Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Tryk igennem turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12242 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Doc 309 [ 10 apr 2005, 13:35 ] |
Titel: | Tryk igennem turbo |
Hejsa Kan en turbo holde til at få tryk igennem kompressorsiden fra fex. en g-lader eller vil pakningerne og lejre i turboen dø da der ellers normalt ikke kommer tryk den vej? På forhånd tak Mvh Doc 309 |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 apr 2005, 15:23 ] |
Titel: | |
Lige umiddelbart vil der ikke ske noget ved det. Men hvorfor dog gøre det? Skal du have 10bar+ til en traktortrækker, eller? |
Forfatter: | mh [ 11 apr 2005, 09:59 ] |
Titel: | |
kunne man ikke forestille sig at ved tryk fra kompressor eller lign.. vil den presse turbo akslen sideværs og skabe slid på lejeskiven?? |
Forfatter: | HenrikGM [ 11 apr 2005, 11:59 ] |
Titel: | |
tinasmartin skrev: kunne man ikke forestille sig at ved tryk fra kompressor eller lign.. vil den presse turbo akslen sideværs og skabe slid på lejeskiven??
Jo, det vil man da kunne, men lejeskiven er netop ab fabrik indrettet til at håndtere aksialt tryk i begge retninger, trods der ofte er tale om tryk fra turbinesiden. V. moderate tryk kan jeg ikke forestille mig det skulle blive et stort problem. |
Forfatter: | Morten VJ [ 11 apr 2005, 13:54 ] |
Titel: | Re: Tryk igennem turbo |
Doc 309 skrev: Hejsa
Kan en turbo holde til at få tryk igennem kompressorsiden fra fex. en g-lader eller vil pakningerne og lejre i turboen dø da der ellers normalt ikke kommer tryk den vej? På forhånd tak Mvh Doc 309 Hvorfor sætte kompessoren før turboen ? Normalt giver kompessoren bundtræk, og løber tør for luft i de højere omdrejninger. og turboen bliver brugt til at give luft ved høje omdrejninger. Serielt forbundne kompressor/turbolader ses vel mest på træktor trækkere, eller er det mest normale paralel forbundne kompressor/turboladere, man ser på mere alm køretøjer, med mere eller mindre avanceret styring af indsugnings luften. Hvorfor sætte en restriktion inden Turboen/ den store kompressor? MVH Morten |
Forfatter: | Doc 309 [ 11 apr 2005, 17:23 ] |
Titel: | |
Henrik GM: Nej det er ikke til en traktor men en ganske almindig bil til gade brug. Trykket der skal igennem er max 0,5bar MortenVJ: Jeg ved ikke om det bliver til noget, men tanken var at kompressoren skulle føde luft lige så snart jeg træder på speederen og der ved have et tryk fra starten af, og så når trykket er oppe på turboen så skal 2 spjældhuse åbne så den kan suge luft forbi kompressoren og der ved vil kompressoren aldrig blive en prop for turboen, men jeg ved at det kræver lidt elektrisk styring, men det er jo også til at løse hvis man ikke er bange for at kaste sig ud i sådan noget ![]() På denne måde kan systemet være i et lille motorrum, og som folk nok har fundet ud af er at der er ikke så pokkers meget plads når motoren ligger på tværs af bilen... |
Forfatter: | gammel skæv ford [ 11 apr 2005, 17:32 ] |
Titel: | |
hvis det bliver til noget så kan du ta kontakt jesper fra VAE i slaglse han har lavet en trivncarm 1600 med kompressore til at føde en t4 og det virkker(271hk) |
Forfatter: | Morten VJ [ 11 apr 2005, 19:45 ] |
Titel: | |
Her er også en der virker, baseret på en Volvo motor self. http://www.hilmersson-racing.com/default.asp Mener at den bremsede omkring 500 hk. Men det er underordnet. Turbo + kompressor er = store omkostninger, at lave det for sjov er vel en undskyldning. Men realistisk set bliver det lige så hurtigt, og effektfuldt med en turbo alene. Hvis vi taler race. Hvis det er en gadebil så tør jeg slet ikke tænke på hvad din transmission vil sige til dette doppelt lader system. GSF en t4 turbo på en 1600, og kun 275 hk, Hvad er der gået galt der. Meget stor turbo og lille effekt, men den kan jo stamme fra en meget lille lastbil, turboen altså ![]() MVH Morten |
Forfatter: | Doc 309 [ 14 apr 2005, 22:12 ] |
Titel: | |
Ja jeg ved jeg ikke lige har været så meget med her de siste dage men der er kommet en nissan bluebird i vejen:( der skal lige laves lidt rust eller med andre ord der skal bygges en helt ny bagende så jeg er glad for at de franske biler er galvaniseret ![]() det var lige et side spring Man må sige at den volvo motor tar nogle vindinger ![]() men så er det bare hvad der er i de 2 firkantet boxe ![]() Det må lige som være dem der styrer så trykket det ikke giver tilbage slag til hverken turbo eller kompressor |
Forfatter: | Morten VJ [ 15 apr 2005, 21:49 ] |
Titel: | |
Doc 309 skrev: Ja jeg ved jeg ikke lige har været så meget med her de siste dage men der er kommet en nissan bluebird i vejen:( der skal lige laves lidt rust eller med andre ord der skal bygges en helt ny bagende
så jeg er glad for at de franske biler er galvaniseret ![]() det var lige et side spring Man må sige at den volvo motor tar nogle vindinger ![]() men så er det bare hvad der er i de 2 firkantet boxe ![]() Det må lige som være dem der styrer så trykket det ikke giver tilbage slag til hverken turbo eller kompressor Mit bud er en simpel tophængslet firkantet klap. MVh Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |