Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
afgift ved tuning af orginal motor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12262 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Gæst [ 12 apr 2005, 10:17 ] |
Titel: | afgift ved tuning af orginal motor |
Nogen der har anelse hvad det kan koste i afgift. har BMW E36 320 hvor jeg har tunet orginal motoren til 2,8 ved opboring og anden krumtap og diverse andre ting. Der er monteret ventilerede bremser. den er fra slutningen af 1991. Er det dyrt eller er det ikke så slemt? Hvordan finder jeg eventelt ud af hvad der koster præcist? |
Forfatter: | escort [ 12 apr 2005, 16:20 ] |
Titel: | |
told og skat det med bremserne skal du nok også betale afgift af. Mén ellers man kan jo ik se på sådan en at den er boret op. |
Forfatter: | JPP [ 12 apr 2005, 17:54 ] |
Titel: | Re: afgift ved tuning af orginal motor |
Anonymous skrev: Nogen der har anelse hvad det kan koste i afgift. har BMW E36 320 hvor jeg har tunet orginal motoren til 2,8 ved opboring og anden krumtap og diverse andre ting. Der er monteret ventilerede bremser. den er fra slutningen af 1991.
Er det dyrt eller er det ikke så slemt? Hvordan finder jeg eventelt ud af hvad der koster præcist? Det bedste er at sende en forspørgsel til told og skat. Skriv præcis hvad du vil ændre og du vil herefter modtage en skrivelse om hvad det vil koste eller ikke koste. Du kan evt. som escort skriver blot forhøre dig om bremserne, da man ikke ser volumeforøgelsen. Jeg vil ikke mene du skal betale afgift af bremserne alene. Men af bremser + motorforøgelse skal du. Det er et skønsspørgsmål som de fortager fra gang til gang. Mvh Jakob |
Forfatter: | Pappa the Kid [ 12 apr 2005, 20:43 ] |
Titel: | |
Når du skriver til told og skat skal du udfylde denne blanket! http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=56202&vID=0 og skrive et brev hvor du beskriver vad du vil gøre med bilen, vilke bremser OSV Bjarke |
Forfatter: | Gæst [ 12 apr 2005, 22:59 ] |
Titel: | |
Hvorfor skal man egentlig betale afgift ved at skifte originale bremser ud med ventilerede. der er jo skiver på hele vejen rundt eneste forskel er et par huller og riller. ja og så de er lidt dyrere i indkøb. ![]() |
Forfatter: | Dagooz [ 12 apr 2005, 23:22 ] |
Titel: | |
Det med bremserne er hvis de svarer til bremserne fra en større model. Er det ikke tilfældet så... ja det ved jeg faktisk ikke. Måske ingen afgift? |
Forfatter: | Ole.. [ 13 apr 2005, 06:09 ] |
Titel: | |
Dagooz skrev: Det med bremserne er hvis de svarer til bremserne fra en større model. Er det ikke tilfældet så... ja det ved jeg faktisk ikke. Måske ingen afgift?
Så er der ingen afgift.. så længe de er standart mål(til din pågældne bil), er det ligegyldigt om de har huller eller fræsninger eller begge dele.. ![]() |
Forfatter: | Dagooz [ 13 apr 2005, 08:15 ] |
Titel: | |
Lidt offtopic her men hvad så hvis man monterer et af de konverteringskit til større skiver? |
Forfatter: | Gæst [ 13 apr 2005, 15:43 ] |
Titel: | |
Kom lige i tanke om de ikk er ventileret bagved, foran er de. Men har i forvejen Racing skiver på bilen men spørgsmålet er om det er nok så? |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |