Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hvad skal bruges til turbo, og hvor meget vil det koste? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12536 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Gæst [ 08 maj 2005, 18:17 ] |
Titel: | Hvad skal bruges til turbo, og hvor meget vil det koste? |
Hej. Jeg har en polo 6n 1,6 75 hypper. Jeg vil meget gerne havde en turbo på, men det skal ikk være det helt vilde, men så den får en tja, 110-120 hk hvis det er muligt udne jeg skal skifte stempler, topstykket kan jeg få lavet, men vil gerne havde at den trak rigtig godt ved 3000-til max Rpm (6500). hvad skal jeg bruge, og hvad vil det koste, hvis jeg evt. kunne finde noget brugt ? Mvh. peter |
Forfatter: | bmwmanden [ 08 maj 2005, 22:24 ] |
Titel: | |
Hej En T25 turbo er vel fin til din motor størrelse, måske er en T2'er endda fin nok...men du skal jo selvfølgelig have en anden manifold, og få lavet lidt om på udstødnigen...desuden vil en benzintryks regulator være en god ide, samt måske et benzintilskudssystem som f.eks mf2...så ska du seføli oz ha intercooler+rør...for længere levetid, så køb hellere en lille oliekøler med oven i hatten... |
Forfatter: | Gæst [ 09 maj 2005, 14:35 ] |
Titel: | |
bmwmanden skrev: Hej
En T25 turbo er vel fin til din motor størrelse, måske er en T2'er endda fin nok...men du skal jo selvfølgelig have en anden manifold, og få lavet lidt om på udstødnigen...desuden vil en benzintryks regulator være en god ide, samt måske et benzintilskudssystem som f.eks mf2...så ska du seføli oz ha intercooler+rør...for længere levetid, så køb hellere en lille oliekøler med oven i hatten... Tak for det, ville være rart med en liste over ALT hvad jeg skal købe for at sidde det på, manifolden+rør kan jeg selv lave. men en komplet liste ville være meget dejligt ! peter |
Forfatter: | Nolan [ 09 maj 2005, 16:04 ] |
Titel: | |
http://powerpage.dk/turbolader.htm Læs det igennem og stil spørgsmål bagefter. Du kan ikke forvente at andre lige vil lave en liste til dig, som du kan bruge til indkøb. Opsæt et mål mht. effekt (realistisk) og gå på indkøb derefter. Alternativt; køb et færdigt sæt til din motor. /Nolan |
Forfatter: | bmwmanden [ 09 maj 2005, 17:19 ] |
Titel: | |
Tja en liste ku se sådan ud: Turbolader Intercooler Manifold(udstødning) Rør til udstødning(evt. ny bagpotte) Tilskudssystem Oliekøler Rør/slanger(silikone og vacuum)/spændebånd En lille BOV måske ![]() Div. ledninger o.lign |
Forfatter: | gammel skæv ford [ 09 maj 2005, 17:59 ] |
Titel: | |
alså hvad med en motorstyrning? du bygger en sugemotor om til en tryk motor,men din ecu troer stadig den er en sugemotor og det viker ikke optimalt ,så jeg ville bruge de fleste mønter på det først ![]() |
Forfatter: | bmwmanden [ 10 maj 2005, 13:38 ] |
Titel: | |
Ja en ny motorstyring ville være optimalt, men den koster jo næsten det samme som den liste jeg har lavet ik...kobling ja, det kommer lidt an på hvilken bil vi snakker om jo... |
Forfatter: | Mini [ 11 maj 2005, 17:59 ] |
Titel: | |
Hmm, nu står jeg faktisk i samme problem (Mig der spurgte om turbo til E28 som gæst), og hvad ligger motorstyring på til Bmw fx, og går det ikke ind under MF/benzin regulator ellers? |
Forfatter: | møffe [ 12 maj 2005, 13:44 ] |
Titel: | |
der er mange steder blevet bygget std motorstyringer om til tryk.. uden de store probs. på bmw med luftmassemåler kan man bare sætte turboen til at suge igennem luftmassemåleren og så lidt justeringer til, og så har man noet der virker ok.. men der er jo mange muligheder. |
Forfatter: | bmwmanden [ 12 maj 2005, 19:44 ] |
Titel: | |
Så vidt jeg ved er der ikke lavet en eftermarkedsmotorstyring til lige præcis bmw(med undtagelse af alpina, AC schnitzer osv.) men du kan jo få styringer med standard programmer til 6 cyl motor, eller fuld programmérbare bokse...de koster som sagt bare kassen... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |