Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
kolde tændrør http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12700 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Danny Salling [ 24 maj 2005, 00:48 ] |
Titel: | kolde tændrør |
Hvad er idéen med sådan nogle? |
Forfatter: | Havneren [ 24 maj 2005, 21:25 ] |
Titel: | |
At de er koldere - Siger vel sig selv egentligt! Passer altså til en varmere forbrænding... |
Forfatter: | skou [ 26 maj 2005, 17:28 ] |
Titel: | |
det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel... så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler.... |
Forfatter: | Nolan [ 26 maj 2005, 22:54 ] |
Titel: | |
skou skrev: det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel...
så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler.... Det er nu altså ikke tændrørene, der brænder hul i stemplerne...... Derimod kan tændrør, der er for varme til motoren blive så varme at de antænder brændstoffet uden at gnisten behøver at springe, såkaldt pre-ignition. Det siger næsten sig selv at det svarer til en voldsom avancering af tændingen og det er dét der brænder hul i stemplerne. Tændrøret skal passe til motoren. Hvis motoren laves "gladere" skal man sommetider gå et trin ned i temp. Hvis du skruer tændrørene ud efter en frisk tur kan du se på belægningerne om de passer til motoren; sodet tændrør = røret er for koldt og en glasuragtig gullig eller hvid belægning = røret er for varmt. /Nolan |
Forfatter: | Gæst [ 27 maj 2005, 06:48 ] |
Titel: | |
kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig? |
Forfatter: | Nolan [ 27 maj 2005, 17:05 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig?
Hold nu op - blandingen skal selfølgelig være på plads inden du foretager denne test....... :x /Nolan |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |