

V/h Christian

Hmm lyder spænnende, jeg har en std pf motor 107hk GTI versionen du ved, har købt MS til den, og kompressoren ligger og venter nede på posthuset, dvs den burde være til at hive små 200hk ud af ?
Vil helst holde den med std toppakning, så blæseren er lige til at tage af, og så gi ms'en et andet program, og så til syn :D

Har kun få krav, skal kunne æde en e30 325i, en G3 vr6 og en A3 1.8t :D 8) :twisted:

Forfatter:  RSV [ 17 aug 2005, 01:32 ]
Titel: 

ret interesant debat 230 hk på en std 90 hk dvs et ladetryk på ca. 1.5 bar
med en komp på 9.5-1 efter hvad jeg kan regne ud skal du køre med et oktan tal på 120, men jeg kan da tage fejl.

til juel sænk din komp ellers skal du ud og lede efter en ny motor, 10-1 i komp og ca o.85bar tryk for at hente 200hk for at det skal kunne lade sig gøre skal du på 110 oktan i benzin

meen det kan da være i har nogle hemmelige metoder som i vil dele

Forfatter:  Havneren [ 17 aug 2005, 08:01 ]
Titel: 

Nix...

Jeg har drejet lidt af de originale stempler (det gør dem heller ikke stærkere). Når jeg siger STANDART, mener jeg hermed at stumperne i motoren er standart stumper til en 90hk, nogle af dem dog modificeret lidt. Jeg lader liiiige under 1 bar ved 228hk og 310nm på 95 oktan.

Bilen har kørt sådan i 4 år, tidligere dog kun med 190hk dog ved samme tryk.

En G60 kan nemt holde til mere end 225hk så fremt resten af tingene er iorden også - Tænker her primært på motorstyring (benzin/tænding).

V/h Christian

Forfatter:  Juel [ 17 aug 2005, 08:28 ]
Titel: 

RSV skrev:
til juel sænk din komp ellers skal du ud og lede efter en ny motor, 10-1 i komp og ca o.85bar tryk for at hente 200hk for at det skal kunne lade sig gøre skal du på 110 oktan i benzin


Det er jeg ikke interesseret i, jeg vil bare ha ud af den hvad jeg kan få med std motor, mon ikke man kan hive en en 150hk ud af den...

Er det btw ikke nemmere og billigere med vandinsprøjtning istadet for en IC ?

Forfatter:  lqs [ 17 aug 2005, 15:46 ]
Titel: 

RSV du er helt forkert på den mht. at regne den mulige komp. forhold ud..... der er masser af ting der spiller ind der, ikke kun den teoretiske komp. vandindsprøjtning kontra ladeluftkøler.... prøv at spørge jer selv hvorfor der ingen oem. biler er der bruger det? vand er dog godt at slukke spejderbål med.... hvis man ingen vand har, kan man også tisse på bålet..... grov snak. men vand hører ikke hjemme i forbrændingskammeret, efter min mening. ved godt at SAAB og et par andre brugte det lidt i benzinturboens spæde barndom, men de gik hurtigt væk fra det igen. MVH. søren

Forfatter:  KKH [ 17 aug 2005, 16:42 ]
Titel: 

lqs skrev:
RSV du er helt forkert på den mht. at regne den mulige komp. forhold ud..... der er masser af ting der spiller ind der, ikke kun den teoretiske komp.

lqs: så vidt jeg kan læse regner RSV ikke komp. forhold ud, men siger bare at komperationen skal være lavere end de 10:1 som den er standart hvis ikke man til gengæld hælder høj-oktan benzin på, ik? og det har han vel ret i :wink:

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/