Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Polo GTi og 20% reglen? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12593 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Gæst [ 13 maj 2005, 01:01 ] |
Titel: | Polo GTi og 20% reglen? |
Hej med jer Nu sad vi nogle stykker og snakkede lidt biler, som vi gør så tit, og så kom vi jo op og diskutere omkring den famøse 20% regel, der altid kommer på banen når der bliver snakket tuning. En af gutterne har en Polo 6N2 GTI (1,6 16v 125 HK). Hvis man nu tager og lægger 20% til de 125 HK, så når man et magisk tal (indenfor VAG koncernen ihvertfald), nemlig 150.. Vil det nu sige at man må ligge en Golf 4 GTi 1,8 turbo motor i? Det kan jo gøres til fornuftige penge hos www.vr6-umbauten.de, og det vil jo resultere i noget af en kraftig maskine i sådan en lille bil.. Men er det lovligt? Eller er det netop ulovligt fordi den "nye" motor er med turboladning? Eller er det kun HK de 20% går mod? Håber der er et klogt hoved herinde der kan hjælpe med lidt facts! Det ville jo fryde med sådan et syn ![]() |
Forfatter: | møffe [ 13 maj 2005, 16:05 ] |
Titel: | |
kommer vel an på om dyret er på vægt afgift eller grønafgift. men sådan en ombygning kan somregl købes i tyskland med TUW. |
Forfatter: | Gæst [ 14 maj 2005, 00:39 ] |
Titel: | |
vægtafgift eller grøn afgift? er der forskel på det? er det noget med årgangen, er det ene sværere at få godkendt end det andet? |
Forfatter: | the kid (glem kode:-) [ 14 maj 2005, 17:11 ] |
Titel: | |
Det er altid en konstruktiv ændring når der bliver lagt trykladning i en bil!! Og der er ikke noget at komme efter! (kan sende link når min computer kommer op og køre igen ![]() Men om de lukker den igenem på en TÜF skal jeg ikke kunne sige! MVH Bjarke |
Forfatter: | Joker [ 18 maj 2005, 21:33 ] |
Titel: | |
the kid (glem kode:-) skrev: Det er altid en konstruktiv ændring når der bliver lagt trykladning i en bil!!
Og der er ikke noget at komme efter! (kan sende link når min computer kommer op og køre igen ![]() Men om de lukker den igenem på en TÜF skal jeg ikke kunne sige! MVH Bjarke ja, men nu er det ikke trykladning der bliver lavet på bilens nuværende motor, men en standardsammensætning hvor helheden er en motor der går under 20%. Den har så bare turbo, men det er standard! Jeg er af den overbevisning at tankerne omkring turbo gælder hvis det er turbo der monteres og ikke en anden motor... |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 19 maj 2005, 08:32 ] |
Titel: | |
Ring til http://www.fstyr.dk/sw22311.asp og spørg, før får du ikke et klart svar. Personligt tror jeg, du får et NEJ... Daniel. |
Forfatter: | hYe [ 20 maj 2005, 16:28 ] |
Titel: | |
Med hensyn til emisionskrav osv. , så er det jo en standard kværn der bliver smidt i, så det burde ikke være nødvendigt. Men, mener på PP's projektsider, der var en der ville smide en v6'er i en pug, og der forlangte de emissionstest... Enyways, fstyr har en hotline man kan ringe til og de er sku ok flinke at pladre med. Der vil de kunne give dig et nogenlunde fornuftigt svar. Ellers kan du prøve at snakke med en synsleder omkring det og inddrage ham i projektet. Det vil gøre det væsentligt nemmere når du vil have den synet med dine modifikationer. PS: Har du iøvrigt et forsikringsselskab der vil gå med til det? For ellers kan det jo være lige meget hvis det skal være en lovlig ombygning... |
Forfatter: | ladathomas [ 20 maj 2005, 19:25 ] |
Titel: | |
Hvor meget tuning ??? Der er sikket mange der spørge sig selv hvor meget man må tune en bil der skal køre på hvide plader. Nogle mener 20 % og nogle siger andre ting med turbo, kompressor eller chiptuning. To instanser har interesse i tuneri, hos told & skat vil de gerne høre fra dig, hvis du skifter motoren ud med en anden, der har mere en 20 % ekstra effekt. Men det koster ikke ny registreringsafgift at tune lige så meget, Som du vil på den eksisterende motor eller en motor identisk med den oprindelige. Men hus statens bilinspektion bliver det besværligt. For det første må bilen efter tuning kun støje 3 dB mere ved standart måleprøven. For det andet skal der foreligge dokumentation for bilens luft forurenings tal i tunet tilstand, hvis bilen er nyere end 1984. det betyder praksis, at kun tuningsindgreb med en TUV-godkendelse kan komme i betragtning. I princippet skal du til syn og oplyse om tuningen, blot du skifter til en skrappere knastaksel eller et hidsigt luftfilter. Jeg ved godt, at bilinspektionen ikke altid opdager det, hvis du ”glemmer” at oplyse om ændringerne, Men det bliver det ikke mere lovligt af. Reglerne gælder alt tuning, uanset fremgangsmåde. Dette er skrevet af John Sørensen Fra et hotline Farum om biler, på nettet. |
Forfatter: | Havneren [ 20 maj 2005, 19:59 ] |
Titel: | |
Ja... Det vil være FULDT lovligt på alle måder. MEN ombygningen vil kræve at du motoren skal køre nøjagtig som den gjorde i den Golf du sikkert har taget den fra dvs... Også samme udstødningsanlæg osv. De vil intet kunne sige til det ved SBI. Et super projekt i øvrigt!!!!!!!!!! V/h Christian |
Forfatter: | zaicrez [ 23 maj 2005, 09:28 ] |
Titel: | |
Jeg tror ikke det vil være lovligt da bilen ikke laves standard med den type motor, men prøv at kontakte synshallen og spørg ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |