Powerforum
http://powerforum.dk/

Spjælphuse ?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12615
Side 1 af 2

Forfatter:  Gæst [ 16 maj 2005, 13:05 ]
Titel:  Spjælphuse ?

Hej.

Tænkte på jeg har en bil med 75 hk std. hvis jeg nu sidder sådan 4 spjældhuse på, skarp knast, anden Chip, banan manifold, sports uds.

Hvad kan jeg forvente af hk ?
og hvad med benzin økonomien, en det meget slemt ? :)

Forfatter:  bmwmanden [ 16 maj 2005, 14:31 ]
Titel: 

Tja det ender vel på en 130-40 hk vil jeg tro...men med hensyn til økonomien, så ska du nok ik regne med at du ligefrem sparer penge på benzin, hvis du forstår....

Forfatter:  Dagooz [ 16 maj 2005, 14:49 ]
Titel: 

Er det ikke lidt højt sat? hvis vi går ud fra at det er en sugemotor så er en motor med 75 hypper som regel i omegnen af en 1.4-1.6. Aner ikke hvad for en motor der snakkes om men det lyder sgu lidt voldsomt.

Forfatter:  Havneren [ 16 maj 2005, 15:02 ]
Titel: 

Jo... Afhænigi af hvor elendigt der er lavet standart godt nok. 130hk så skal det godt nok være rigtig dårlige stumper der er brugt til at frembringe de 75hk da. For at opnå de hk skal der nok mere intime indgreb til oven i...

Forfatter:  Gæst [ 16 maj 2005, 16:44 ]
Titel: 

Dagooz skrev:
Er det ikke lidt højt sat? hvis vi går ud fra at det er en sugemotor så er en motor med 75 hypper som regel i omegnen af en 1.4-1.6. Aner ikke hvad for en motor der snakkes om men det lyder sgu lidt voldsomt.
'

vw polo 1.6

Har set "kit" til sådan en med chip,knast tændrør og anden uds, der var en herinde der fik dt, og han fik 101 hk! men med 4 spjældhuse og manifold, ville det så ikke være muligt og få 130 hk med det tror i ? og sluger det meget mere benzin end f.eks at sidde turbo på ?

Forfatter:  bmwmanden [ 17 maj 2005, 01:16 ]
Titel: 

Tjo måske var det lidt højt sat...men hvis knasten er meget skarp, og der oven i hatten kommer spjældhuse på, så kan der blive suget en god mængde luft ind...

Forfatter:  Havneren [ 17 maj 2005, 18:12 ]
Titel: 

En effekt forøgelse på 70% eller mere på SUG er jo ikke "bare lige" at klaske nogle ting på... Man ser sjældent sug motorer på gaden med så heftig en effekt forøgelse.
Der er en tommelfinger regel der siger at det koster 1000kr pr. hk. Det er msåek lidt højt sadt, men når vi snakker sug er det virkeligt dyrt at hente HK. Måske derfor man ikke ser mange sug tunede biler hvor der virkelig ER hentet noget der vil noget.

V/h Christian

Forfatter:  Gæst [ 17 maj 2005, 20:54 ]
Titel: 

Havneren skrev:
En effekt forøgelse på 70% eller mere på SUG er jo ikke "bare lige" at klaske nogle ting på... Man ser sjældent sug motorer på gaden med så heftig en effekt forøgelse.
Der er en tommelfinger regel der siger at det koster 1000kr pr. hk. Det er msåek lidt højt sadt, men når vi snakker sug er det virkeligt dyrt at hente HK. Måske derfor man ikke ser mange sug tunede biler hvor der virkelig ER hentet noget der vil noget.

V/h Christian


1000 kr pr hk :shock: det lyder da lidt overdrevet.. eller er det bare mig ?

Forfatter:  Morten VJ [ 18 maj 2005, 06:05 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
Havneren skrev:
En effekt forøgelse på 70% eller mere på SUG er jo ikke "bare lige" at klaske nogle ting på... Man ser sjældent sug motorer på gaden med så heftig en effekt forøgelse.
Der er en tommelfinger regel der siger at det koster 1000kr pr. hk. Det er msåek lidt højt sadt, men når vi snakker sug er det virkeligt dyrt at hente HK. Måske derfor man ikke ser mange sug tunede biler hvor der virkelig ER hentet noget der vil noget.

V/h Christian


1000 kr pr hk :shock: det lyder da lidt overdrevet.. eller er det bare mig ?


Egentlig ikke hvis man bygger for at det skal kunne holde, og hæver effekten betydeligt ifht. standart.
det kræver special dele i blokken, topstykke, og mange andre småting.
og det løber hurtigt op da det somregel er dyre custummade dele.
Dernæst skal man til at se på resten af bilen for hvad er 100 hk mere værd hvis bilen ikke kan holde, eller bruge effekten.

MVH

Morten

Forfatter:  BBN [ 19 maj 2005, 07:23 ]
Titel: 

Hej. Ved at sorg motorsport i tyskland har lavet et kit til polo6n 1,6 der skulle give 136 hk med spjældhuse. 1,6liter motoren yder standard typisk mellem 80-90 hk og ikke de opgivne 75, derfor er det muligt at hente flere heste relativt nemt.

http://www.sorgmotorsport.de/Kataloge/P ... t%206N.pdf

Se tuningskit 35.

Med venlig hilsen BBN

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/