Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Volvo 240 tuning & udstødningsdimension. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13122 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 11 jul 2005, 21:39 ] |
Titel: | Volvo 240 tuning & udstødningsdimension. |
Hej alle. Sad lige og gjorde mig nogle tanker om mit lille projekt. Jeg er ved at bygge en B230'er med to dobbelte dellorto karburatorer, V-knast og bananmanifold. Så er det jeg kommer til at tænke på om sportsudstødning vil give noget? Om det kan gå at køre med bananmanifolden og så bare standard hele vejen bagud? er det noget man taber effekt på? For effektforøgelsen er ikke sådan pokkers stor ved denne ombygning.. Nogle som har lidt erfaring på dette område? Mvh. Dennis |
Forfatter: | Morten VJ [ 11 jul 2005, 21:47 ] |
Titel: | |
Min gl b 20 motor blev væsentlig kvikkere med en turbo udstødning. 2,25-2,5". Så en tunet 2,3 fortjener en 2,5" udstødning. som et godt kompromis. MVH Morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 11 jul 2005, 22:12 ] |
Titel: | |
Okay, du skal have tag for responsen.. Så har jeg lidt at gå videre med igen ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 11 jul 2005, 22:26 ] |
Titel: | |
Hvad satan et japser rørhale på en volvo ![]() Udfra denne diminsion skulde man jo tro at du havde min 500 hk. Men det er vel styling, og jeg er for gammel til det pjat. Sideskørterne kan de købes løse? Jeg er træt af stenslag under dørene. MVH Morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 11 jul 2005, 22:49 ] |
Titel: | |
Jamen det er et stunt jeg lige havde lyst til at lave, men er efter meget kort tid blevet træt den.. Fra siden ser det ud af lort, og støjniveauet ligger rimelig højt.. På en tur fra Århus til grænsen og tilbage igen er man ved at blive lidt ør i knolden.. Så nu skal der noget andet på i en fart. Har tænkt på noget simons. Sideskørterne ved jeg ikke om kan købes løse, men ham som sælger de komplette kit, går vidst under navnet Kim S inde på bilgalleri og har en mørkerød 855'er.. Prøv evt at kigge i den blå avis, det var der jeg fandt ham. Forresten, mht til krumtaps-udluftning. På den motor jeg er ved at lave, er det nok bare med et bette filter på den sorte plast-kasse på blokken, eller skal man ligefrem til at have en "catch-can" på og alt muligt? Mvh. Dennis |
Forfatter: | Gæst [ 12 jul 2005, 00:36 ] |
Titel: | |
Ved min svoger kører med 3" Ferrita hele vejen på hans 240 Turbo med 260 hk ![]() |
Forfatter: | Gæst [ 12 jul 2005, 00:37 ] |
Titel: | |
Ved min svoger kører med 3" Ferrita hele vejen på hans 240 Turbo med 260 hk ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 12 jul 2005, 00:37 ] |
Titel: | |
De kommer helt an på hvordan du laver luft indsuget. Filtre direkte på karburatorene, og du bliver nød til at lave en fancy chatch tank af en 2,5l sprinkler dunk. Lidt mere avanceret, så laver man en kasse og fører en slange ud foran køleren hvor man monterer filtret, og man monterer slangen fra krumtaaphusudluftningen lige inden kassen. Mindre lyd men mere effekt. Mvh Morten |
Forfatter: | Morten VJ [ 12 jul 2005, 00:50 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: Ved min svoger kører med 3" Ferrita hele vejen på hans 240 Turbo med 260 hk
![]() Nice dvs, at jeg kan vinde ca 40 hk ved at gå ,75 tomme op i størrelse. ![]() Vel ikke uden yderligere modefikationer ![]() Men helt seriøst hvor meget larmer den i tomgang og ved dellast. MVH Morten |
Forfatter: | Gæst [ 12 jul 2005, 01:44 ] |
Titel: | |
Den larmer godt til må man sige. Det er dog også kun hans sekundære bil som faktisk holder stille pt. da han er ved at renovere den. Der er vist lavet noget sjov ved den. Der er opgraderet turbo samt lidt andet sjov. Den har været en tur forbi Trendab hvor de har lavet noget sjov også ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |