Powerforum
http://powerforum.dk/

kolde tændrør
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12700
Side 1 af 1

Forfatter:  Danny Salling [ 24 maj 2005, 00:48 ]
Titel:  kolde tændrør

Hvad er idéen med sådan nogle?

Forfatter:  Havneren [ 24 maj 2005, 21:25 ]
Titel: 

At de er koldere - Siger vel sig selv egentligt! Passer altså til en varmere forbrænding...

Forfatter:  skou [ 26 maj 2005, 17:28 ]
Titel: 

det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel...

så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler....

Forfatter:  Nolan [ 26 maj 2005, 22:54 ]
Titel: 

skou skrev:
det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel...

så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler....


Det er nu altså ikke tændrørene, der brænder hul i stemplerne......
Derimod kan tændrør, der er for varme til motoren blive så varme at de antænder brændstoffet uden at gnisten behøver at springe, såkaldt pre-ignition. Det siger næsten sig selv at det svarer til en voldsom avancering af tændingen og det er dét der brænder hul i stemplerne.

Tændrøret skal passe til motoren. Hvis motoren laves "gladere" skal man sommetider gå et trin ned i temp. Hvis du skruer tændrørene ud efter en frisk tur kan du se på belægningerne om de passer til motoren; sodet tændrør = røret er for koldt og en glasuragtig gullig eller hvid belægning = røret er for varmt.

/Nolan

Forfatter:  Gæst [ 27 maj 2005, 06:48 ]
Titel: 

kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig?

Forfatter:  Nolan [ 27 maj 2005, 17:05 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig?


Hold nu op - blandingen skal selfølgelig være på plads inden du foretager denne test.......

:x

/Nolan

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/