Powerforum
http://powerforum.dk/

Justerbar ladetryk
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12398
Side 1 af 2

Forfatter:  Gæsten [ 26 apr 2005, 03:15 ]
Titel:  Justerbar ladetryk

Hejsa.

Et hurtigt spørgsmål: Hvor skal man montere en ventil man skruer på så ladetrykket ikke skal justeres ved aktuatoren men på en slange??

Klaus

Forfatter:  Henrik Vind [ 26 apr 2005, 07:27 ]
Titel: 

Billede

Forfatter:  2fat2fly [ 26 apr 2005, 16:40 ]
Titel: 

Jep det virker, du kan på samme måde bruge et T stykke og i den del der går ud i luften laver du lige et gevind og sætter en dyse i alt efter hvad tryk du vil køre med, meget billig løsning og det virker.

Forfatter:  Makz [ 27 apr 2005, 07:53 ]
Titel: 

Hvorfor skulle man have en dyse i? for at den kan fløjte lidt, eller..? jeg kan ikke lige se hvordan det kan gøre en forskel...

Forfatter:  HenrikGM [ 27 apr 2005, 08:44 ]
Titel: 

Makz skrev:
Hvorfor skulle man have en dyse i? for at den kan fløjte lidt, eller..? jeg kan ikke lige se hvordan det kan gøre en forskel...


Det er ellers der hele fidusen i det justerbare ligger gemt.....og nej, det er ikke for at få den til at fløjte lidt :shock:

Forfatter:  Spyde [ 27 apr 2005, 15:04 ]
Titel: 

det er fordi jo mere luft du lukker ud, jo mere luft skal der til for at åbne wastgaten altså mere ladetryk :lol:

Forfatter:  Morten Lunde [ 29 apr 2005, 17:56 ]
Titel: 

Hej.

Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?

På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?

Mvh Morten

Forfatter:  Morten VJ [ 29 apr 2005, 19:06 ]
Titel: 

Morten Lunde skrev:
Hej.

Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?

På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?

Mvh Morten

Ja og vente på at motoren eksplodere hvis de 200 hk er rigtige, da et standart sprøjt ikke kan give benzin nok.

MVH

Morten

Forfatter:  HenrikGM [ 29 apr 2005, 23:03 ]
Titel: 

Enig, hvis de 200hk ikke er imaginære, så kører du motoren helt ude på det dyre punkt.

Nogen holder til det hvis de køres med omtanke, men ikke mange. Kjet giver for lidt bensin m. std fordelerhoved, og tændingsvinklen er ikke god v. det tryk der skal til for at lave 200hk med oem sprøjt.

Med dygtigt modificeret Kjet kan 220hk nåes nogenlunde pålideligt, men det er vist kun svenskere der har adgang til den ekspertise det kræver med kjet.

Forfatter:  Morten Lunde [ 01 maj 2005, 21:04 ]
Titel: 

Det var nu ikke for at få mere effekt ud af dyret, men fordi jeg ikke vil under bilen hver gang man skal justere "benzinøkonomien", det var jo så dejligt nemt bare at skrue på en ventil hvis det kunne gøre ud for det.

Så skal man sætte et T-stykke på og så lade den ekstra slange gå på den ventil og så videre ned på indsugningshuset på turboen?

Og ja, det er teoretiske heste, hvis udgangspunktet er 155 hk. på krumtappen og lægger ca 0.3 - 0.4 bar til og den originale intercooler og tager de diverse ting som andet luftfilter og andet udstødning så, om ikke andet så grænser det vel op til.

Men det kan jo også bare være at Veloens opgivede hk er tættere på :D

Mvh Morten

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/